Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Lät bli att buda, igen och igen ... men nu är jag nyfiken på hur det gick för Lasse :-)k

Jag fick Ardbeg och Bowmore. Nu var jag ju i Linköping igår, och därmed lite bökigt att hänga med, men jag hade nog inte gått högre på Tomatin 76:orna ändå. Fast det är riktigt bra skit :)

Nu spekuleras det så mycket i Karuizawa att dessa har fått en egen tråd på WA... :blink:

Blev jackpot på wa igår fick de jag var ute efter

Lagga de 79 ,80 och lg 1

Missade tyvärr clynelish rm och mortlach rm

Eller rättare sagt jag missa tiden

Men fick med mej 3 miltonduff med

Glad är jag för det då jag knep clynelish RM 72an.

• Like 3

Glad är jag för det då jag knep clynelish RM 72an.

Men😝och jag som har precis börjat samla lite på clynelish

Har intresset svalnat?

Nä, det tycker jag inte. Men tyvärr så orkar jag inte skriva så ofta vad som det njuts utav eller vad som köps in. WA har ju "gone crazy" så där håller jag mig undan för det mesta. Men nyss kom ett paket, från annat håll än WA, med härlig mörk Kavalan Solist Sherry. Fyra flarror från tre olika casks. Mumma :-)

• Like 5

Budade på en Tomatin 76:a och en Springbank 25 YO, men har inte varit hemma och kunnat bevaka buden ikväll, så jag fick ingen av dem. Kanske lika bra att jag var borta, det hade blivit dyrt.

• Like 2

Det blev en gammal blend, VS021 Bell's 20yo, och en av de bästa Clynelish jag smakat, HM185 23yo 1972 57%. Den är jag riktigt nöjd att jag fick!

Missade på en gammal Griersons 12yo Pure Malt. Tog du den Kjell?

Det blev en gammal blend, VS021 Bell's 20yo, och en av de bästa Clynelish jag smakat, HM185 23yo 1972 57%. Den är jag riktigt nöjd att jag fick!

Missade på en gammal Griersons 12yo Pure Malt. Tog du den Kjell?

Nej, vi hade gäster så jag valde bort wa.

Det är ju som rackarn! Har väntat och väntat på att Glengoyne 1998 MoS #1133 ska dyka upp på Whiskyauction - och nu när den äntligen gör det så åker den för 265 Euro!
Det racet tänkte jag inte hänga med på då den flaska jag köpte tidigare en gång i tiden gick för 55 Euro. Hade kunnat hänga med upp till 175 Euro kanske men detta blev ju löjligt :doh:

Nåväl, vad är en Glengoyne i skåpet...

Karuizawa går ofattbart högt i kväll, själv har jag problem med sidan, det känns som det är sirap i min dator, eller är det kanske fler som upplever samma ?

Edit: Nu fungerar sidan hur bra som helst, det var nog en tillfällig grej.

Redigerad av whiskystore

Stannar där... Fick i alla fall ihop En äldre 8-årig Garioch, en äldre 12-årig Springbank och ett par Bunna IB från 1990.

Ingen flaska inropad i kväll, hade problem på PE sektionen med att aktuellt bud inte stämde med lagt bud, har aldrig råkat ut för det tidigare.

Exempel, flaskan stod i 480, när jag klickade på den och skulle lägga bud så stog den i 740, det var genomgående så på PE för mig i kväll, mycket mycket märkligt.

Edit: Likadant när jag går in nu och kollar på avslutad auktion ex. IM426 står på 573 när jag klickar på den står det att den gick för 605 hmmm..

Redigerad av whiskystore

Fick en Strata och en PE. Men vad säger man om Karuizawa 1981 NW 002? 8705 euro!

• Like 1

Fick en Strata och en PE. Men vad säger man om Karuizawa 1981 NW 002? 8705 euro!

Den köpte jag ett sample av för ett cl pris på ca 100 kr för ett par tre år sedan, ganska mycket för en 80-tals kurre då vill jag minnas :)

Det jag var sugen på hade redan dragit iväg under förmiddagen så det blev inget för mig. Otroligt vad en del drar iväg i pris, såg att HP # 6687, gick för över 1400€ och senast den var med höstas gick den för 600! Den hade vi med på en klubbprovning för något år sedan tillsammans med andra riktigt bra HP men med dagens pris skulle det i stort sett bara vara den som hade rymts i budgeten. Det drar iväg snabbt...

• Like 1

Den köpte jag ett sample av för ett cl pris på ca 100 kr för ett par tre år sedan, ganska mycket för en 80-tals kurre då vill jag minnas :)

Det jag var sugen på hade redan dragit iväg under förmiddagen så det blev inget för mig. Otroligt vad en del drar iväg i pris, såg att HP # 6687, gick för över 1400€ och senast den var med höstas gick den för 600! Den hade vi med på en klubbprovning för något år sedan tillsammans med andra riktigt bra HP men med dagens pris skulle det i stort sett bara vara den som hade rymts i budgeten. Det drar iväg snabbt...

hp 6537 då..

Min rumdelarkompis ( Marcus ) på Return of the vikings resan köpte den sista 6687 flaskan de hade kvar på den lilla butiken jsm http://www.jsmorkney.co.uk/aboutus.htmi kirkwall för 200 pund, själv köpte jag några 35 åriga för 100 pund flaskan.

Ingen flaska inropad i kväll, hade problem på PE sektionen med att aktuellt bud inte stämde med lagt bud, har aldrig råkat ut för det tidigare.

Exempel, flaskan stod i 480, när jag klickade på den och skulle lägga bud så stog den i 740, det var genomgående så på PE för mig i kväll, mycket mycket märkligt.

Edit: Likadant när jag går in nu och kollar på avslutad auktion ex. IM426 står på 573 när jag klickar på den står det att den gick för 605 hmmm..

Har rensat cookies, tempfiler och annat så det skriker om det, det fungerar nu så det var ( kanske ) mitt eget problem hela tiden, sorry för allt väsen.

Redigerad av whiskystore

Vad säger du Kjell.... det känns som PE priserna har hoppat upp ett snäpp

Vad säger du Kjell.... det känns som PE priserna har hoppat upp ett snäpp

Jag håller med dig Hasse, det känns som att PE priserna stigit och det tycker jag mig märka ordentligt med denna auktion, det vore iofs. inte så konstgt.

Som sagt inget inköpt under lördagen men.. ( nu känns det nästan som att svära i kyrkan haha... ) sålde av några kurrar och fick ruskigt bra betalt, kände att det var rätt läge att casha in lite, det är trots allt en ganska dyr hobby det här så det behövs lite inflöde ibland.

• Like 5

Och Kurre 67:an är uppe i 6005 euro. Och jag som gav 10000:- för min flaska för fyra år sen.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...