Gå till innehåll
whiskyforum
rico90

Lagavulin 16YO White Horse/Port Ellen?

Recommended Posts

Hej!

Jag är medveten om det dyrare priset på den "äldre" 16-åringen men någon som smakat båda? Är den godare är väl egentligen det jag undrar? :)

Ska kolla. Tror att jag har ett sample av White Horse om du är intresserad.

Hej!

Jag är medveten om det dyrare priset på den "äldre" 16-åringen men någon som smakat båda? Är den godare är väl egentligen det jag undrar? :)

Det är ganska stor skillnad på tidiga och senare "white horse" åxå, de tidigare utgåvorna är ofta riktigt bra.

Generellt sätt så varierar det mycket mellan batchar och det är min uppfattning att det finns olika smakprofil beroende på vilket land flaskorna var avsedda för i början så en Lagavulin 16 vertikal är absolut en kul provning.

White Horse? Upplys mig gärna.

En modifiering av etiketten kring 1999 som gör att man kan avgöra om flaskan buteljerats före eller efter detta datum. I övrigt har nämligen Lagavulin flaskorna i princip sett likadana ut sedan sent 80-tal...

En modifiering av etiketten kring 1999 som gör att man kan avgöra om flaskan buteljerats före eller efter detta datum. I övrigt har nämligen Lagavulin flaskorna i princip sett likadana ut sedan sent 80-tal...

HEJ... På min ettikett står det, LAGAVULIN DISTILLERY, PORT ELLEN, ISLE OF ISLAY, PA42 7DZ

WHITE HORSE DISTILLERS GLASGOW

Jag hade med mig den till forumträffen, men den förblev oöppnad. Tar med den till

nästa träff om den lever då. :whistling:

Den är godare.

Håller inte nödvändigtvis med, de skiljer sig åt men inte på ett sådant sätt att jag skulle betala mer för en "White Horse"

Håller inte nödvändigtvis med, de skiljer sig åt men inte på ett sådant sätt att jag skulle betala mer för en "White Horse"

De gamla WH har i regel lite OBE som jag är svag för.

Om man är intresserad av White Horse-varianten men inte vill betala dyrt för en helbutelj så är det kanske fortfarande ganska lätt att hitta en miniatyrflaska

Jag såg och drack en sådan i minibaren på ett hotellrum för mindre än ett år sedan

Den var god även om det inte blev någon djupare analys

De gamla WH har i regel lite OBE som jag är svag för.

Sam: Att WH står för White Horse det är en sak, men OBE...???? :blink:

Jag har själv en oöppnad WH som säkert stått i garderoben minst 10-15 år, går det att utläsa nånstans på flarran när den är buteljerad?

Sam: Att WH står för White Horse det är en sak, men OBE...???? :blink:

Jag har själv en oöppnad WH som säkert stått i garderoben minst 10-15 år, går det att utläsa nånstans på flarran när den är buteljerad?

Old Bottle Effect

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...