Gå till innehåll
whiskyforum
MartinK

70th Anniversary 1967 Highland Park + Glenfarclas

Recommended Posts

70th Anniversary Malt 1967, Highland Park + Glenfarclas, 375 bt, 41yo, 1967-2008, 46,3%, Duncan Taylor

Söker med ljus och lykta efter denna vatting mellan mina två favorit destillerier... Är det någon som sitter på en butelj och som vill sälja, PMa gärna.. Alternativt om någon sitter på ett sample av denna, så mottas detta tacksamt!..

(http://www.whiskynotes.be/2010/blends/duncan-taylor-70th-anniversary-malt/)

Mvh

//MartinK

Den finns att prova på Queens Head i Stockholm :)

Kanske kan vi slå ihop oss och prova den bägge två, vart riktigt sugen!

• Like 1

Den verkar spännande., Men varför blandar man två storheter? Har den ena fallit under 40-strecket?

Ser nu att "the personal favourites of the company."

Den finns att prova på Queens Head i Stockholm smile.png

Kanske kan vi slå ihop oss och prova den bägge två, vart riktigt sugen!

Queens head... Där ser man!, fn vad kul att du hittade den Filip här i Stockholm, klart vi skall slå ihop oss och prova denna!.. Jag hade ingen aning om att de hade just denna, "ramlade" över den när jag bara toksökte ifall det funnits någon vatting mellan dessa två destillerier.. Och det fanns det, och en ålderstigen sådan dessutom, ser att Benny hittat "the personal favourites of the company." Jag har mailat DT och frågat om lite mera historia bakom denna, så får vi se om jag får någe svar... För jag vill verkligen prova.

Queens Head för övrigt bjöd mig på en massa Japanskt när de var nyöppnade (2a dan tror jag det var), bara för att få en hint om vad det var de serverade för något... Servitören den kvällen jag var där var inte särskilt bevandrad i den Japanska whiskyvärlden... Så du kanske har dem ett å annat att lära dem! =)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...