Gå till innehåll
whiskyforum
QuarterMaesk

Vilken whiskly tar du med till en öde ö?

Recommended Posts

Du är strandad på en öde ö och har ett par lådor whisky med dig, detta är den enda whiskyn du kommer kunna dricka resten av ditt liv.. vilken tar du med dig?

Man får ju betänka att det kanske inte är den absolut godaste som är den bästa utan den som man aldrig tröttnar på och funkar i alla väder, styrkan kan ju spela in också då det kanske inte är så roligt att dricka 60 procentig whisky dagarna i ända smile.png

För min del så står valet mellan Laphroaig 18 eller Lagavulin 16, riktigt goda och lättdruckna. I dagsläget så vinner nog Laphroaig 18.

Vad blir det för er?

Redigerad av QuarterMaesk

Tjaa... om man bara har en låda så dricker man den nog inte dagarna i ända... för jag har ändå några år kvar ;)

Måste ändå bli Lagavulin 21 från 2007. Både fatstyrka och sjukt massa rök... men den får det bli. Sen ser jag till att få med mig ordentliga glas till ön också ;)

• Like 1

Lagavulin 16yo skulle det nog bli för mig! Den funkar bra i alla väder drool2.gif

• Like 2

Skoj att se 2st Lagavulin nämnas :)
Jag fortsätter på inslaget spår, dock med Lagavulin "Available only at the distillery" 2010 52,5%
En grym lagga som funkar i alla väder.

• Like 1

Skoj att se 2st Lagavulin nämnas smile.png

Jag fortsätter på inslaget spår, dock med Lagavulin "Available only at the distillery" 2010 52,5%

En grym lagga som funkar i alla väder.

Den är riktigt bra... håller på min sista flaska ett tag till innan jag kommer bli tvingad av mig själv att öppna den :)

Jag skulle nog säga Brora OB Rare Malts 1972 :-)

• Like 2

I dagsläget skulle jag säga Bowmore Black 50 %. Man fick väl drömma :)

Men om en dryg vecka tänker jag kanske annorlunda...

Ett par lådor av

Laphroaig 30yo

vore inga fel att ha med sej :D

• Like 2

Felpost!

Redigerad av HarryB

Largiemeanoch ska det vara!!

Håller med dig Geert, och ö-whisky är det ju också.

Jag ångrar mig, Lagavulin 16 vinner över Laphroaig 18 ikväll..Tog en laffe 18 igår och den var inte alls lika god som vanligt. Förmodligen en dålig whiskydag men jag har märkt att jag ibland har lite avsmak för laphroaig, trots att det är den whiskyn jag oftast gillar mest och även den jag fastnade för från början.. Har nog druckit för mycket av den helt enkelt!

Redigerad av QuarterMaesk

Jag ångrar mig, Lagavulin 16 vinner över Laphroaig 18 ikväll..Tog en laffe 18 igår och den var inte alls lika god som vanligt. Förmodligen en dålig whiskydag men jag har märkt att jag ibland har lite avsmak för laphroaig, trots att det är den whiskyn jag oftast gillar mest och även den jag fastnade för från början.. Har nog druckit för mycket av den helt enkelt!

Man kan inte ångra sig när man sitter på en öde ö..:-)

• Like 6

Jag tar med en 30 årig Highland Park. Tycker den är fantastisk och jag återkommer till den varje gång jag ska ha en "fin-whisky"

Laphroaig 1974 - OB for LMDW och/eller Talisker 20 Sherry Wood - OB.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...