Gå till innehåll
whiskyforum
Kainen

Öltipstråden!

Recommended Posts

Finns en för whisky så varför inte för öl? :)

Jag har precis beställt en dansk öl-julkasse... Mer info här: http://www.elixirwine.se/Julekasse.htm

Ligger på BS (nr 89857) med 12 olika öl från Danska mikrobryggerier för 600kr.

Provade några av dem förra året och dem var riktigt trevliga!

• Like 1

Såg i dagens Metro-tidning nåt som både verkar skrämmande och intressant. Öl som håller alkoholstyrka på 65%. shock3.gifg.gif

Passande namn - Armageddon

http://www.metro.se/nyheter/har-ar-varldens-starkaste-ol/EVHljD!an183TaFWeIng/

Passa på och köp Oppigårds SMÖF-lager medan den fortfarande finns! En aromatisk och balanserad humlebomb för blygsamma 18:90. Löp och köp!

Passa på och köp Oppigårds SMÖF-lager medan den fortfarande finns! En aromatisk och balanserad humlebomb för blygsamma 18:90. Löp och köp!

Håller med om detta

En mycke prisvärd lager.

Kan också passa på att tipsa om Yeti chocolate oak aged imperial stout 9.5%. 94,90kr för 65cl.

Nr 11683

Riktigt bra denna och glömmer man bort den i källaren/garderoben i ett par år så blir den mycket bättre!

Har köpt den förut och kommer köpa den igen. Idag blev det 3st. 2 skall sparas och en skall jämföras med den jag haft liggandes i 2år :)

Ang SMÖF-lagern så är det en av de bästa lager öl jag smakat! :)

Redigerad av Kainen

Var över på Bornholm å hade med mig hem ett batteri från Svaneke Bryghus. MMMMMMMMMMMMumma!!drool2.gif

Finns även på Systembolaget,

Tackar ödmjukast för tipset!!

Skyndade mig iväg till närmaste systembolag å snodde åt mig 12 flaskor... j-vlar i mig vilken god öl!!drool2.gif

Ang SMÖF-lagern så är det en av de bästa lager öl jag smakat! smile.png

Redigerad av noow

Tjena.

Är det någon som vet om någon bra och seriös öl auktionssida?.

Jag letar framförallt Fuller´s brewers reserve serie 1-3.. Kanske är det någon av er som rent av sitter på någon av dessa? :) ..Hör gärna av er isåfall!

//MartinK

Hej!

Är det någon som har provat Mountain Livin'

Pale Ale ?

Är den prisvärd?

Japp den är trevlig och prisvärd... Är ingen "wow"-öl... Men jag har köpt den förut (delat med kompisar) och skulle kunna tänka mig köpa den igen :)

Vart hittar man denna? inte på systemet.

Den är slutsåld... Synd då den var riktigt bra.

Öl för lagring, kan väl stå upp? eller lägger ni dom ner? nä?

Förresten står det på mina Great Devide 19th cent. bäst före okt-13??? Det står ju att den kan lagras, hmm?

Jag har ölen ståendes.

Den kan lagras betydligt längre, det är bara svenska lagar som gör att dom måste skriva ut det där...

Oki doki, hittade och lyckades även beställa hem från annan ort 3st, kvarlämnade Hibernation Ale från Great Devide.

De sa att det var förra årets julöl, o hade bäst före datum Okt-13. så de var på väg till nödslakt!!! shock3.gif men räddades alltså i sista stund av mig (dagens goda gärning?), var det ett dumt köp, eller tror vi att de står sig en stund till?

Har någon smakat dessa?

Det var som sagt en festivalöl till Söderbärke Mikroölfestival, SMÖF, som Oppigårds bryggde och lanserade på SB förra hösten. Tyvärr tog den slut alldeles för fort (före jul 2012) och det fanns aldrig några planer på att brygga den igen. Det var en ganska maltig lager med mycket humle, Simcoe, Centennial och Columbus.

Undrar om nån har provat Mikkeller's Beer Geek Vanilla Shake ännu, o var den i så fall något att ha?

Undrar om nån har provat Mikkeller's Beer Geek Vanilla Shake ännu, o var den i så fall något att ha?

Inte smakat tyvärr men den sägs vara finemang...

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...