Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Förra helgen öppnade jag en Springbank 35 YO 1970-2005 The whisky fair bourbon hoggie # 1841. Stor besvikelse, träig och tungfotad. Landar på 84-85p. Visserligen inte dåligt, men med tanke på vad som står på etiketten så var förväntningarna mycket högre än så.

Förra helgen öppnade jag en Springbank 35 YO 1970-2005 The whisky fair bourbon hoggie # 1841. Stor besvikelse, träig och tungfotad. Landar på 84-85p. Visserligen inte dåligt, men med tanke på vad som står på etiketten så var förväntningarna mycket högre än så.

Det förstår jag, en sådan whisky ska på pappret vara 90p+

Det förstår jag, en sådan whisky ska på pappret vara 90p+

Precis Sam. Tittade på den på Malt maniacs, Serge har av nån anledning gett den 93p, men Bert 85p, och Luc bara 83p. Sen är resten spridda däremellan.

Jag gav den 86p när den kom, och köpte inga ...

Laffe här också. Svårt att hålla tassarna borta helt enkelt.

Laphroaig 21yo 53,4% 2008 OB for Heathrow T5.

• Like 3

Laphroaig 21y 90/12 First Cask refill hh #5936 52,6%.

Folien rök på en Laffe Murray McDavid 10yo, d. 1999, ACE'd in Chateau Margaux Casks, one of 3100 bottles, 46% i fredags.

Ikväll öppnades 4st The Managers Dram:

Aberfeldy 19yo 61,3% bottled 1991

Blair Athol 15yo 59,4% bottled 1996

Glen Elgin 16yo 60,0% bottled 1993

Glen Ord 16yo 66,2% bottled 1991

• Like 6

Öppnade en ny Clynelish i fredags.

Clynelish Morrison & Mackay Whisky Merchants Càrn Mòr Strictly Limited Edition 15yo, d. 1997, b. 2012, 2 hogsheads, one of 605 bottles, 46%

Redigerad av Mattias

Port Charlotte An Turas Mor fick lite luft i onsdags kväll. inte så dum.

Idag flög korken på Talisker 20yo OB 81-02 62%, sitter med den i glaset. Kanske lite stickig i doften innan man vant näsan men sen blommar den ut med sina söta peppriga röktoner och en lång eftersmak 94p ikväll :clap:

• Like 4

I helgen öppnades Sheep Dip Amoroso Oloroso 1999, 41,8%. Söt whisky med vanilj i överflöd i både lukt och smak! Väldigt annorlunda whisky som fick betyget "OK för att vara whisky" från sambon, den första hittills som fått såna lovord från henne ^_^

Klart prisvärd enligt mig och rekommenderas till de som gillar vanilj och vill prova nåt annorlunda :)

Fick hem min Amrut Portonova igår och det var inte länge jag kunde hålla mig innan korken åkte för en provsmak :) Fantastiskt god måste jag säga. Denna åker rakt in bland favoriterna!

• Like 3

Fick hem en pava Yamazaki Sherry Cask 48% (2013) ikväll. Den va oöppnad i ganska exakt 2 timmar i mitt sällskap....

:blush2:

• Like 6

nikka whisky from the barrel åkte plasten av precist nyss! trevligt å ha den hemma igen tycker jag!

• Like 2

Var "tvungen" att öppna min Yamazaki Sherry Cask 48%- den är riktigt trevlig.

• Like 1

Öppnade Old Rip Van Winkle Lot "B" 45.2% 750ml (OBSERVERA att på baksidan på både denna och Thomas H Handy står det på klisterlapp 700ml men dessa är 750ml, det står på Lot "B" på etiketten till och med).

Mycket trevlig är den iaf... 91p... glad att jag köpte 3st :)

• Like 1

Öppnade Old Rip Van Winkle Lot "B" 45.2% 750ml (OBSERVERA att på baksidan på både denna och Thomas H Handy står det på klisterlapp 700ml men dessa är 750ml, det står på Lot "B" på etiketten till och med).

Mycket trevlig är den iaf... 91p... glad att jag köpte 3st :)

Gött då fick man en dram extra då :-D Hur upptäckte du att det är 750ml?

Gött då fick man en dram extra då :-D Hur upptäckte du att det är 750ml?

På Thomas för att jag inte kan hitta någonstans att de gör 700ml flaskor av dessa och på Old Rip för att det står på framside-etiketten :)

På Thomas för att jag inte kan hitta någonstans att de gör 700ml flaskor av dessa och på Old Rip för att det står på framside-etiketten :)

Plus att själva glasflaskan är märkt 75cl i botten :)
  • Like 1

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...