Gå till innehåll
whiskyforum
Comus

Sommarens godaste öl!!!

Recommended Posts

Tänkte köra en liten tråd om vad ni tycker har varit sommarens godaste öl, so far alltså, då vi får hoppas att sommarn håller i sig länge än. Om nån är sugen på att lista sina toppar.

Kan ju vara så att man kan få lite tips på vad man missat och kanske fortfarande har chansen på en missad goding smile.png .

För egen del så har Sierra Nevada gjort mig mycket glad: (kommer ju ett par till så vi får hoppas de håller måttet).

Ruthless Rye winner.gif

Oppigårds Thurbo Double IPA

Bigfootdrool2.gif

Fyll gärna på med era favoriter............Skål o hoppas ni alla har det gött i sommarvärmen, för det har jag drool2.gif

Redigerad av Comus

Sommar, vinter, höst eller vår, svaret är detsamma: Nanny State! Stort plus för att man kan dricka i princip hur många som helst utan att bli styrig :)

• Like 2

Den öl som överraskat mig mest hitintills är
Byaregårdens IPA (89377)

Därmed inte sagt att det var den godaste (så går inte säga :-) ) men den är väldigt god.

Finns för stunden bara i Varberg, men det verkar komma en ny batch (lika bra? vem vet...) nu den första.

Måste jag välja en så är den godaste jag druckit den här sommaren Oskar Blues - Gubna

Men den jag druckit klart mest av, utan konkurrens, är Modus Hoperandi.....

Har druckit mest av Bomble Bee 17, god alla dagar i min mun :)

Måste jag välja en så är den godaste jag druckit den här sommaren Oskar Blues - Gubna

Men den jag druckit klart mest av, utan konkurrens, är Modus Hoperandi.....

Ska testa hoperandi'n. Gubnan har du inte köpt hemma eller?

Ska testa hoperandi'n. Gubnan har du inte köpt hemma eller?

Drack den på en pub.

Har funnits för privatimport, vet inte om det finns just nu. Great Brands som tar in dem har jag för mig....

Drack den på en pub.

Har funnits för privatimport, vet inte om det finns just nu. Great Brands som tar in dem har jag för mig....

ok.

http://www.systembolaget.se/89629

Den kommer vara bäst i höst också wink.png

Har förstått att du gillar den skarpt, man får väl beställa en låda o testa så man inte missar nått drool2.gif kan va gött o ha när hösten kommer...

Jämförbar med någon annan?? Torpedo? Hardcore? nä?

Har förstått att du gillar den skarpt, man får väl beställa en låda o testa så man inte missar nått Postad bild kan va gött o ha när hösten kommer...

Jämförbar med någon annan?? Torpedo? Hardcore? nä?

Mycket beska men ändå sötma som balanserar upp. Hmm vet inte riktigt vad jag skall jämföra med... Tänk dig en Hello My name is Ingrid fast på steroider ;)

Vi är 4st som hittils har delat på 6 lådor och fler blir det :)

Mycket beska men ändå sötma som balanserar upp. Hmm vet inte riktigt vad jag skall jämföra med... Tänk dig en Hello My name is Ingrid fast på steroider wink.png

Vi är 4st som hittils har delat på 6 lådor och fler blir det smile.png

Låter som en no brainer då, drool2.gif

En låda beställd!Postad bild ....8 dagars väntan!

Sist jag beställde tog det 3 dagar :)

Sist jag beställde tog det 3 dagar :)

Det beror nog mycket på i vilken landsände man bor samt hur ofta ditt lokala bolag får leveranser. Vet själv att det ofta står 8 dagar vid beställning hit men att det ibland går fortare.

Det beror nog mycket på i vilken landsände man bor samt hur ofta ditt lokala bolag får leveranser. Vet själv att det ofta står 8 dagar vid beställning hit men att det ibland går fortare.

Jo det är sant. Står 8 dagar för mig med men brukar som mest ta 5 arbetsdagar till Täby. :)

Byaregårdens IPA (89377)

Därmed inte sagt att det var den godaste (så går inte säga :-) ) men den är väldigt god.

Finns för stunden bara i Varberg, men det verkar komma en ny batch (lika bra? vem vet...) nu den första.

Gillar också denna öl mycket! Imponerad att ett sådant litet gårdsbryggeri kan prestera IPA på den nivån.

Köpte ett gäng när jag var i Varberg senast men kan även beställas till ditt lokala SB via Varberg.

Gillar också denna öl mycket! Imponerad att ett sådant litet gårdsbryggeri kan prestera IPA på den nivån.

Köpte ett gäng när jag var i Varberg senast men kan även beställas till ditt lokala SB via Varberg.

Nu vart jag ju nyfiken! Beställde två flaskor precis :) (33cl är slut men 50cl finns kvar på lager).

Jag blev oxå tvungen att beställa för att prova!

Byaregårdens IPA (89377)

Deras brown ale är inte dum den heller.

Jo det är sant. Står 8 dagar för mig med men brukar som mest ta 5 arbetsdagar till Täby. smile.png

Kanske redan till helgen då, med lite tur drool2.gif

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...