Gå till innehåll
whiskyforum
ardbank

Ballindalloch vs Glen First Class?

Recommended Posts

Med tanke på alla sherry sorter som Malts of Scotland släppt på senare tid så vore det intressant att höra vad ni tycker om Ballindalloch 2000 och Glen First Class 2000?

Båda är ju från samma destilleri och år, men den senare ska visst bli en permanent utgåva. Vilken har mest sherry karaktär?

Med tanke på alla sherry sorter som Malts of Scotland släppt på senare tid så vore det intressant att höra vad ni tycker om Ballindalloch 2000 och Glen First Class 2000?

Båda är ju från samma destilleri och år, men den senare ska visst bli en permanent utgåva. Vilken har mest sherry karaktär?

Ballindalloch är mycket tyngre, mer gummisherry, läder och blöt kartong. Glen First är snällare, mer lättdrucken och några poäng bättre.

Aha... Själv är jag väldigt förtjust i sherry med favoriter som Laudale, a'bunadh, mfl. Då kanske Ballindalloch ändå skulle vara bättre för mig. Tack för svaret!

Ballindalloch är mycket tyngre, mer gummisherry, läder och blöt kartong. Glen First är snällare, mer lättdrucken och några poäng bättre.

Håller me' Hasse ang skillnaden på sorterna.Men vilken som är bäst är nog en humörfråga för min del. Båda är skitbra...så köp båda!

wub.gif ynf'

Redigerad av Lemmy

Håller me' Hasse ang skillnaden på på sorterna.Men vilken som är bäst är nog en humörfråga för min del. Båda är skitbra...så köp båda!

wub.gif ynf'

Var finns dessa att inhandla?

Lånar tråden lite. Är det någon som har provat Glen Peat Class och kan ge ett omdöme?

Lånar tråden lite. Är det någon som har provat Glen Peat Class och kan ge ett omdöme?

Japp...den är överraskande bra, ofta brukar ju indie-islay vara ganska endimensionella och lite tråkiga, men det här är mer än bara rök, rätt hög ålder har jag för mig och en hel del Ardbeg i blandningen. 86-87 poäng.

Japp...den är överraskande bra, ofta brukar ju indie-islay vara ganska endimensionella och lite tråkiga, men det här är mer än bara rök, rätt hög ålder har jag för mig och en hel del Ardbeg i blandningen. 86-87 poäng.

Glen Peat Class 18 jahre ca. 5% Bowmore, ca. 30% Laphroaig und ca. 65% Ardbeg ...allt enligt Doris själv!

By the way,tack för samplet Hasse! Den e' mycket trevlig! clap.gif

Tillbaka till huvudämnet... Köpte både Ballindalloch och Glen First Class och är mycket imponerad.

Malts of Scotland är verkligen en buteljerare för sherrygillare. Det är ju samma destilleri och år och håller med om ovanstående skillnader, men det har båda en oerhörd balans som passar en gammal sherryanhängare.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...