Gå till innehåll
whiskyforum
Mperor

Balvenie 15 Single Barrel

Recommended Posts

Morning,

Tänkte kolla vilken erfarenhet ni har av Balvenie 15 Single barrel (även 12 y om ni testat).
Brukar batcherna variera i kvalité?

Ha de gott

Redigerad av Mattias
Otillåten bytesförfrågan

Provat några Balventie Single barrel... De brukar vara riktigt goda, mycket bättre i min mun än deras andra nervattnade varianter.

• Like 1

De varierar oerhört, det är inte batcher på så sätt att det är blandningar, det är single caskar och som alla fat är det stor variation mellan dem, jag har provat en som var magisk, andra som varit väldigt bra och även de som varit ok, har aldrig fått tag på någon dålig.

• Like 2

Jag provade nya 12yo single barrel i höstas när jag var på Ballvenie och jag tyckte den var riktigt bra. Bättre än 15 åringen T.o.m. Köpte såklart en flaska men den är osprättad. Finns intresse för samples så kan jag öppna den. Vore ju ändå på tiden...

Balvenie 15 yo Single Barrel kommer att fasas ut under 2014.

Den nya rangen kommer att bestå av 12 yo Singel Barrel, 15 yo Single Cask (European Oak) och 25 yo Single Barrel (tyvärr, antagligen först 2015).

Just nu gäller det att hamstra 15 yo. Den kommer att bli nyckeln i provningar gällande ålder och typ av fat.

Hälsningar från en Balvenie nerd.

Buggar och bockar för alla åsikter. Har beställt en flaska:). Längtar däremot lite mer tills min Glenmorangie Artein kommer;).

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...