Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Dailuaine 26y BF' sherry hogshead 4315 53.1%

Var ett tag sen jag öppnade nåt nytt, men i helgen skedde det, en Talisker 25 YO OB

I samband med en liten sittning hemma hos Mickladdie öppnades en Port Sgioba 8yo. Mycket bra, kraftfull ung sherry-rök, men den hamnade lite i skymundan av resten...

Jag öppnade och prövande för första gången Glenmorangies blend BNJ 8yo, 40%

Första dramen var verkligen inte imponerande på något sätt, bara söt och grainig, aningen metallisk...hmm.

Man ska dock inte ge upp så lätt, så jag hällde precis upp en ny dram och passade på att lyssna på Ralfys visdomsord om nämnda blend samtidigt som jag sippade.

Märkligt nog var den avsevärt bättre, kanske behövde den bara lite luftning. Sammanfattningsvis måste jag nog säga att det är en klart prisvärd historia för 18.50€, en av de bättre billiga blenden.

Bowmore 22 Year Old, 1987 Berry Bros & Rudd Single cask sherry butt #22533 58.7%

Laphroaig 21 Year Old, Vintage 1989 Douglas Laing Platinum Selection Old & Rare Sherry Cask 56.9%

Idag öppnades en Laphroaig 10yo Cask strength 57,8% Batch 001

Verkar lovande...:whistling:

Besten 2008, riktigt bra doft, för tankarna in på 70-talet, smaken kanske inte fullt ut motsvarar dessa förväntningarna men dansar dock in på 90p, passade på att ropa in en till på WA i kväll. Hursomhelst köpa en Ardbeg för det priset på WA får nog ses som något smått udda.

Då jag fyller år på lördag passar jag på att tjuvöppna en flaska från min egen årgång:

Teaninich 1972/2000 Rare Malts, 64.20%

Just nu luftar den, jag återkommer senare med lite intryck.

Någon annan som har några erfarenheter av denna att dela med sig?

Norse Cask Selection:

Royal Lochnagar 12 y.o. 57,6 %

Fino Sherry Butt # 520

Redigerad av Complex

Såg precis att jag hade ett flertal dubletter av Lagavulin Distillers Edition och sämre alternativ att starta fredagskvällen med har man ju upplevt. Så nu ryker folien på en 1984/2001...drool2.gif

Såg precis att jag hade ett flertal dubletter av Lagavulin Distillers Edition och sämre alternativ att starta fredagskvällen med har man ju upplevt. Så nu ryker folien på en 1984/2001...drool2.gif

Nä kanske det förstås... men jag synar, och höjer med en Strathisla 40 G&M 43%. Vad sägs om den? ;)

Nä kanske det förstås... men jag synar, och höjer med en Strathisla 40 G&M 43%. Vad sägs om den? ;)

Det var inte illa...de är fantastiska de där Strattorna med lite ålder. Blev inspirerad och skvätte därför en Highland Park 1962, 20y. från Casks# 2991/2 i glaset (Blackadder). Doftar ljuvligt och smakar som nektar för gudarna...tongue.gif. Önskar att jag hade mer whisky från 60-talet i hyllorna.rolleyes.gif

Ett par flaskor har blivit av med sitt folie under förra veckan, Auchentoshan 19 YO Duthie´s och Springbank 12 YO claret wood finish OB

Laphroaig 1998-2009 MoS Sherry Butt #Mos15 55.5%

Bowmore 21yo 1989-2010 Murray McDavid Mission Gold Series Sherrycask 56.1%

Bowmore 13yo TSMoS Sherry Butt #419 56.4%

Linkwood 16yo TSMoS Sherry Hogshead #5038 58.7%

Balblair 20yo BF Sherry Butt #166 53.7%

Laphroaig 1998-2009 MoS Sherry Butt #Mos15 55.5%

Bowmore 21yo 1989-2010 Murray McDavid Mission Gold Series Sherrycask 56.1%

Bowmore 13yo TSMoS Sherry Butt #419 56.4%

Linkwood 16yo TSMoS Sherry Hogshead #5038 58.7%

Balblair 20yo BF Sherry Butt #166 53.7%

Har du hunnit prova Linkwooden? Och tyckte?

Har du hunnit prova Linkwooden? Och tyckte?

Tillsammans med dessa alster kändes den en aning anonym. Landar in den på 87-88p ikväll medans det övriga resesällskapet ligger på 90p eller mer.

Laffen var helt underbar!!!!

Tidigare under kvällen öppnades en Laphroaig 18yo :drool2:

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...