Gå till innehåll
whiskyforum
pepe

Ardbeg Auriverdes 49,9%

Recommended Posts

Mycket möjligt. Det var det jag läste i alla fall. "Samtidigt passar man på att släppa Ardbeg Auriverdes som är en begränsad utgåva lagrad på amerikanska bourbonfat med delvis rostade ekstavar i faten."

www.whiskywhisky.se

De menar troligen att några av stavarna har rostats och sen har fatet byggts med dessa stavar. Lösa stavar i fatet är det inte tal om :)

Mest troligt och praktiskt är nog dock att man rostat hela fat, och sen blendat denna whisky med andra fat som är mindre rostade...

De menar troligen att några av stavarna har rostats och sen har fatet byggts med dessa stavar. Lösa stavar i fatet är det inte tal om :)

Mest troligt och praktiskt är nog dock att man rostat hela fat, och sen blendat denna whisky med andra fat som är mindre rostade...

Gamla tunnor, nya lock!

Tänkte sprätta en till veckan. Kommer sälja några 3or - 75:- ink minis å frakt...

Skicka pm om det är intressant

Med vänlig hälsning,

Magnus

Finns några sample kvar....

Vore kul å läsa lite fler recensioner...

Jag blev positivt överraskad iaf... Tycker den har bra lukt med mkt rök, vanilj å lite tropisk frukt, bra smak om än lite yvig å eldig (känns ung...) först en explosiv eftersmak med mycket av rök, vanilj å tropisk frukt som går över i en krutrökseftersmak som hänger länge och som jag verkligen gillar!

Jag har ett 3cl-sample kvar - 75:- ink minis å frakt....

Mvh

Magnus

Vore kul å läsa lite fler recensioner...

Jag blev positivt överraskad iaf... Tycker den har bra lukt med mkt rök, vanilj å lite tropisk frukt, bra smak om än lite yvig å eldig (känns ung...) först en explosiv eftersmak med mycket av rök, vanilj å tropisk frukt som går över i en krutrökseftersmak som hänger länge och som jag verkligen gillar!

Jag har ett 3cl-sample kvar - 75:- ink minis å frakt....

Mvh

Magnus

Kör en liten halvvertikal provning i glada vänners lag med denna, uigeadail, corryvreckan samt 3 någorlunda kompetenta Laphroaig ikväll. Återkommer i morgon med resultatet från den provningen

• Like 1

Gav denna 84p igår.

Sämst i samma flight blev Laffe Select på 76p och bäst laffe CS 006 på 88p.

Provningen ikväll gav en 4e-plats efter lp4 corryvreckan uigeadail men före 2 andra laphroaig. Samlad poäng 87. Min egna poäng 84. Kändes väldigt ung och absolut ingen whisky jag skulle vilja rekommendera till det priset. En riktig ripoff:( 2 av deltagarna var dock väldigt förtjusta i den

Som jag har förstått har man bara bränt botten, men jag kan ha fel. Har smakat. Inte så rökig. God och komplex men ganska kort smak.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...