Gå till innehåll
whiskyforum
Bullie

Böcker om whisky.

Recommended Posts

Jag förhandsbeställde en bok skriven av herr Aflodal som kommer inom kort. Och får ett glas och en sked på köpet.

Fast det var en riktigt dyr historia. 890 kronor tror jag det var. Det fick mig att avstå köp.

Fast det var en riktigt dyr historia. 890 kronor tror jag det var. Det fick mig att avstå köp.

Dyrt! Du får ju en sked också :D

Dyrt! Du får ju en sked också :D

Ja det förstås, men det var för dyrt för mig ändå.

Håller med där, lite väl saftigt pris. man betalar ju typ 500:- för ett glas och en sked <_<

790 gav jag men det kanske var något sws-erbjudande eller ett billigare pris första dagen eller så... :huh:

Håller dock med om att det är dyrt....

/Impulsköparen :blush:

Lade precis fingrarna på Ingvar Röndes Malt Whisky Yearbook 2007 (dedicerad och allt).

Den är ännu bättre än 2006 och ett måste för alla whiskynördar. Bra jobbat Ingvar!

Håller med där, lite väl saftigt pris. man betalar ju typ 500:- för ett glas och en sked <_<

Var på en bokhandel i Uppsala i under helgen och där tog de strax under 500 kr för boken. Bläddrade lite i visningsexemplaret och jag måste säga att det är en verkligt fin bok. Tror jag skall gå tillbaka och köpa ett ex.

Lade precis fingrarna på Ingvar Röndes Malt Whisky Yearbook 2007 (dedicerad och allt).

Den är ännu bättre än 2006 och ett måste för alla whiskynördar. Bra jobbat Ingvar!

Kan du precicera dig?

På vilket sätt är den bättre och varför bör man köpa den om man redan har 2006?

/

Idag kom Maltwhiskyguiden av Michael Jackson. Massa läsning och bra uppslagsverk verkar det som efter första titten.

Idag kom Maltwhiskyguiden av Michael Jackson. Massa läsning och bra uppslagsverk verkar det som efter första titten.

Det verkar ju trevligt! Kommer du över med mitt ex med så hade det ju varit ännu trevligare! ;)

Kan du precicera dig?

På vilket sätt är den bättre och varför bör man köpa den om man redan har 2006?

/

Bättre för 2006:an är så sönderläst att den börjar falla i bitar.

Tror visst att jag spillde lite Banff på den också. Det tålde den inte så bra.

Jag gillar framför allt att man talar om vilka nya tappningar som har kommit under året.

Synd att det inte finns nån som årligen ger ut allt som har tappats under året, men det är väl ett Sisyfosarbete.

Ja tack skall du Martin för att du kom förbi med den redan idag! :) Har bara bläddrat i den som hastigast och den verkar ju klockers! :rolleyes:

Redigerad av mejparn

Sent om sider så kom denna i på http://www.adlibris.se

Jim Murray's Whiskey Bible

Författare: Jim Murray

Förlag: Carlton Publishing Group

Bandtyp: Häftad, Språk: Engelska

Utgiven: 200610

Vikt i gram: 231

ISBN: 1844421260

Pris: 144 kr (135,85 kr exkl. 6% moms)

Köpte "En Bok Whisky" av Örjan Westerlund idag.

98:- på Wettergrens rena rånet.

Redigerad av drygmasken

Köpte "En Bok Om Whisky" av Örjan Westerlund idag.

98:- på Wettergrens rena rånet.

Jag tycker faktiskt att den boken är riktigt bra.

Lite annorlunda skriven, inte det vanliga upplägget s.a.s.

men den innehåller en del uppgifter som man inte finner

i andra whiskyböcker.

Jag tycker faktiskt att den boken är riktigt bra.

Lite annorlunda skriven, inte det vanliga upplägget s.a.s.

men den innehåller en del uppgifter som man inte finner

i andra whiskyböcker.

Ja verkar helt klart vara en intressant bok.

Och som han själv skriver om att den inte innehåller det vanliga "Upprapandet" av olika destillerier.

Var ute på staden och promenerade, och så gick vi förbi bokhandel! :rolleyes: Och där stog det en whisky bok jag inte hade, Bonniers stora bok om whisky Michael Jackson! Rea var desutom 189 istället för 279 så det gick ju inte att motstå! :D

Köpte Jim Murrays Whisky Bible igår. Är han inte lite väl generös med bedömningarna överlag, eller vad tycker ni?

Eftersom han och jag i mångt och mycket har olika smak förstår jag inte vad jag ska ha boken till. Förmodligen hade jag haft större behållning av en bok skriven av någon här på Forumet.

Köpte Jim Murrays Whisky Bible igår. Är han inte lite väl generös med bedömningarna överlag, eller vad tycker ni?

Jim Murray har varit till god hjälp tidigare, då hans omdömen i många fall har stämt överrens med mina egna.

Men när han i senaste "Bibeln" ger Mackmyra 03, 95p. Då går våra åsikter så pass mycket isär att jag inte vågar lita på hans omdömen längre.

Man kan misstänka korruption och/eller alkoholism i denna poängbedömning tycker jag.

Man kan misstänka korruption och/eller alkoholism i denna poängbedömning tycker jag.

Intressant. Undra vad Mackmyra tycker om dina teorier? :lol:

Edit: Ser att ditt inlägg är över två år gammalt, men det är kanske fortfarande aktuellt...:-)

Redigerad av Pedda

Fick precis hem mitt ex!

Har bläddrat lite snabbt och den är i enastående kvalite och fantastiskt paketerad.

Finns några enstaka kvar så beställ snabbt.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...