Gå till innehåll
whiskyforum
Kainen

Hur länge låter ni era samples stå?

Recommended Posts

Den luftningen kommer du inte känna av, tro mig.

Tänkte säga det samma.

Att en whisky skulle förändras såpass mycket från det att man häller över från en sampel flaska till den andra känns lite som psyko akustik inom Hifi världen om man har ett insnöat intresse för Hifi...mer fanatiskt än "realistiskt"

Jag har aldrig upplevt någon skillnad på detta då jag faktiskt provat (ja, jag är insnöad på wirre) det.

Ja då behöver man väll inte vara så hispig om att lufta whiskyn lite i bytet mellan flaskor men känns ändå onödigt att använda PET öht om man skall behöva hälla över i en annan flaska. Vad är då meningen?

Använd glas säger jag. :)

Det gör jag och kommer fortsätta med detta!

Vad är då meningen?

Du som mottagare kanske inte upplever det som någon större idé, men den som skickar kan dels få ner portokostnaden om man skickar flera samples (vilket ju kommer mottagaren till gagn) och - som jag var inne på tidigare - risken för trasiga samples blir ju i stort sett noll.

Jag tycker ärligt talat att detta är en väldigt konstig diskussion måste jag säga då jag inte ser problematiken i det hela.

• Like 1

Du som mottagare kanske inte upplever det som någon större idé, men den som skickar kan dels få ner portokostnaden om man skickar flera samples (vilket ju kommer mottagaren till gagn) och - som jag var inne på tidigare - risken för trasiga samples blir ju i stort sett noll.

Jag tycker ärligt talat att detta är en väldigt konstig diskussion måste jag säga då jag inte ser problematiken i det hela.

Risken för trasiga samples är väll ändå i stort sett noll? Jag betalar iaf hellre högre portokostnad för att slippa hälla över i glas och diska extraflaskor bara för att jag vill spara några samples extra länge. MEN jag får se efter mitt experiment med PET vs glas om ett år om det öht blir någon skillnad. :)

Risken för trasiga samples är väll ändå i stort sett noll? Jag betalar iaf hellre högre portokostnad för att slippa hälla över i glas och diska extraflaskor bara för att jag vill spara några samples extra länge. MEN jag får se efter mitt experiment med PET vs glas om ett år om det öht blir någon skillnad. smile.png

Jag häller gärna över i glasflaskor om det kan säkerställa att mina samples kommer fram hela. Har varit med om krossade flaskor två gånger det senaste året, så PET-flaskor för transport är ingen dum ide.

Risken för trasiga samples är väll ändå i stort sett noll?

Jag har fått krossade glasflaskor vid fyra tillfällen vid affärer här på forumet, så risken är långt ifrån noll.

Ahh ok, jag hade aldrig hört talas om krossade flaskor tidigare men det händer alltså... Då kan det vara värt besväret :)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...