Svenskar bakom Taliskers nya reklamfilm

2012-06-13 0 kommentarer

Alkoholtillverkaren Diageo gick ut i en tävling om vem som kunde skapa den bästa reklamfilmen för deras kampanj ”Raise a Glass to your dad”, utifrån deras olika whiskeymärken. Tanken var att skapa reklamfilmer där pappor och whiskey stod i fokus.

Vinnaren för Talisker blev svenska Bröderna Lundh med sin reklamfilm ”The man with the Nose”. Filmen, som handlar om en pappa med ett extraordinärt luktsinne, kommer att ingå i en webbkampanj inför amerikanska fars dag, 17 juni.

”Det fanns lite olika varumärken att göra kampanjen kring, men vi snöade in på Talisker, som är rökig och har anknytning till havet. Vi funderade lite kring att den luktar så starkt och kom på en udda karaktär med ett speciellt luktsinne som också är lite av en äventyrare”, säger Fredrik Lundh, delägare på Bröderna Lundh.

Om Bröderna Lundh

Bröderna Lundh är ett produktionsbolag som ägs och drivs av bröderna Henrik, Fredrik och Daniel Lundh. Bolaget producerar film, tv och radio med en humoristisk inriktning.

Källa: Bröderna Lundh

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jenz Rönnow

Grundare av whiskyforum och passionerad whiskyälskare. Startade whiskyforum våren 2004. Mottagare av Gordon & McPhail Scholarship 2010.