Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Då vill du inte ha ett sample Ha, Ha jag får väl prova den igen så får vi se om jag hade en bra dag ;)

Jag och Kainen gillar ofta olika saker, men här var jag nog närmare hans poäng än dina :P Jag älskar Glendronachs Olorosolagringar, men är inte lika såld på alla PX-faten. Gissningsvis var det det som gjorde att den inte gick helt hem för mig.

Jag och Kainen gillar ofta olika saker, men här var jag nog närmare hans poäng än dina :P Jag älskar Glendronachs Olorosolagringar, men är inte lika såld på alla PX-faten. Gissningsvis var det det som gjorde att den inte gick helt hem för mig.

Håller med om oloroso vs. PX generellt. Jag gillar inte när det blir för sött. Däremot bittra, torra tanniner, kaffe, och tobak går hem hos mig.

• Like 1

Oj va olika man kan tycka! Tror inte jag sett någon ge den så höga P ännu. Själv har jag den på 82p. :P

Hittade en till som gillade den " Serge 91p ", så nu är vi två ;)

"litade" lite väl möe på just Serges betyg/recension denna gång. Köpte 2 pavor av #1. Tog 4 drams sammanlagt,blev inte direkt impad.Så jag sålde av dem till bättre behövande. Tror jag gav den 85P som bäst.O då va ja rejält givmild!

Alla kan ju inte tycka lika.... ^_^

• Like 1

öppnade en HP 30yo OB 45,7% i helgen, det tynger mitt hjärta att behöva konstatera att inte har den blivit bättre men 90p är ju trots allt god dricka :rolleyes:

• Like 2

Hittade en till som gillade den " Serge 91p ", så nu är vi två  ;)

För mig spelar den i samma liga som Teapot dram batch 2. Dvs för tunn. Jag gillar kraftigare sherrylagringar om det inte är någonting speciellt med dom... Men det är ju bra att vi kan tycka olika så vi inte behöver slåss om samma flaskor ;)

För mig spelar den i samma liga som Teapot dram batch 2. Dvs för tunn. Jag gillar kraftigare sherrylagringar om det inte är någonting speciellt med dom... Men det är ju bra att vi kan tycka olika så vi inte behöver slåss om samma flaskor ;)

Jag gillar detta " öppna spjäll " o det vet du :)

Öppnade en Karuizawa OB 26 år 1981/2007 Cask # 103 58.1% i går kväll. Bland det bästa som gjorts i Japan alla kategorier, men det är vi ju flera som kände till sedan tidigare :-)

• Like 7

Drog ur korken på Longmorn 21y 91/12 OMC refill hhd #8256 50% igår kväll. Nja...förväntade mig mer. Får se hur den utvecklas i öppnat tillstånd, dom kan ju bli lite bättre då.

nikka yoichi 10 skruvade jag av korken på i morse... var tvungen å lukta på den, var så länge sen nu... ser fram emot å smaka av den i eftermidda/kväll nu kan ja säga!

• Like 1

Öppnade en flaska förra helgen:

Benrinnes Whisky room Angels`s dream No:2 14Yo 1998-2012 57.5% Första glaset snabbpoäng 88

Öppnade precis en Kilchoman Bourbon Cask #142/2007, Exclusively for Whisky in Leiden 2014

Det roliga med den är att det är fatet bredvid mitt, Cask #143/2007 (Det kanske inte ligger bredvid mitt, men)

Samma destillations datum :-) Kul att prova, blir till att jämföra i maj då det bär iväg.

Kolla avataren, det är provsmakning för 2 1/2 år sen, har 4 cl kvar sen dess, blir till att släpa med sig tillbaka till ön.

Redigerad av Pandan
  • Like 3

jim beam 40% OB

knob creek 50% OB

• Like 1

post-916-13969924978194_thumb.jpg

Nu ska vi se om jag fattat detta med Tapatalk.

Börjar genom att delge en bild av öppnandet från i lördags. (Glen Gariochen var redan öppen dock) :)

• Like 3

Den andra från vänster ser bra ut :winner:

Den var väl.... ganska bra... och jag har redan ångest att jag släppt så mycket till dig.. ;) Men de fyra tillsammans gav en helt sjukt fin kväll.

• Like 1

Den var väl.... ganska bra... och jag har redan ångest att jag släppt så mycket till dig.. ;) Men de fyra tillsammans gav en helt sjukt fin kväll.

Bäste Johan, inte ska du ha ångest en vacker dag får du ett PM från mig på en HP som du bara drömt om, ta nu din hjärtmedicin så hörs vi.

• Like 1

MACKMYRA : MARELD. Värmande eld med sprakande sötma. Vi får väl se hur det stämmer..... :g:

LONGMORN : 1996 Signatory Vintage. 17yo #105081 694/854 43%

• Like 1

Bruichladdich Infinity 1st edition och Johnnie Walker Green Label. Man kan ha sämre lördagskväll :)

Glendronach 1994 Single Cask for Parkers Whisky 14y , 25.11.1994 - 07.2009 , Oloroso Sherry Puncheon , #2311 , 58.5 % , 27/ 596 bottles

Drog korken ur en Glendronach 15yo Revival igår. Den här var ju till och med ännu bättre än jag väntat mig. Fantastiskt bra whisky för en billig peng! :clap:

• Like 2

Stranahan's Colorado Batch 57 "Listening to The Avett Brothers". Älskar denna whiskey! :)

La upp den i whiskybanken också om fler vill prova den.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...