Gå till innehåll
whiskyforum
mici

Ardbeg Alligator

Recommended Posts

Provade Alligatorn under Feis Ile och den är rätt ok. Ingen kioskvältare, inte ens i närheten, men en helt ok whisky. Hårt rostade First fill bourbonfat, 10-12 år gammal och lite av en vanilj och kokosbomb. Jag kommer köpa en flaska, men knappast två.

Den släpps med ordinarie etikett till senhösten.

Lyckades du nosa reda på hur stor upplaga det är?

Systembolagets server kraschade inte, men det var rackarn vad det var segt. Tog mig nästan 10 minuter att få igenom min e-beställning. Bara att hoppas att det inte var för sent.

Svaret bådar inte gott dock:

Vi har tagit emot din beställning, men för närvarande har vi ingen kontakt med ordersystemet. Därför kommer du att få en bekräftelse med e-post innehållande ordernummer så snart det är möjligt.

Redigerad av Bunkermania

Systembolagets server kraschade inte, men det var rackarn vad det var segt. Tog mig nästan 10 minuter att få igenom min e-beställning. Bara att hoppas att det inte var för sent.

Vi har tagit emot din beställning, men för närvarande har vi ingen kontakt med ordersystemet. Därför kommer du att få en bekräftelse med e-post innehållande ordernummer så snart det är möjligt.

Min konfirmation blev ännu bättre :)

Ett fel har inträffat:

500 - Internt fel

Ett internt fel har inträffat på servern.

Då var kräldjuret beställt :g: Får väl hoppas på att den är drickbar.........

Jag tog en promenad för konditionens skull till sb :whistling: för att slippa ev krångel med e-bes.

/

Bola.........

Redigerad av Bola

Från systembolaget.se

Tekniska störningar på webbplatsen

Just nu har vi tekniska störningar på webbplatsen vilket gör att det är problem med e-beställningstjänsten och vissa länkar. Vi arbetar på en lösning

Två flaskor beställda inne på systembolaget. verkar som om min morgonpromenad till butiken var ett bra drag ist för nätet :)

Jo det var lite segt på sidan deras, men orden gick till slut iväg och det ploppade in ett brekräftelse mail i inkorgen.

Jag hängde på låset och loggade in kl.10.00.01 men det gick ända till kl.10.05 innan ordern var klar, bekräftelsen kom kl.10.11

Fick samma fel när jag beställde.

Man får dock hoppas att det kommer att gå vägen i alla fall.

Trägen vinner :)

Pån igen där, lade en ny beställning och vips fick man ett bekräftelsemail.

Redigerad av P-M

Jag gillade de heavily charred new oak casks som släpptes på Feis Ile 2009 skarpt. Så en Alligator får det nog bli...

Tar gärna ett sample ifrån dig när du öppnat flaskan!

Fick samma fel när jag beställde.

Man får dock hoppas att det kommer att gå vägen i alla fall.

Trägen vinner :)

Pån igen där, lade en ny beställning och vips fick man ett bekräftelsemail.

Sugen på att göra samma sak. Men det finns risk för dubbla beställningar då antar jag?

Sugen på att göra samma sak. Men det finns risk för dubbla beställningar då antar jag?

Känns ju som det.

Maila deras kundtjänst och kolla, dom svarar mer eller mindre direkt.. min order gick genom trots Internal Server Error.

mvh, Robert

Känns ju som det.

Det är lugnt.

Var med om detta vid senaste beställningen av Laimrigen. Det kom två extra flaskor till butiken och personalen frågade om det var fråga om dubbelbeställning , så dom skickade tillbaka flaskorna utan mankemang..

Risk?? Chans ser jag det som, ju fler desto bättre

La en beställning till och fick ett beställningsnummer. Tänker inte göra nåt förrän mina flaskor har kommit fram. Kommer det dubbla så tar jag tag i det då.

£ 55.00 i Ardbegshopen och så här ser den ut:

799 är ett mkt. bra pris då det hade teoretiskt blivit 75 GBP med frakt från destilleriet och dessutom risken med hantering och tull...

799 är ett mkt. bra pris då det hade teoretiskt blivit 75 GBP med frakt från destilleriet och dessutom risken med hantering och tull...

Rätt tänkt! Jag blev först irriterad när det var ~200:- dyrare på SB men med frakt och utan risker är det bra.

En riktigt stor utgåva verkar det vara...

Från Ardbegs shop:

The maximum quantity allowed for purchase is 50.

En riktigt stor utgåva verkar det vara...

Från Ardbegs shop:

The maximum quantity allowed for purchase is 50.

Hej

Man får bara köpa 2st från Ardbegshopen köpte

just 2 sen tänkte jag köpa 2 till men fick

nobben (613,00sek st) :whistling:

Hej

Man får bara köpa 2st från Ardbegshopen köpte

just 2 sen tänkte jag köpa 2 till men fick

nobben (613,00sek st) :whistling:

Dessutom skickar de inte till Sverige.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...