Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Glendronach Revival och Allardice.

Får man be om ett utlåtande? Var Allardice värd dom extra kronorna? Hur står dom sig i Sherry-klassen?

Mvh

Ett sherry-(censurerat)

Hämtade en Balmenach Connoisseurs Choice 1993 idag, så den öppnades tidigare ikväll.

En Laffe 18 öppnades i helgen.

Motsvarade mina förväntningar 91P

Får man be om ett utlåtande? Var Allardice värd dom extra kronorna? Hur står dom sig i Sherry-klassen?

Mvh

Ett sherry-(censurerat)

Har inte provat någon av dessa förut men hört mycket gott om båda. Blev inte besviken, tycker båda är riktigt jämna och bra rakt över. La ingen energi på poäng men dom kommer nog landa på höga 80 nånstans för mig, gillar du sherry är jag ganska säker på att du kommer gilla det här också. För att svara på frågan tycker jag Revival är minst lika bra, men prisskillnaden är ju ganska så marginell...

Drog just korken ur en Bowmore 16 YO 1992 limited edition wine cask matured

Öppnade nyss en Lagavulin 1994 DE...inledningsvis gillar jag nog den vanliga bättre men får nog ge DE`n fler chanser

I dag öppnades en

Port Charlotte An Turas Mor!

Har inte provat någon av dessa förut men hört mycket gott om båda. Blev inte besviken, tycker båda är riktigt jämna och bra rakt över. La ingen energi på poäng men dom kommer nog landa på höga 80 nånstans för mig, gillar du sherry är jag ganska säker på att du kommer gilla det här också. För att svara på frågan tycker jag Revival är minst lika bra, men prisskillnaden är ju ganska så marginell...

Tackar för svaret! Det blev ett köp som öppnades under kvällens lilla whiskyprovning i sällskap med familj och vänner. Doft och färg imponerar verkligen, men smakmässigt är jag lite reserverad. Inte lätt att sätta ord på vad som saknas, men samma euforiska känsla som när jag korkade upp Highland Parks 18-åriga förra veckan infann sig i alla fall inte. Vid nästa provtillfälle ska den slippa konkurrensen av andra sorter, så kanske den lättare kan visa sitt rätt jag. Lite vattning kanske är värt att prova också.

Ardbeg Uigeadail fick också lätta på skyddsfolien. Att få in så många olika dofter och aromer i ett par droppar vätska är inget annat än ett mirakel! Man kan säga att jag är fast på riktigt.

Öppnade lite godis igår

Caperdonich 11 43% Signatory

Cambus 24 54,7% Bladnoch :drool2:

Banff 32 43% G&M :winner:

Glen Mhor 44,1% DL OMC :winner:

Har tagit mig friheten att öppna en Banff 33 YO 1975 Creative whisky cask # 1489. Kan måhända det här vara systerfatet till den som Bunker hade med sig på forumträffen?

För att fira kvällens framgångar på W.A :D

dras den stora korken ur Signatorys vintage serie

Craigduff 32yo 49.4% sherry butt 1973-2005.

...verkar vara en riktig fruktcocktail med torvigt stråk och

en del förnimmelser av våta stenar i doften.

Ska bli spännande att smaka.

För att fira kvällens framgångar på W.A :D

dras den stora korken ur Signatorys vintage serie

Craigduff 32yo 49.4% sherry butt 1973-2005.

...verkar vara en riktig fruktcocktail med torvigt stråk och

en del förnimmelser av våta stenar i doften.

Ska bli spännande att smaka.

Vad kom du över för flaskor?

Är det sherrycasken?

Nej, det här är en bourbonlagring. Finns ingen info på flaskan som antyder att det är en single cask.. Har dock en 17-årig single cask sherry butt med fatnummer 2609, men den är inte öppnad än.

En sherrysprakande Port Ellen 18 yo, Douglas Laing, McGibbon´s Provenance winter/winter 1982-2001, denna har samlat sig och blivit något bättre efter nio år på butelj, mmumma, 90p

En bra kväll på WA firas genom att öppna en Glenburgie 1964 G&M

Pappers sigillet på min ena Highland park 30 åkte av här om dagen.

En sherrysprakande Port Ellen 18 yo, Douglas Laing, McGibbon´s Provenance winter/winter 1982-2001, denna har samlat sig och blivit något bättre efter nio år på butelj, mmumma, 90p

Det låter fint! En sån har man ju stående i förrådet :)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...