Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Igår öppnade jag Ardbeg Kelpie 46% !!

Första riktigt härlig rökig Ardbeg och med bra smak.Påminner lite av den gamla goda Ardbegen som fanns på marknaden för ett antal år sedan.

bjöd min granne på en dram och han var också förtjust i denna!!

• Like 1

Tamdhu batch strength 002 58,5% öppnades för en stund sen. Prisvärd NAS enligt min blygsamma åsikt!

• Like 1

Första dagen på semestern, då behövs något gott:

attachicon.gifIMG_1436.JPG

Det ser verkligen väldigt gott, grattis till semester Gunnar.

Isle of Lime Roma. Bäst hittills av de tre, riktigt trevlig. Lägger man sen till att den bara är tre år gammal och producerad 5 min bort är den helt ljuvlig, bådar gott inför framtiden. Bäst av de tre hittills.

13aff9ff9697ee6d2545161acbb8f256.jpg

Redigerad av Jantan
  • Like 1

Korkade precis upp en Linkwood. Måste kolla att den duger till helgens provning med klubben.

A.D. Rattray 13yo, d. 2001-04-27, b. 2014-10-24, bourbon hogshead 2992, one of 318 bottles, 56,9%

Folien rök på ännu en Linkwood.

HL OMC 18yo, d. june 1997, b. nov. 2015, Refill hogshead ref HL12106, one of 335 bottles, 50%

Den här tråden har varit inaktiv länge! Nu är det semester och då öppnas dom på löpande band. Igår blev det en Glenury Royal 23yo 1971 Rare Malt och idag blev det en Springbank 21yo Open day 2018. Det ska va gott att leva!

• Like 5

Dags att öppna en "sommarwhisky". Tomatin 1994 20 yr, House of MacDuff, cask nr CM221. Lätt, fruktig, äpplen, päron, vanilj, muscovadosocker i doften. Lite nagellack??Dofterna (men lyckligtvis inte nagellacken) återkommer i smaken, finns även honung, citron och lite grape. Välbalanserad, fin i gommen. Bra måndag kväll detta 👍 85p.

• Like 2

Longrow 16 yr single cask, Chardonnay lagrad i 9 år, 54.3% (dvs. inte den "svenska versionen"). Lysande, gillar den verkligen. Sälta, lakrits, citrus, röda bär, vinösa toner, fyllig röksmak mot slutet, lite vanilj. 92p 👏👍

• Like 1

Slet folien på Lagavulin DE 2108 i fredags. En för mig ok Lagga, men inte prisvärd-

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...