Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Körde Revival 2009 mot SWF´s flarra imorse och direkt i början tyckte jag att Revival var den bättre av dom båda men efter att ha gett SWF´s pava lite tid så blev målfoto på. Revival är nån pinne bättre i dagsläget men man vet aldrig när man prövar nästa gång :doh:

Mången tack.Då borde den ju vara bra! Får nog shoppa loss en på nästa provning då!

Körde du head to head?

Hur länge har 2009-flaskan varit öppnad?

Nnyöppnad och testad vid flera tillfällen senare!

Enbart slöhet har stoppat mig från att startat tråden:

Glendronach Revival i förfall? Jag skojar inte!

basbear

Korkade upp en Laphroaig Signatory the un-chillfiltered collection vintage 1991, 16 yo, 25,06,1991 - 15,08,2007, bourbon cask 6995-7005, 46%, 3000 btls. only for Sweden.

Mm, riktigt god Laffe.

Caol Ila 12yo efter förra helgens bottlekill på densamma

Med andakt och försiktighet korkades en Balvenie Single Barrel 15 yo upp, jag har haft flaskan stående i 10 år, var lite rädd att korken skulle dela sig men det gick vägen, det är en 1980-2000 så den är faktiskt 20 år, cask 15673, 50,4%, den hade tappat den där speciella, vilda och lite spretiga stunsen som jag blev så förtjust i men den hade istället blivit balanserad och mogen så jag får nog säga att de är lika bra, 87p

Caol Ila Sherry Wood 1997/2009 3120 Bts G&M 50,0%

Port Ellen 26Y 1982/2009 Oakcask #2473 OBW 55,7%

basbear

Har öppnat ett par flaskor idag

Balblair 20 YO BF sherry butt # 166

Caol Ila 9 YO Whiskyforum no. 1

Med risk för att bli tjatig så var det inte helt utan spänning och förväntan som denna korkades upp, Millburn 25yo, Blackadder, 1974.11.12-2000.05, cask 4616, 249 btls, 58,5%, även denna har stått 10 år i hyllan och vuxit till sig och det har den vunnit en hel del på, numera en magisk Millburn på 91p

Med risk för att bli tjatig så var det inte helt utan spänning och förväntan som denna korkades upp, Millburn 25yo, Blackadder, 1974.11.12-2000.05, cask 4616, 249 btls, 58,5%, även denna har stått 10 år i hyllan och vuxit till sig och det har den vunnit en hel del på, numera en magisk Millburn på 91p

Ja du Kjell, känns som att du behöver lite hjälp med att gå igenom whiskyhyllorna. 10 år så länge har jag aldrig väntat.

Det är inte så farligt som det låter, jag är bara lite avundsjuk::D

En Ardbeg Corryvreckan rök korken på

Ja du Kjell, känns som att du behöver lite hjälp med att gå igenom whiskyhyllorna. 10 år så länge har jag aldrig väntat.

Det är inte så farligt som det låter, jag är bara lite avundsjuk::D

Christer, det är bara att komma förbi, ta ledigt någon dag vet jag, det finns en del godbitar på hyllorna här haha

I dag rök folien av en Bowmore Tempest .

Den var riktigt bra.

Läs igår :D

Caperdonich 37Y 1972/2010 - Rare Auld Cask #7420 - Btl 6 of 136 DT 53,4% 91, minst!

basbear

Blev så jädra glad när jag såg dokumentären om Anvil så jag korkar upp en flaska Bunna adephi 9yo, cask 947, 59,2% och svingar en bägare för dem, oj oj vilket sherrymonster detta var, klart inspirerande.

Ballindalloch 2000, # 5408 - 59.2% - Malts of Scotland

Blev så jädra glad när jag såg dokumentären om Anvil så jag korkar upp en flaska Bunna adephi 9yo, cask 947, 59,2% och svingar en bägare för dem, oj oj vilket sherrymonster detta var, klart inspirerande.

Det var en BRA dokumentär.Fick blandade känslor må jag säga. Kul o se andra höjdare tycka till om Anvil! Riktigt kultband dock!

Det var en BRA dokumentär.Fick blandade känslor må jag säga. Kul o se andra höjdare tycka till om Anvil! Riktigt kultband dock!

Det är riktigt, nu satt man ju med facit så att säga och visste att det ordnat sig rätt så bra för pojkarna, hade utgången varit en annan så hade man upplevt det väldigt deprimerande, så visst hade man blandade känslor, skall inte tycka till om deras kvaliteer men spelglädje har de massor av.

En BenRiach Curiositas 10yo. öppnades igår

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...