Gå till innehåll
whiskyforum
aftonande

Grythyttans första flaska

Recommended Posts

börjar snart säljas till aktie- och fatägare. 900 kr för en halvliter 57 % treårig sprit är ju ganska dyrt. Den lär ju inte kvalitetsmässigt leva upp till det priset. Men tror ni man kan köpa en flaska som en investering eller kommer den att säljas billigare på auktion framdeles?

Den är ju billigare än det första skräpet som kom från Hven iaf... ;)

För att inte tala om Gutevin med 4.900:- för en halvliter.

• Like 2

Jag skulle nog kalla det för billigt i jämförelse med andra "första släpp" som kommit ut från svenska destillerier. Inte ens Hvens andra släpp var så "billig", dessa var dessutom utspädda till 45%!

Hur den kommer stå sig prismässigt i framtiden är svårt att sia om... men jag gissar att den inte kommer sjunka nämnvärt i pris. Det lilla jag smakat från Grythyttan så är det riktigt bra grejer. Så kvalitén räcker en bra bit i jämförelse.

Bra fråga, skulle tro att dom ligger ganska bra i fas med BOX, så jag skulle tippa på 3-4'e kvartalet nästa år!?

Redigerad av jonascarlsson

Vem vet men efter örebro whisky festival så lär den vara den bästa whiskyn under 18 år... Så man får väl hoppas att det inte var polare som satt i juryn. Utan folk som verkligen var ärliga. så då kan det kanske vara värt de pengarna hoppas jag Efter som jag bokat två flaskor *L*

I ärlighetens man så var det nog så att de allra flesta (99% ?) av röstsedlarna var skrivna av de som var i den egna montern.

Dessutom är det ju beslutat att hela företaget ska flytta till Orkney under 2014, så någon svensk whisky kommer det inte från dem framöver. Kanske det därför kan vara en investering, vet ej??

I ärlighetens man så var det nog så att de allra flesta (99% ?) av röstsedlarna var skrivna av de som var i den egna montern.

Dessutom är det ju beslutat att hela företaget ska flytta till Orkney under 2014, så någon svensk whisky kommer det inte från dem framöver. Kanske det därför kan vara en investering, vet ej??

Kan absolut bli ett samlarobjekt, kanske inte i paritet med Skeppets Whisky, men nära... Vilken soppa det verkar vara hela den där Grythyttanhistorien. Jag har inte följt med så noga, men man får lätt vibbar av att ägarna har ett par skelett i garderoben.

Nu får man betänka att det är en extremt tuff branch att slå sig in i, speciellt i Sverige där man knappast överanstränger sig för att underlätta för dom som bränner sprit. Så dom gör nog säkert allt och lite till för att överleva. Men att börja lura "kunder" och aktieägare är lite väl magstarkt... om nu detta gjorts!?

Vad gäller Grythyttan så har ju soppan vid bergslagens whisky tyvärr ibland tillskrivits Grythyttan. Verkar dessutom finnas ett antal personer som jobbar hårt för att svartmåla dem. Vad gäller whiskyn de hade på Örebromässan så var den väl fortfarande för ung enligt de jag känner som provat den. Men samlarobjekt lär det bli.

Är det för sent att beställa denna utgåva?

Det är försent att beställa denna.

O denna flaska gick bara beställas av fatägare o aktie innehavare.

/Peter

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...