Gå till innehåll
whiskyforum
mejparn

15 december

79 medlemmar har röstat

1. 1. Vad skall ni handla?

• Port ellen
      42
    • Brora
      12
    • Mackmyra medvind
      11
    • Mackmyra urberg
      11
    • Annat
      43

Recommended Posts

Kan meddela att på Regeringsgatan var det ca 20 pers i kö kl 8 och ca 35 pers i kö kl 9. Så ville man ha PE hade det räckt att komma vid 9.

Kan meddela att på Regeringsgatan var det ca 20 pers i kö kl 8 och ca 35 pers i kö kl 9. Så ville man ha PE hade det räckt att komma vid 9.

De två flaskorna Karuizawa 1977 hade nog några spekulanter och tydligen var det Mackmyra som det var mest drag efter.

De två flaskorna Karuizawa 1977 hade nog några spekulanter och tydligen var det Mackmyra som det var mest drag efter.

Jag kan meddela att när jag försökte beställa Karuizawa från depån så såg killen i datorn att den hade säljstart idag, 15:e men hade varit slutsåld från depån sedan den 9:e g.gif

Man blir ju ordentligt förbannad om det gått att beställa innan den skulle släppas. Nåväl, en order lades ändå utifall att...

Jag kan meddela att när jag försökte beställa Karuizawa från depån så såg killen i datorn att den hade säljstart idag, 15:e men hade varit slutsåld från depån sedan den 9:e g.gif

Man blir ju ordentligt förbannad om det gått att beställa innan den skulle släppas. Nåväl, en order lades ändå utifall att...

Från mitt lokala ombud blev även beskedet att den var slutsåld sedan åtminstone igår, och inte gick att beställa. Senare inne på bolaget gick den i.a.f. att beställa men expediten påpekade att där var någon konstig gul "plupp" som kom upp vid beställningen. Har väl ingen större förhoppning att få hem den flaskan...

Från mitt lokala ombud blev även beskedet att den var slutsåld sedan åtminstone igår, och inte gick att beställa. Senare inne på bolaget gick den i.a.f. att beställa men expediten påpekade att där var någon konstig gul "plupp" som kom upp vid beställningen. Har väl ingen större förhoppning att få hem den flaskan...

Tur att man har en redan :)

och enligt mitt fanns det 6 flaskor kvar i depån när jag beställde kl 10:00, vi får helt enkelt se hur det gick i nästa vecka

och enligt mitt fanns det 6 flaskor kvar i depån när jag beställde kl 10:00, vi får helt enkelt se hur det gick i nästa vecka

Nästa vecka?

Varur från depån ska du ha i din butik efter två dagar.

Nästa vecka?

Varur från depån ska du ha i din butik efter två dagar.

Det trodde jag också, men i min systembutik trodde dom att min Kurre skulle komma på måndag nästa vecka. Vi får se när det kommer ett SMS.

mmm beställde i morse typ kl. 10.00 en Kurre och en PE10 och nu är det väl bara att hålla tummarna... :blink: att de vill skicka upp en av varje till Östersund.

Men å andra sidan var det, bara i lilla Östersund, en 10 pers som köade och samtliga beställde varsin PE10 och jag tror att det var en Brora och en Mackmyra oxså, så kö in och sedan gick alla ut utan att köpa, det såg faktiskt rätt roligt ut med den häpna kassörskan i kassan :D

En fråga bara, har man lika stor chans att få en flaska från depån av dessa rariteter oavsett vilken butik man beställer ifrån? Låt säga att jag kliver in först av alla när mitt lokala Systembolag slår upp dörrarna klockan 10 och direkt beställer. Någon hake måste jag ha missat, annars ser jag inte vitsen med att köa.

En fråga bara, har man lika stor chans att få en flaska från depån av dessa rariteter oavsett vilken butik man beställer ifrån? Låt säga att jag kliver in först av alla när mitt lokala Systembolag slår upp dörrarna klockan 10 och direkt beställer. Någon hake måste jag ha missat, annars ser jag inte vitsen med att köa.

Jag tycker det verkar vara lotteriartat, det vore mao bättre de drog det hela vägen och sålde lotter i förväg. Jag har varit med om att butiken öppnar 10:02 och sedan vill man beställa och då säger de: "Vänta 5 min, ska bara starta datorn först".

9:20 räckte (tack [gud,allah,buddha,vfsh]).....

Det fanns tre kvar efter mig, men de var skadade på ett eller annat sätt,

dvs. fula kartonger, intryckta, skavda etc.

Min var inte helt ok, men jag var inte så noga... Brora fick man med.

Ingen koll på hur många sådana som var kvar då däremot.

För mig som blivit efterbliven, vad är det som motiverar det något tilltagna priset på mackmyrorna ?

Är de så mycket bättre än preludium, special, etc. ?

Fick just rapport från en uppsättning av de lådor vi i bekantskapskretsen köpte för fem år sedan,

och tyvärr var resultatet, nej, inte det här heller.

2 Port Ellen kom hem från regeringsgatan,det var jatte trevlig at snacka med folk pa platsen

Geert

Aha, hade jag vetat att du var där hade jag letat efter dig och sagt hej!

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...