Gå till innehåll
whiskyforum
drygmasken

Senaste köp...

Recommended Posts

Inte utan att man blir lite avis.

Här hemma i Byhåla får man förlita sig på att beställa. Jag hoppas mina flarror dyker upp inom snarast.

Har du smakat den än?

Skriv gärna vad du tyckte.

Tack för det SB. Jag ringde idag och kollade om mina Rasputin har kommit. EN flaska får jag!!

Första dagen får man ju bara beställa en flaska och först andra dagen kan man beställa mer. Men då är det oftast slut.

Vad som är ännu värre är att jag bara får en Monster ale också, och den släpptes i hela 7200 ex. Det betyder att jag förmodligen får en enda Brooklyn Choclate Stout när den släpps 1 mars då den släpps i 6000 ex.

Kul!

Tack för det SB. Jag ringde idag och kollade om mina Rasputin har kommit. EN flaska får jag!!

Första dagen får man ju bara beställa en flaska och först andra dagen kan man beställa mer. Men då är det oftast slut.

Vad som är ännu värre är att jag bara får en Monster ale också, och den släpptes i hela 7200 ex. Det betyder att jag förmodligen får en enda Brooklyn Choclate Stout när den släpps 1 mars då den släpps i 6000 ex.

Kul!

Hmm.. finns ju tokmånga flaskor i hela Sverige av både Rasputin och Monstern så det ska väl bara vara att beställa hur många du vill?

mvh, Robert

Det finns ju en mängd Rasputin ute på de olika bolagen så det är väl bara att beställa från ett annat bolag.

Det finns ju en mängd Rasputin ute på de olika bolagen så det är väl bara att beställa från ett annat bolag.

Måste kolla upp detta med en gång. Jag pratade med SB idag och jag undrar om hon inte nämde något om att man kan beställa från andra Bolag efter en vecka.

Som sagt. Detta kollas upp i morgon.

Cirka 200 Monster på SB också. Säg till dem att de får ta från de andra bolagen till dig. Det ska de göra.

Cirka 200 Monster på SB också. Säg till dem att de får ta från de andra bolagen till dig. Det ska de göra.

Det var exakt vad jag sa häromdagen till "mitt" bolag.

Jag fick till svar: Vi tycker inte om att beställa från andra butiker.

Jag såg nog ut som ett frågetecken innan jag hajade vad hon sa, men lyckades ändå svara:

Jag tycker om när ni beställer det jag ber om.

Jag hoppas fortfarande att jag får mina flaskor?

Jag såg nog ut som ett frågetecken innan jag hajade vad hon sa, men lyckades ändå svara:

Jösses vilken tomte. Säg åt fanskapet att sköta sitt jobb! Jösses, jag skulle blivit så förbannad!! Hm, det blev jag visst ändå ;). Skönt att växjö-bolagen har ordning med sig!

:blink::huh: Att du fann dig och svarade så bra som du gjorde... den personen kan ju inte ha kul på jobbet! Låt oss få veta hur det går med din bestälning...

Måste kolla upp detta med en gång. Jag pratade med SB idag och jag undrar om hon inte nämde något om att man kan beställa från andra Bolag efter en vecka.

Som sagt. Detta kollas upp i morgon.

Nyheter får beställas från andra bolag efter en vecka. Rasputinen lär vara slut i hela landet på torsdag men Monstret ska man kunna beställa.

Jag får väl dricka min Rasputin vid ett väl valt tillfälle. Tex. efter Frölundas och Arsenals vinster ikväll.

Nyheter får beställas från andra bolag efter en vecka. Rasputinen lär vara slut i hela landet på torsdag men Monstret ska man kunna beställa.

Jag får väl dricka min Rasputin vid ett väl valt tillfälle. Tex. efter Frölundas och Arsenals vinster ikväll.

Finns fortfarande massor med rasputin och monster kvar så ingen panik på taket =]

Finns fortfarande massor med rasputin och monster kvar så ingen panik på taket =]

Japp.

Imorgon är det jag som ringer till bolaget och ber dom ta hem ett gäng Rasputin.

Det finns väl inga större mängder kvar men förhoppningsvis ska jag komma över några stycken till.

Japp.

Imorgon är det jag som ringer till bolaget och ber dom ta hem ett gäng Rasputin.

Det finns väl inga större mängder kvar men förhoppningsvis ska jag komma över några stycken till.

Nä. Så enkelt var det inte. Jag ringde i morse och bad dom jaga några flaskor åt mig men jag märkte att det verkade ganska jobbigt. Jag påpekade att det inte fanns så många flaskor kvar och att dom behövde börja ringa snarast om jag skulle ha en chans att få några.

Nu på eftermiddagen ringde jag upp igen och fick till svar att dom inte hunnit ringa någon butik än och absolut inte hade tid att göra det idag. Dom bad mig återkomma imorgon när chefen är tillbaka.

Det lär jag göra.

Pinsamt!

Nä. Så enkelt var det inte. Jag ringde i morse och bad dom jaga några flaskor åt mig men jag märkte att det verkade ganska jobbigt. Jag påpekade att det inte fanns så många flaskor kvar och att dom behövde börja ringa snarast om jag skulle ha en chans att få några.

Nu på eftermiddagen ringde jag upp igen och fick till svar att dom inte hunnit ringa någon butik än och absolut inte hade tid att göra det idag. Dom bad mig återkomma imorgon när chefen är tillbaka.

Det lär jag göra.

Pinsamt!

Dom är ju inte kloka.. kände att jag ville prova denna så ringde precis till bolaget här och beställde fem stycken samt lite Hibernation Ale och annat som också är slut. Inga problem.. men får väl se om de anländer. Lider med dig!

mvh, R

Det har blivit mycket amerikanskt senaste månaden, så idag köpte jag på mig några riktigt sköna

gammla kompisar...

ESB

Oatmeal Stout

Double Chocolate

Blir mumms att träffa dom igen i kväll :P

Det lär jag göra.

Pinsamt!

Tur att det finns människor med servicekänsla. När jag ringde i fredags för att skälla på chefen fick jag svaret att hon fixat sex flaskor till mig. Hon ägnade alltså en del av sin lediga dag till att ringa runt och leta efter öl till mig. Sex flaskor är på väg från Östersund. TACKAR!!!

Förutom Laffen och Clynelish...

ett gäng av varje,

Samuel Adams Black Lager

Samuel Adams Double Bock

Achel Bruin

Achel Blonde

Early Bird

Redigerad av drygmasken

Skall till http://www.olbutikken.dk på lördag tillsammans med rvh och några vänner. Man blir ju alldeles till sig när man kollar deras sortimentlista. Några tips på godingar?

Rogue Imperial Stout, en riktigt hård impstout. Drack den på Rogue Beerhouse i San Francisco. Men 138:- är lite saftigt.

Tror jag betalade US$10 för ett sexpack.

Skall till http://www.olbutikken.dk på lördag tillsammans med rvh och några vänner. Man blir ju alldeles till sig när man kollar deras sortimentlista. Några tips på godingar?

Lysande Bullie! :D Har du koll på var butiken ligger?

Såg nu att det är ju nära Juuls! Lysande igen! :D

Redigerad av rvh

Kolla in deras jänkare, finns en hel del godingar. Glöm inte heller Mikkeler och de andra microdanish. Och Westvleteren förståss! Är väldigt lätt att hitta, snedgata till Västerbrogade.

Tyckte det var lite svårt att få en bra överblick av sortimentet på Ölbutikkens hemsida, så jag knåpade ihop en excel-fil över det:

beer.txt

Ni får ändra filtypen till .xls innan ni använder den... :rolleyes:

:blink::huh: Att du fann dig och svarade så bra som du gjorde... den personen kan ju inte ha kul på jobbet! Låt oss få veta hur det går med din bestälning...

Jag fick min beställning.

Butiken hade även tagit in c:a 30 extra flaskor eftersom fler hade frågat efter dom.

Igår inhandlades en kasse med Pilsner Urquell, Old Empire och Early Bird.

Ok... Nu har det handlats lite beer... Sitter med en burk som inte har a, a och o... So bare with me.

2 st Westvleteren Blond

2 st Westvleteren 8

2 st Westvleteren 12

2 st Westmalle Tripel

2 st Traquair Jacobite Ale

1 st Achel Extra Bruin (75cl)

1 st Brooklyn Black Chocolate Stout 2004-2005

1 st Brooklyn Black Chocolate Stout 2005-2006

1 st Djaevlebryg Son of Nekron Porter ((censurerat)s gode ol!)

1 st Mikkeller Beer Geek Breakfast Stout

1 st Olfabrikken Russian Imperial Chocolate Stout

Westvleteren 12 ar riktigt gooood!

Ok... Nu har det handlats lite beer... Sitter med en burk som inte har a, a och o... So bare with me.

2 st Westvleteren Blond

2 st Westvleteren 8

2 st Westvleteren 12

2 st Westmalle Tripel

2 st Traquair Jacobite Ale

1 st Achel Extra Bruin (75cl)

1 st Brooklyn Black Chocolate Stout 2004-2005

1 st Brooklyn Black Chocolate Stout 2005-2006

1 st Djaevlebryg Son of Nekron Porter ((censurerat)s gode ol!)

1 st Mikkeller Beer Geek Breakfast Stout

1 st Olfabrikken Russian Imperial Chocolate Stout

Westvleteren 12 ar riktigt gooood!

Fick du inte ont i fingarna när du bar hem påsarna...

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...