Gå till innehåll
whiskyforum
lester

Senast öppnade flaska. Korken åkte ur...

Recommended Posts

Vad tycker du om den?

Jag tycker den e' mycket trevlig. Som dom flesta Amruts måste jag säga! Fast inte riktigt lika bra som Amrut CS' 61.9% buteljerad 2007! (helgul kartong) Den e' fantastisk!

Jag tycker den e' mycket trevlig. Som dom flesta Amruts måste jag säga! Fast inte riktigt lika bra som Amrut CS' 61.9% buteljerad 2007! (helgul kartong) Den e' fantastisk!

Okej! Jag har bara provat en Amrut ännu, Fusion, och den tyckte jag var riktigt grym! Men jag har ett sample av CS 61,9 från -07 som jag inte gett mig på än, men nu måste jag nog flytta den till främsta raden ;)

Har ett tredje Amrut sample, Peated Batch 02, och den luktar lite skumt, ska den göra det? Eller är den sample-kork-skadad? ;)

Okej! Jag har bara provat en Amrut ännu, Fusion, och den tyckte jag var riktigt grym! Men jag har ett sample av CS 61,9 från -07 som jag inte gett mig på än, men nu måste jag nog flytta den till främsta raden ;)

Har ett tredje Amrut sample, Peated Batch 02, och den luktar lite skumt, ska den göra det? Eller är den sample-kork-skadad? ;)

Luktar skumt?! (indierna har ju oftast "egen" doft lr' smak.Absolut inget negativt med det!) Men korkskadat e' ju inget kul! Peated´Batch 02,har jag inte smakat dock.

Imperial, Slainte no.3!

Imperial, Slainte no.3!

Kunde heller inte hålla fingrarna borta från denna!

Kunde heller inte hålla fingrarna borta från denna!

Nå...Hur var den?

Nå...Hur var den?

Doften är klassisk sherrylagring med läder ,choklad och russin, men jag hittar också kaffe och katrinplommon. I smaken samsas russin, plommon och hallon med choklad. Har inte hunnit med att sätta poäng eller så men god är den.

Edit: hade visst fått med russin två gånger i smakkommentaren, ändrat nu.

Redigerad av LasseL

Doften är klassisk sherrylagring med läder ,choklad och russin, men jag hittar också kaffe och katrinplommon. I smaken samsas russin, plommon och hallon med russin och choklad. Har inte hunnit med att sätta poäng eller så men god är den.

Det låter onekligen intressant. Ser fram emot denna.

Balblair 90 öppnades just nu, helt klart värd 405 kr litern

tycker de e mycket doft o smak i denna,

smaken känns igen från BF buteljer, lite cykelslang??

Tack Lemmy, för att du försvarade denna flaska kan nog tänka mig en till, även sambon håller med.

Korkade nyss upp en Glenfiddich Snow Phoenix, påminner om Glenlivet nadurra men är bättre på många sätt IMHO, vanilj, päron, nysågad ek, pepprig, 88p

öppnade just upp Bunnahabhain darach ur 46%, hade glömt att jag skulle bara köpa de jag tycker om.

men helt klart bättre än den vanliga 12 åriga, som tur va.

322 kr litern, klart drickbar, köpbar igen? har inte bestämt än.

går över på en Caol ila n c s 59,3% gillar doften, med lite vatten i.

får nog ha mer vatten i än vad jag brukar.

368 kr 0,7 drickbar ja, köpbar njnjä, bli nog bara dessa två.

Cragganmore 14yo. 1993/2007 Hoggie 1958, 60.6%, Bladnoch Forum, städades fram ur gömmorna ikväll.

Jäklar vilken käftsmäll.

Idag öppnas det fyra olika G&M Exclusive flaskor.

Glentauchers #5333

Craigellachie #7324

Imperial #4962

Dailuaine #12848

Finns i whiskyteket.

I dag öppnades en

Ardbeg Uigeadail 54.2% :winner:

var förbi nordstan och köpte en Caol ila 12 yrs unpeated 2010 i lördags, korken åkte av direkt men årets upplaga kändes lite tråkig vid en första provning. Får hoppas den växer under julhelgen

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...