Gå till innehåll
whiskyforum
Vickan

Årets glögg?

Recommended Posts

Tja! Jag har varit här och läst en del om whisky, nu är jag dock på jakt efter glögg men hittade ingen tråd om det. Så här har vi en tråd vi kan samla in recept och tipsa om olika sorters glögg.

Glögg ska helst vara starkt enligt mig, jag tycker om Blossas men i år så har jag även tänkt prova Per Morbergs glögg som släppts på Systembolaget. Någon som har hunnit att testa det än?

Är det någon som besitter ett gudomligt glöggrecept eller ett tips om en riktigt bra glögg?

Må väl!

Tar mig en glögg i form av Auld Rare Whiskys Lutendrank 2013 17,5% passande nog till måndagens avsnitt av historieätarna. God, men knappast prisvärd.

Svenska eldvatten glögg -2014 med rom från Hampden distillery var mycket god, men jag tycker ju också att blossas suger alldeles för sockersliskig Så jag kanske inte är det säkraste kortet i leken när det gäller glögg och ripas peppar/chili går ner.

Har kvar S-vatten med islay whisky kvar att prova, islay glögg hur kan det gå fel

Redigerad av Bola

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...