Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Synd att den är så dyr, Brora från 1972 brukar vara hyfsade

Hyfsade är ordet :shock3:

Kul men dyrt, för de med omåttligt mycket stålar är det ju en lajbans grej, för den normala whiskynerden oppnåligt men den mest inbitne Broraentusiasten gräver säkert fam lite dollars och köper 1 cl på någon mässa.

Provade ett fatprov -72 i London 2011 som Serge hade med sig

Den var "Over the top" undrar om det är samma fat

Personligen hoppas jag någon gång få se den här rubriken i en tråd startad i en annan avdelning :)

• Like 8

Personligen hoppas jag någon gång få se den här rubriken i en tråd startad i en annan avdelning :)

Jag passerar Heathrow T5 i maj. Tycker du att jag ska dra igång någonting?

• Like 9

Ja det tycker jag! Personligen tror jag det skulle va fullt möjligt att fylla upp en flaska. Själv skulle jag nog aldrig våga hålla i det hela, men känner du att det känns ok, så kör :)

Helt klart så skall den provas vid lämpligt tillfälle, tror dock det blir svårt att boka upp en flaska men med hjälp av FB vet man aldrig, tänk igenom det hela och återkom.

edit: blir det aktuellt så bokar jag gärna en 2:a

Redigerad av whiskystore

Jag är med på sample!

Jag tror egentligen inte det skulle bli toksvårt Kjell. Kanske långsamt, men ett 50-tal som kan tänka sig mellan 1-2 cl går nog att hitta. Mig t ex! :)

Ja, det här är naturligtvis omöjligt att tacka nej till om tillfälle bjuds. Kan tänka mig en 2:a.

Heathrow är på vägen till Islay. Hem åker vi från Edinburgh via Kastrup. Fungerar det ok att handla i Edinburgh och ta via transithallen på Kastrup? Man behöver inte väl inte gå via säkerhetskontroll igen? Skulle inte vara så bra...

Serge om Brora 40yo

"PS: Un-PC alert! Please don’t let only wealthy people snaffle all the bottles! Of course £7,000 is way too expensive, but if seventy friends buy a bottle and share 1cl each, I can guarantee that the whisky’s so big and so memorable that those £100 will be better spent than if you buy one full bottle of worthless new-oak-doped-no-age-statement Glenwhatever. Because you’ll remember that little centilitre forever…"

• Like 5

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...