Gå till innehåll
whiskyforum
Jenz Rönnow

Forumträff 2014

Recommended Posts

Om det nu är problem med utskänkningstillstånd med egna flaskor, hur funkar det då med minimässan? Där är det ju garanterat inte sånt man köpt på SB.

Så sant. Men man måste ha varit där på forumträffarna för att se hur minimässan går till. Det är absolut inga problem. Personerna och forumvännerna som varit där dom åren jag varit med på forumträffen har skött det hela på ett professionellt sätt.......... Hoppas på en träff i år....

Så sant. Men man måste ha varit där på forumträffarna för att se hur minimässan går till. Det är absolut inga problem. Personerna och forumvännerna som varit där dom åren jag varit med på forumträffen har skött det hela på ett professionellt sätt.......... Hoppas på en träff i år....

Måste fortfarande vara ett undantag från reglerna...

Jag tror att problemet med förra året var att allt skedde sent (eller så var det jag som inte hängde med).

I valet av ort så ligger Bredaryd inte direkt centralt, men då det är trevligt så väger det tyngre.

Helst Bredaryd för min del.

Pga mitt resavstånd till Bredaryd (18 km), så har jag väl egentligen ingen talan, men jag kan inte heller tänka mig nåt bättre ställe egentligen, av många skäl.

Nu har jag tyvärr inte medverkat vid någon forumträff men har inga problem med Bredaryd då det är skapligt nära för min del också (160 km).

Jag sållar mig till det gänget som söker efter ett program med exklusivare whisky, jag är (tyvärr?) i det stadiet med mitt whiskyintresse att rariteterna lockar mer. Då blir det ett problem med prisbilden för många så klart.

Vad är egentligen minimässans uppgift? Att medlemmarna tar med sig egna flaskor med möjlighet till samples för byte eller handel? Skulle man inte kunna utveckla detta till den "lyxigare" provningen? Säg att hälften av gänget som kommer binder upp sig till ett bestämt antal flaskor som man sedan delar på. Man betalar i förväg precis som när man köper samples här på forumet.

Jag vet inte, bara bollar med lite förslag här...

OK. Dax att planera sommaren.

Ska jag planera in någon Forumträff i sommar?

En fantastisk värdinna

En fantastisk kock

Ett fantastiskt öl sortiment

Boende på plats

Svårslagna kriterier

Bredaryd ÄR fantastiskt

• Like 3

va tror ni om vi gor utom sommar traffen en "winter" forumtraff pa Lindores whiskyfest 22 /23 november i Oostende ,Belgien

Man kan tar med sina egna flaskar och dricka dem I baren ,Ol finns,rum finns ,och mycket whiskynerds!!

va tror ni om vi gor utom sommar traffen en "winter" forumtraff pa Lindores whiskyfest 22 /23 november i Oostende ,Belgien

Man kan tar med sina egna flaskar och dricka dem I baren ,Ol finns,rum finns ,och mycket whiskynerds!!

Inte ett alternativ för mig men kanske några andra...?

Vad har ni räknat på för totalpris för föregående års forumträffar (alltså inkl, mat, husrum, provningar)?

Jag är intresserad, men avståndet till Bredaryd är väl det som sätter lite käppar i hjulet för mig.

Bredaryd är så bra så det är värt avståndet. (Jag bor i Stockholm)

Har varit medlem i 7 år här på forumet men inte haft möjlighet att åka på någon träff ännu, är så sugen på att närvara hoppas det blir av. För min personliga del vill jag få ett ansikte på alla nick namnen som man tjatat, bytt, köpt, sålt whisky med genom åren. Har förstått att dom "gamla" vill ha provningar utöver det vanliga, ungtupparna kanske tycker det är lite dyrt. Så man kan kanske lösa det genom att ha ett minipaketpris som innehåller mat, logi, 2 provningar, där utöver erbjuds provningar mot en extra avgift, tror det finns många här på forumet som kan tänka sig att hjälpa till med förslag på provningar. Själv kan jag hjälpa till med en HP provning utöver det vanlig. En liten tanke för att träffarna ska fortleva, då jag förstått att ni haft det grymt trevligt genom åren. Så här kunde det se ut

För x kr får ni logi, mat, 2 provningar ( Magnus, Roger ) är väl självklara

Därutöver kan ni välja på följande provningar

Highland Park ( ex kr ) innehåll

Port Ellen ( ex kr ) innehåll

Osv.

Bara ett litet instick för att träffarna inte ska dö ut.

Klart man är ju inte omöjlig, allt går att övervinna, förutom att få en p-bot makulerad hos parkeringsbolaget kanske... ;-)

Ni som varit där tidigare - vad går kalaset loss på i runda slängar?

Finns det "heirnoarskroketn" Geert? :P

Klart man är ju inte omöjlig, allt går att övervinna, förutom att få en p-bot makulerad hos parkeringsbolaget kanske... ;-)

Ni som varit där tidigare - vad går kalaset loss på i runda slängar?

Själva priset på forumträffen har varierat mellan från 3000 - 4000 kr om jag inte minns fel. 3500 låg senaste priset på.

Då har ju provningarna, mat och boende ingått.

Endast varit i Bredaryd en gång och det stora felet med det är att jag inte varit där fler gånger!

Riktigt god mat och schyssta lokaler plus husmor och personal. Till och med trevliga forumiter att umgås med.....

Men visst, om någon kan knyta ihop det någon annanstans så vore det kanske bra för geografin.

basbear

Själva priset på forumträffen har varierat mellan från 3000 - 4000 kr om jag inte minns fel. 3500 låg senaste priset på.

Då har ju provningarna, mat och boende ingått.

Det var inte alls farligt, riktigt bra i ärlighetens namn då allt ingår. Lägg gärna upp ett förslag och som många andra säger, differentierade provningar och "bring your own"-provningar kanske vore något om man sätter en fast ersättningsnivå per flaska? Vad vet jag?

Vore roligt om det blir av oavsett form/upplägg.

Vad tror ni om att banta mer forumträffen till 2 dagar istället för 3 som tidigare. En övernattning försvinner och det gör ju lite på priset.

Man kunde i så fall kört ankomst och start på lördagen, och sen hemfärd på söndagen som tidigare.

Synpunkter?

Helt ok med två dagar istället för tre men så länge träffen inte ligger i närheten av Stockholm så kommer jag förmodligen inte närvara.

Funkar bra för mig som bara bor ett stenkast bort, och kan börja träffen redan på morgonen om det gäller, men hur funkar det för dem som har en bit att resa, vilket gör att träffen kanske inte börjar förrän på em?

Hej!

har inte varit med på någon av träffarna, Tyvärr!

men tro nog att datumet är viktigare än om det är två dagar eller tre, ( i alla fall för mig) ( å bor nära, en timme)

å visst har läget rent geografiskt betydelse,

jannä

Hey Guys

Hello from Scotland to all Swedish whisky (censurerat) !

To all forum admins : please void this message if it break any rules of your forum! Thanks !

My name is Norbert , I'm the Bar Manager of Scotland oldest inn , The Kenmore Hotel's whisky bar the Poet's Bar .

I would like to post something to your forum but I do not understand Swedish , means I do not want to break any rules of your forum about advertising ,etc.

We create a special whisky weekend for Swedish whisky clubs and this is what I would like to post or at least if someone intresting about it ,I can send in private as well .

Please dear admins , let me know how can I share with this programme with your forum members .

My contact :

norbert.merics@kenmorehotel.com or on Facebook : Poet's Bar

Thank you

Slainthe and Skol

Norbert/Poet's Bar

Ps: I have a private whisky blog in Hungarian as well,The Maltbank Herald , maybe some of you know me from social media:)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...