Gå till innehåll
whiskyforum
labotelladelpirata

hjälp med välja bland det bästa från färjan

Recommended Posts

Hej tänkte kanske åka snart på viking färjan har ni som varit där (gärna dem senaste dagar eller veckor) några tips om det bästa som man kan hitta i dagsläget i färjan som åker till åbo?

är intreserat av rom whisky och cognac så finns det guldkorn säg gärna till kanske någon över 90 pöeng?

mvh

Det är lite svårt att tipsa om "det bästa" när vi inte har en susning om vad du gillar för whisky.

Rökigt eller ej?

Bourbonfat? Sherryfat? Vinfat?

Lätta, tunga, gamla, unga? :)

min bas smak referens är rom typ zacapa xo eller santa teresa bicentenario

så har ni några tips på whisky eller cognac som närmar sig eller liknar på något sätt i smaken så skulle jag bli :clap:

den bästa whisky som jag har provat (har inte provat många) än så länge är lagavulin 16 år Caol ila 18 år och en liten gamla Bowmore och Brora whisky

så jag skulle säga lite rökig med ek smak gärna över 18 år (men som inte kostar mer än 2000kr) gärna MÖRK toffe chokolat sirap russin du vet på den vägen :closedeyes:

tips på bra cogcag eller rom säg gärna till har tänkt än så länge på matusalem 23 år men vet ej om det e värd priset

tjena :winner:

just det amigo men gärna något som "blåser mitt skalle" av då är det förnodligen något som finns ej I vanliga listan

"blås skallen av mig ni som hittade något "guld" nygligen hos viking

ps. angående "blås" gärna en cigar tips också om ni känner en pang för the money hos vikin

ok; såg en glenfarcas från 1982 över 50 % och en bowmore over 50 % men jag köpte bara rom:

MATUSALEM 23 ÅR BLEV VINNAREN :winner:

MOUNT GAY 1703 KOM TREDJE PLATS

PLANTATION XO ANDRA PLATS

DEM SIST NÄMDA REDAN SÅLDA TILL SLÄKTINGAR

SÅ MIN SISTA FLASKA BLIR DEN 23 ÅRIGA MATUSALEM FÖRMODLIGEN LIGGER DEN I HYLLAN ÖVER 3 MÅNADER

:stjarnsmall:

PASSADE PÅ ATT KÖPA EN LÅDA CIGARER FRÅN KUBA FÖR 500 KR FANNS COHIBA OCH MACANUDO MEN DEM VAR DYRA

SÅ FORUMET LYCKA TILL I FRAMTIDEN JAG LÄMNAR NU ER

HEJ

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...