Gå till innehåll
whiskyforum
Peejay

Bowmore Darkest, Laimrig & Tempest

Recommended Posts

(censurerat) Lemmy till att krångla. Bolaget på stan hade i varje fall god koll på alla Bowmore-ordrar som verkar ha drällt in till dem. Men, det krävs nog ett besök på Bishops ikväll för att lugna Bowmore-nerverna, syns vi där?

När jag beställde en flaska den 1 mars fanns det ingen info om att den var "slut". Jag har inte heller fått någon information från systembolaget om att den beställningen inte gäller, eller att den är försenad. Det tycker jag är konstigt. Om det nu skulle vara problem med beställnigen jag gjorde i onsdags innan klockan 10.00 är det inte bra alls...

Eftersom systemet skickar mail relaterat till beställningen (best.nummer, bekräftelse och för tidiga Laimrigbeställningar, info om att orden inte kom att levereras) så kolla dina spamfilterinställningar.

Eftersom systemet skickar mail relaterat till beställningen (best.nummer, bekräftelse och för tidiga Laimrigbeställningar, info om att orden inte kom att levereras) så kolla dina spamfilterinställningar.

Jag tror inte att alla fick mail om att 1/3 beställningarna inte kunde levereras eftersom dessa skickades ut manuellt enligt uppgifter från SB kundtjänst.

Jag tror inte att alla fick mail om att 1/3 beställningarna inte kunde levereras eftersom dessa skickades ut manuellt enligt uppgifter från SB kundtjänst.

Annuleringsmailet ser i vart fall autogenererat ut.

(Fast inte skulle jag idas störa kundtjänst med en sån skitsak som att fråga om det...)

Hur som helst så tror jag vi alla får våra pavor till slut! Även om vi nu råkar ha olika åsikter. Fick för mej att jag läst nånstans om att det troligen kommer ännu ett lass' me' Laimrig senare till Sverige. (12000 totalt om ja inte minns fel! Inte till Sverige dock!)

Bishop hade varit kul,men är sliten...så det blir några drams i soffan me' störste grabben! Kikar på RIKTIGA AIK-FBK.....

Redigerad av Lemmy

7/4 11.00 kunde jag hämta ut 3st buteljer! Snabba puckar det med beställning och leveranstid! Systembolaget, bra jobbat!!! :)

Oj, det gick undan...

1st. Väntar att hämtas ut på bolaget!

Fick ett sms sent igår från systemet, att min Laimrig som var restad finns att hämta ut... Det är alltså från i Mars som beställningen gäller, Gjorde ju en ny beställning i Onsdags då de släpptes "på riktigt", de väntar jag fortfarande på att de skall komma... Mycket märkligt detta, nån annan som råkat ut för det här?.

Fick ett sms sent igår från systemet, att min Laimrig som var restad finns att hämta ut... Det är alltså från i Mars som beställningen gäller, Gjorde ju en ny beställning i Onsdags då de släpptes "på riktigt", de väntar jag fortfarande på att de skall komma... Mycket märkligt detta, nån annan som råkat ut för det här?.

Oj.... rackarns.

Skulle samma sak med dubbla beställningar hända mig blir det väldigt kostsamt :shock3:

Oj.... rackarns.

Skulle samma sak med dubbla beställningar hända mig blir det väldigt kostsamt :shock3:

Precis så jag tänker med... :wacko:

Ny info....

De "lokala" systembolag som fick ordrarna i mars, de kan om de vill/ville (vara extra hjälsamma tex) spara/sparat ordern och frisläppa den nu. Detta måste nog då enbart gälla de som inte fått beskedet via SMS eller mail att mars-ordern är annullerad (gäller mig själv tex). Ett ilandsproblem kan nu möjligen uppstå, dvs att vi blir några få som riskerar dubbelbeställningar. Dock är inte problemet större än att man bara hämtar ut det antal flaskor man vill eller har råd med den dagen flaskorna nått fram.

P&S har i skrivande stund fått in order på strax under 400 flaskor, ingen hittills som riskerar att bli utan alltså.

Redigerad av MAGOLS

Hamtade mina Bowmore Laimrig och oppnade den direkt.

Jag minns at forsta utgaven var mycket battre,den har ar for mig rund 84 poang

Geert

Geert

Tack Geert då skippar jag denna!

Geert

Skit också ..... jag hade ju hoppats på att denna skulle nå nästan samma höjder som batch 1.

Skit också ..... jag hade ju hoppats på att denna skulle nå nästan samma höjder som batch 1.

Alla kanske inte tycker likadant.....vem vet,nån kanske höjer den till skyarna! Ska bli ett nöje o få sätta truten i denna...

;)

Alla kanske inte tycker likadant.....vem vet,nån kanske höjer den till skyarna! Ska bli ett nöje o få sätta truten i denna...

;)

Precis, kan ju vara intressant med en second opinion. Har ej smakat den första så själv har jag inget att jämföra med.

Ge inte upp MAGOLs...hoppet är ju det sista som överger en.....:whistling:

Tackar så mycket för omtanken :blush: och går precis i detta nu till puben min stillar nerverna och häller upp en dram från batch 1.

Fasen.... jag blev faktiskt på riktigt lite nervös över allt som hänt och fortfarande händer kring denna buteljering. Är man skadad på nått sätt om man råkar ut för sånt?

Geert

Jag har inte förstått denna rusning, visst, batch 1 (87p) var mycket bra men inte mer, och skulle batch 2 visa sig vara snäppet sämre åker den ut med huvudet före.

Redigerad av sam gutenwik

Jag har inte förstått denna rusning, visst, batch 1 (87p) var mycket bra men inte mer, och skulle batch 2 visa sig vara snäppet sämre åker den ut med huvudet före.

Är väl ungefär samma som att alla brukar springa efter Ardbeg....

Jag köpte ett par drams vid olika tillfällen av denna Laimrig #2 igår på mässan. Och vi var många som faktiskt blev impade av denna! Ta mej tusan : MacNilsson va lite överraskad i positiv mening. (jag bjöd honom givetvis blint...)

Personligen är jag ingen Bowmore (censurerat) heller, så bara det va ju kanon. (Tempest är mycket bra undantag dock!)

Men att jämföra dessa 2 batcher är inte jag rätt man att göra. Har bara smakat #1 en gång tyvärr.(sample)

Spännande, att vissa skulle tycka batch 1 smakade bättre kunde man räkna ut på förhand. Är det inte oftast så att gamla minnen smakar bättre än nya.

Bästa ärtsoppan är ju en ljummen guldburk i lumpen för 15-20 år sedan. ;)

Men man får väl hoppas att batch 2 håller klass för oss som inte hann med ettan.

Slank ner både en och två gånger under festivalen i helgen. Good shit tycker jag. Stor karaktär men behöver väl analyseras närmare vid tillfälle, under tiden gläds jag åt att jag beställt några stycken :).. 85p? 86? Någe sånt.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...