Gå till innehåll
whiskyforum
drygmasken

Senaste köp...

Recommended Posts

Köpte lite sorter idag som är nya för mig:

Rochefort 8

Traquair House Ale

Liberty Ale

Chimay Röd

Slottskällans Imperial Stout

Nån som gillar/ogillar dessa?

En helt perfekt ölkasse! Lysande alla fem!

En vardera av:

Cantillon Rosé de Gambrinus

Cantillon Saint Lamvinus

Nu försöker jag bara hitta ett bra tillfälle

att öppna en flaska öl för 72 resp 106 kr. :huh:

En liten kasse följde med hem från SB.

Red Seal Ale

Anchor Steam Beer

Traquair House Ale

Samuel Adams Black Lager

och sist Westmalle Dubbel

Ny kasse idag. Lite fler amerikanska öl.

Anchor Summer Ale 4,6%

Brooklyn Brown Ale 5,9%

Samuel Adams Boston Lager 4,8%

Samuel Adams Summer Ale 5,3%

Sierra Nevada Pale Ale 5,6%

Ny kasse idag. Lite fler amerikanska öl.

Anchor Summer Ale 4,6%

Brooklyn Brown Ale 5,9%

Samuel Adams Boston Lager 4,8%

Samuel Adams Summer Ale 5,3%

Sierra Nevada Pale Ale 5,6%

Mycket god öl där. Drack Samuel Adams Summer Ale på Bishops Arms i onsdags. God och lättdrucken, perfekt om man inte bara vill läska sig med lager på sommaren. Men du missade Brooklyn Black Chocolate Stout, släpptes väl idag tror jag. Köper några imorgon om de finns kvar.

Mycket god öl där. Drack Samuel Adams Summer Ale på Bishops Arms i onsdags. God och lättdrucken, perfekt om man inte bara vill läska sig med lager på sommaren. Men du missade Brooklyn Black Chocolate Stout, släpptes väl idag tror jag. Köper några imorgon om de finns kvar.

Du har så rätt, glömde bort den totalt. Får bli inköp vid nästa besök på SB.

Min beställning från SB hade inte kommit igår så det fick bli lite annat istället:

Nils Oscar Imperial Stout.

ESB

Weihenstephaner

Pilsner Urquell

Brooklyn Black Chocolate Stout är sanslöst god och jag gjorde en beställning på 12 st. Har dock ingen större förhoppning på att få mer än en. Tråkigt.

(censurerat) också! Brooklyn Black Chocolate Stout´en var helt slut på bolaget i Majorna. Varför tar de inte in fler?

Snodde åt mig de tre sista flaskorna av Sierra Nevada Bigfoot i alla fall.

I övrigt blev det lite av varje, både åt mig själv och till middagsbjudningen ikväll:

Slottskällans Pilsner

Young´s Oatmeal Stout

Nils Oscar Imperial Stout

Jacobsen Brown Ale

Sierra Nevada Pale Ale

Duchy Organic Summer Ale

Samuel Adams Summer Ale

Carlsberg Non-Alcoholic

Tur att man har en fru som kan hjälpa till att bära :)

Typiskt, lyckades bara få tag på 12 st Brooklyn Black Chocolate Stout, nu ska de få vila i ölkällaren några år tillsammans med 24 Rasputin och en himla massa trappister :) Den som spar han har...

Typiskt, lyckades bara få tag på 12 st Brooklyn Black Chocolate Stout, nu ska de få vila i ölkällaren några år tillsammans med 24 Rasputin och en himla massa trappister :) Den som spar han har...

Släng ner lite Thomas Hardy ale i källaren också samt lite av vår svenska världbästa porter.

Porten blir dock bäst redan efter 3-4 år, efter sex år blir det för mycket soja.

"Typiskt bara tolv stycken" stackare...Själv fick man ingen, men, men du kanske var mer förutsende.

Är det ok om man kommer hem till dig och våldsgästar? :)

Släng ner lite Thomas Hardy ale i källaren också samt lite av vår svenska världbästa porter.

Porten blir dock bäst redan efter 3-4 år, efter sex år blir det för mycket soja.

Vilken porter talar du om? Den som anses bäst av de svenska är ju Närke Kulturbryggeris "Kaggen" Stormaktsporter, men den är ju omöjlig att få tag på, egentligen är det kanske en impstout också... Du kanske menar vanliga Carnegie och visst är den bra men personligen föredrar jag impstoutar överlag då jag inte är så förtjust i porterns typiska bristande fyllighet.

Det är Carnegie jag menar. Tycker inte Stormaktsportern är lika bra olagrad, efter ett år blir den klart bra dock så den kanske passerar Carnegie i kvalité senare under lagringstiden. Men det var Carnegie jag menade.

Redigerad av Mickeman

12 st Brooklyn Black Chocolate Stout.

Det är Carnegie jag menar. Tycker inte Stormaktsportern är lika bra olagrad, efter ett år blir den klart bra dock så den kanske passerar Carnegie i kvalité senare under lagringstiden. Men det var Carnegie jag menade.

För att klargöra, talar du om Stormaktporter eller Kaggen Stormaktsporter? Jag har endast druckit den senare och upplevde den som mycket bra även olagrad.

http://ratebeer.com/Beer/närke-kaggen-stormaktsporter/58057/

http://ratebeer.com/Beer/närke-stormaktsporter/41771/

Ett halv dussin Red Seal Ale och två Liberty Ale i rusningen på SB i Arninge på väg hem från jobbet.

Febrilt letande efter Brooklyn Black Chocolate Stout. Blir till att leta vidare bland butikerna norr om Stockholm :)

Redigerad av Mattias

Lite Brooklyn-hysteri verkar det som!

För de som blev utan BBC så finns det öl på SB som är minst lika trevliga tex Slottskällans Imperial Stout.

För övrigt så kommer Local 1 den förste augusti!

Lite Brooklyn-hysteri verkar det som!

Ja, det var en öl som jag hade tänkt köpa när den släpptes, men råkade ut för hjärnsläpp den dagen.

Köpte nästintill allt utom just den. :(

Men Slottskällans stout ska man nog ge sig på den också. :)

Lite sommar godis åkte med hem idag...

Brooklyn Black Chocolate Stout 10st

Samuel Adams Summer Ale 5st

Achor Summer Beer 5st

Goldings Summer Hop Ale 4st

Fick beskedet att Brooklyn Black Chocolate Stout var slut på ccentrallagret när jag var in på SB i Norrtälje idag.

Gick inte ens att göra en beställning. :(

Jaja, glömmer man bort releasedagen, så får man stå där i skamvrån och skämmas.

Fick beskedet att Brooklyn Black Chocolate Stout var slut på ccentrallagret när jag var in på SB i Norrtälje idag.

Gick inte ens att göra en beställning. :(

Jaja, glömmer man bort releasedagen, så får man stå där i skamvrån och skämmas.

Jag med, men hade turen att det stod 10st på hyllan så jag tog rubbet :P

Varför tar inte systembolaget in fler? Verkar ju sälja bra och jag vill också prova den.

Varför tar inte systembolaget in fler? Verkar ju sälja bra och jag vill också prova den.

Skulle gissa att den främsta anledningen är att det är ett säsongsöl så det är sannolikt inte möjligt att få tag på större partier längre. Men det finns ju kvar några runt om i landet, konstateras kan att norrlänningarna inte förstått tjusningen med en fin chokladstout då 39 st finns kvar i Luleå och 30 st i Gävle, även värmlänningarna och Kristianstadsborna får skämmas lite ;)

Redigerad av Falcone

Skulle gissa att den främsta anledningen är att det är ett säsongsöl så det är sannolikt inte möjligt att få tag på större partier längre. Men det finns ju kvar några runt om i landet, konstateras kan att norrlänningarna inte förstått tjusningen med en fin chokladstout då 39 st finns kvar i Luleå och 30 st i Gävle, även värmlänningarna och Kristianstadsborna får skämmas lite ;)

Jag tackar alla norrlänningar för att dom inte upptäckt denna underbara dryck än.

Jag beställde 12 st. och fick bara en efter första dagen (som vanligt). I fredags fick jag dock reda på att "mitt" bolag fått tag på 11 st. till från Sundsvall, som är på väg till min öllåda. Underbart!

Nu hoppas jag bara att posten gör ett bra jobb. Senast jag hade en beställning på ingång, också från Sundsvall faktiskt, lyckades dom krossa fyra av sex Rasputin.

Denna nivå låg man inte på före Carlsberg tog över ;)

Carlsberg har fram till i fredags (1 juni) sålt totalt 7752 flaskor Brooklyn Black Chocolate Stout, varav 4056 flaskor till Systembolaget, inkl "första svängen" och diverse privatimport under tiden.

Restrande har gått till restaurangmarknaden.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...