Gå till innehåll
whiskyforum
sigge

whisky butiker i New York

Recommended Posts

Behöver tips på vilka whisky butiker som finns i New York. Finns säkert en tråd om detta ämne men jag hitter inte den.

Tacksam för svar.

AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris.

http://www.alltomwhisky.se/2011/10/new-york-den-ultimata-staden/

Park Avenue Liquor – 292 Madison Ave. Tel: 212-685 2442
Beekman Liquors – 500 Lexington Ave. Tel: 212-759 5857
Soho Wines And Spirits – 461 W. Broadway. Tel: 212-777 4332
Sherry-Lehmann Wines and Spirits – 505 Park Ave. Tel: 212-838 7500
Morell & Co. – 1 Rockefeller Center. Tel: 212-688 9370
Crossroads Wine And Liquors – 55 W. 14:th Street. Tel: 212-924 3060
Columbus Circle Liquor Store – 1802 Broadway. Tel: 212-247 0764

AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris.

Perfekt!

Jag ska bo i stort sett granne med SoHo W&S nästa vecka. Ska garanterat kollas upp. Tack för listan!

Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl?

Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! :)

Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl?

Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! :)

Binny's vill jag minnas hade riktigt stora butiker med bra utbud. Tror dom finns primärt (endast?) i Chicagotrakten.

Glöm ej heller Astor Wines & Spirits.

• Like 1

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...