Gå till innehåll
whiskyforum
Sveprod

Årets Diageo-släpp

Recommended Posts

Bra ide Kjell, jag kan försöka få tag på några flaskor också. eller skall vi försöka att fixa alla och sampla upp dom tillsammans ;-)

Perfekt Kenneth, det skulle kunna gå vägen med oss men jag tycker att vi måste gardera ( ifall ) det skulle gå undan med webbförsäljningen, vi vet inte riktigt hur många flaskor det gäller än, Oban, Brora, Talisker, Lagavulin och Port Ellen är ju klara, vi får höra vilka flaskor som önskas i paketet, vi kan köra en röstning när vi vet vilka, några flaskor kanske kan gå utanför paketet, vi får avvakta tills vi vet vad som släpps.

Perfekt Kenneth, det skulle kunna gå vägen med oss men jag tycker att vi måste gardera ( ifall ) det skulle gå undan med webbförsäljningen, vi vet inte riktigt hur många flaskor det gäller än, Oban, Brora, Talisker, Lagavulin och Port Ellen är ju klara, vi får höra vilka flaskor som önskas i paketet, vi kan köra en röstning när vi vet vilka, några flaskor kanske kan gå utanför paketet, vi får avvakta tills vi vet vad som släpps.

Även Markus Nilsson har anmält sig för tjänstgöring.....clap.gif ...

Jag kan fixa en flaska om vi kommer överens om vem som fixar vilken flaska :)

Jag kan fixa en flaska om vi kommer överens om vem som fixar vilken flaska smile.png

Stiligt Marcus, ja var och en får en bestämd flaska att ordna, vi resonerar ihop oss om detaljerna senare.

• Like 1

Man blir ju nästan mörkrädd om nu priserna stämmer. Tror nog dom biter sej själva med detta priset, dom flesta kan ju skaffa fram 6-7000 till en flaska om man bara vill (menar nu standard-knegar-svensson) men när dom börjar komma upp mot 18-20000 så skulle jag ju tro att runt 95% av köparna ramlar bort. Klart är ju att klipparna kommer försvinna, är för liten vinst chans och marginal för att offra dom pengarna... men känns nästan tveksam om det kommer bli slutsålt på dom dyrare sorterna. Men men dom tjänar ju lika mycket pengar som på alla flaskor ifjol även om dom bara säljer hälften. Känns bara lite som om dom vill mjölka ur så mycket pengar som möjligt ur entusiasterna som hjälpt dom komma dit dom är idag. Bara mina tankar om det hela. :rolleyes:

• Like 2

Är bäst att man visar intresse för paketet om det blir av och tackar för de personer som tar tag i detta och förhoppningsvis får tag på flaskorna.

Lägga 37 alltså....vad hittar vi info om detta?

Redigerad av Rolle

Är bäst att man visar intresse för paketet om det blir av och tackar för de personer som tar tag i detta och förhoppningsvis får tag på flaskorna.

Lägga 37 alltså....vad hittar vi info om detta?

Bäst jag går in och lotsar fram lite, all info finns inte tillgänglig än, det som står i tråden är vad vi har, information om de olika flaskorna kommer successivt att presenteras, prisbilden kommer att klarna allt eftersom, anmäl inte intresse i den här tråden, vi startar en bokningstråd när allt fallit på plats, andemeningen är att vi trots de höga priserna skall få prova dessa godbitar till bästa möjliga pris, vi som kommer att driva det här projektet skall prata ihop oss för att genomföra det så bra och kostnadseffektivt som möjligt.

Behövs det mer hjälp till att sampla flaskor så kan jag ställa upp också.

Kalasbra Henrik, nu är det bara att invänta information om släppet.

Fint att se att det går att lösa på ett mindre kostsamt sätt.

Hur många varianter slåpper dem i år-någon som vet?

Jag kan också hjälpa till. Jättebra initiativ Kjell. Du är en klippa, men det visste vi ju sedan tidigare :-)

Självklart är man på för att hjälpa till med dessa. Trots löjliga priser är vi säkert många som vill smaka dem.

Härligt, då har vi Benny och Ronny med på tåget, nu är vi 7 st det borde räcka, vi avvaktar lite tills vi vet vilka varianter som släpps sedan snackar vi ihop oss om gångordning.

• Like 1

Härligt, då har vi Benny och Ronny med på tåget, nu är vi 7 st det borde räcka, vi avvaktar lite tills vi vet vilka varianter som släpps sedan snackar vi ihop oss om gångordning.

Verkar som att det bara går att skicka PM till 5st sammtidigt... typiskt! (Avsändare + 5 = 6 och vi är 7st).

Vi kanske får ta detta via mail?

Enligt Whisky-news.com så kan ungefär följande priser förväntas:

( http://www.whisky-news.com/En/news.html )

Caol Ila Unpeated 56.9% £70

Lagavulin 12 YO 55.1%
Oban 21 YO 58.5% £225
Cardhu 21 YO 1991 54.2% £160
Talisker 27 YO 1985 56.1% £475
Brora 35 YO 49.9% 3000 bottles £750
Port Ellen 34 YO 1978 3000 bottles £1500
Lagavulin 37 YO1976 1920 bottles £1950

Översätt det i svenska pengar och baxna!

[broran verkar misstänkt billig må jag säga...]

Jag la ner redan förra året med den prishöjning som var då, så jag kommer då givetvis inte att bry mig om släppet i år heller. Marknaden (vi...) har blivit galen!

Jösses. Kommer ju bli nära 2000:- paketet för 2or.

Jag får hoppas på samma tur som förra året. Då höll Milroys i London en trevlig provning med samtliga flaskor (utom Taliskern), ostbricka och plockmat för ca 550:-.

Och då var det fritt fram att ta någa påfyllningar av sina favoriter efteråt och tömma flaskorna. Det får dom gärna erbjuda i år också.

De uppgifter jag har sett är att Brora och PE web-lanseras 21/11 och Lagavulin den 5/12. Priserna är 6999, 11999 respektive 18999.

De uppgifter jag har sett är att Brora och PE web-lanseras 21/11 och Lagavulin den 5/12. Priserna är 6999, 11999 respektive 18999.

Rejäl prisökning från förra året mao!

Som sagt, det blir ett väldigt dyrt paket! Kan man tänka sig att dela upp det på något vis?

"Lilla paketet, 3cl": Caol Ila Unpeated, Lagavulin 12 YO, Cardhu 21 YO

"Mellan paketet, 2-3cl": Caol Ila Unpeated, Lagavulin 12 YO, Cardhu 21 YO, Oban 21 YO, Talisker 27 YO

"Stora paketet, 2cl": Brora 35 YO, Port Ellen 34 YO, Oban 21 YO, Talisker 27 YO

"Öppet cl-pris (för den som har råd)": Lagavulin 37 YO

..eller?

Som sagt, det blir ett väldigt dyrt paket! Kan man tänka sig att dela upp det på något vis?

"Mellan paketet, 2-3cl": Caol Ila Unpeated, Lagavulin 12 YO, Cardhu 21 YO, Oban 21 YO, Talisker 27 YO

..eller?

Det blir kanske svårt att styra upp på ett bra sätt om det är olika mängd bokat för varje flaska.

• Like 1

Jag har pratat lite med Kjell, och vi kom fram till att jag tar hem Oban som är den jag är mest intresserad av och samplar upp i en separat tråd. Kjell och de andra tar hem de "4 stora" och gör ett paket av dom.

• Like 1

..eller?

Det blir en logistisk mardröm för oss inblandade, jag tycker att vi kör som förra året, Lagavulin, Talisker, Brora och Port Ellen. GunnarN kör Oban, troligen flera Oban, de övriga kan nog samplas på annat sätt. Paketet med de 4 kommer att bli i dyraste laget, skall vi ha fler blir det nog för dyrt helt enkelt.

Jag testar av om vi kan gå i mål, cl priset hamnar på ca 750:- plus flaskor och porto.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...