Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Då tycker jag att du ska skicka etiketten till "Bunkermania"

Det kan bli en rolig tradition och en väldigt fin tavla, så småningom.

Så köpte jag först en Ardbeg 10 och en Glenmorangie 15 årig special. Båda riktiga ess, men sen ångra jag mig tyvärr... Hade hoppats att dom skulle ha större utbud av ardbeg på Heatrow. Var dock aldrig inne i Whiskey World eller vad den heter, var försent då :( Såg aldrig den innan. Dom hade faktiskt en Ardbeg Proveance för 200 pund också, lite över min prisklass. Kan inte köpa mer whiskey på ett tag. Har kanske lägenhet på g så jag sparar alla pengar, får bara ut 10500 efter skatt :( Så det räcker inte till mycket, men men. Min polare har jobb i London så han kan la alltid handla lite åt mig när jag har stash :)

Såg också Ardbeg Provenance för £225 Heathrow senast. Grämer mig fortfarande för att jag inte köpte en flaska. Trots att det är långt utanför mig ordinarie whiskybudget. Men vad gör man inte för en Provenance... :roll:

Doft: Torvmosse, kola, sälta, malt, jod, torkad frukt

Smak: Fyllig, varm torv & rök, tuggig gräddkola, torv & havssalt i harmonisk, evighetslång eftersmak.

:D:lol::P :roll: :lol: :shock: :D :wink:

Ja, egentligen motiverar inte priset skillnaden i kvalitét mellan en Ardbeg Ten och en Provenance. Och Ardbegbossen Stuart Thomson säger själv att han helst dricker Ten av alla utgåvor.

Men det hindrar inte att det kan vara kul att ha en riktigt exklusiv flaska för speciella tillfällen. Som OS-guld... :wink:

Får la köpa sig lite exklusivare whiskeys när man kirrat lägenhet och alla tillbehör :) Springbank 21 år står högt på listan :)

• Like 1

Just nu drickes: Isle of Skye 8 år - on the rocks.

Vilket sammanträffande... Här dricks just nu en Yamazaki Pure Malt 12 år - on the rocks. Inte helt fel eller hur :!: :?: :D

Är den inte heller drickbar ren?  :wink:

Jodå, den är helt OK ren, men blir bättre med is och en skvätt vatten (nästan longdrink-stuket). Normalt tar jag en bourbon med mycket is och vatten. Gillar allt att vara lite "whiskyvilde" i bland :wink:

...just nu drick en egen blend gjord på fulwhisky (slattar av en statesman som stått långt inne i skåpet, gammal synd :oops: , slatten på en grant och hör och häpna en stänk med Laphroaig tian för att få nån som helt smak på det hela). Min förhoppning är att förkylningen får sig en match. Dumt att ödsla med finare drycker när det mesta av lukt och smak är dövat. Botten upp. Skål! :wink:

Det fick bli lite 21-årig Springbank ikväll, det kunde fått bli lite till

men nu så torskade vi (Sverige) på gruppvinsten och får möta Tjeckien

istället...... :x

Förrhoppningsvis dricker jag Springbank igen efter den matchen :lol:

Just nu en vertikalprovning av Springbank. En 10-åring, 12-åring, 15-åring och 21-åring avnjutes. 15 och 21:an = suverän whisky, 12:an = intressant. 10:an = OK, men ingen höjdarupplevelse.

En alldeles egentillverkad blend, av: Drumguish, LochLomond och Statesman :shock:

Näe, skojade bara...........:mrgreen:

Glenlivet 12 år American Oak.

Småmysig, efter kräftorna :).

En alldeles egentillverkad vatted... på slattarna av hemgångna gästers tömda och lämnade flaskor. Lagavulin 16, Talisker & Dalmore 12.

Helt ok. (Blandningsproportioner okända)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...