Gå till innehåll
whiskyforum
Comus

Whiskysläpp

Recommended Posts

Vart får man tidigast reda på systembolagets whiskynyheter? ölsläpp är ju ute till viss del flera månader innan. men whisky släppen verkar man ju inte få reda på förrän en vecka innan tidigast. Har någon något bättre tips?

Jag brukar köra på www.whiskywhisky.se , och tidigare www.peat.se (men dom har blivit dåliga på att uppdatera sidan det senaste halvåret).

Jag också men de är ju så (censurerat) sena, och Peat rör sig ju inte på flera månader

Redigerad av Comus

Systembolaget själv visar ju en vecka före och efter det nån dag ibland whiskywhisky, aldrig före. hur kommer det sig att öl listan kan vara ute flera månader i förväg på typ portersteken o mankerbeer? annorlunda regler tro?

Det har jag ingen aning om. Men och andra sidan så tycker jag är bra med lite begränsning. Då hinner man njuta mer av det som finns just nu:)

Det har jag ingen aning om. Men och andra sidan så tycker jag är bra med lite begränsning. Då hinner man njuta mer av det som finns just nu:)

sant, men jag blir som barn på julafton ibland och vill veta i förväg :blush:

Idag ligger nyheterna ute på systemet före de andra så... såg att det kommer några

Pappy Van Winkle 15 YO blir det fajt om dom tro?

Även HP LOKI kommer igen såg jag, nån som smakat denna?

Det mest intressanta är nog en Glendronach från från 85, cask#1035. Jävlar vad bra pris!

Systembolaget själv visar ju en vecka före och efter det nån dag ibland whiskywhisky, aldrig före. hur kommer det sig att öl listan kan vara ute flera månader i förväg på typ portersteken o mankerbeer? annorlunda regler tro?

Mankerbeer kopierar bara portersteken till 99%, portersteken får insiderinfo och kan därför få ut informationen så tidigt.

nån som har nåt hum om hur många yamazaki sherry cask som kommer till bolaget? tyckte mig inte kunna se nåt antal?

480 va de va?

• Like 1

tackar för svaren!

Känns som om det var väldigt länge sedan det släpptes någon riktigt spännande whisky på SB. Men på vinsidan är det tack och lov bättre, blir till att hugga ett par châteauneuf-du-pape.

Det mest intressanta är nog en Glendronach från från 85, cask#1035. Jävlar vad bra pris!

vad brukar de kosta då?

Nej.

Men denna .... http://www.whiskybase.com/whisky/50505/glendronach-1985

Finns dock en till med cask 1035 enligt WB' :http://www.whiskybase.com/whisky/18725/glendronach-1985

:wacko:

Fast det är ju den första, den på systemet var ju oxå 27 år. du har rätt jäkligt bra pris...

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...