Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Det blev bara en flaska i går, priserna ligger numera högre än vad jag är villig att ge.

Den här skall i alla fall bli intressant att prova.

https://whiskyauction.com/cgi-bin/auction/bigimage2.pl?&path=i/im1701/&pic=17013270.jpg#

VS131, Real Antique
Macdonald Greenlees Ltd.
Blended Scotch Whisky
Gradi 43, Cl.75, tin cap

Ja, Kjell numera är det roligare att sälja än att köpa. 760 € för en Jack Wieber Inchgower 1980 är helt makalöst.

Ja, Kjell numera är det roligare att sälja än att köpa. 760 € för en Jack Wieber Inchgower 1980 är helt makalöst.

Yamazaki OB 1993 2008 The Cask of Yamazaki - Heavily Peated - Btl 369 of 503 White Oak Puncheon #3Q70048 503 Bts 62,0% 905 € :wacko:

basbear

Tyvärr kan det gå åt pipan också, min senaste "shipping" till wa.com blev smashad i tröskeln när chaffisen fick frispel, (censurerat) vad sur jag blev.

Edit: Svar från Schenker att ingen försäkring gäller, man får inte skicka alkohol, det är jag som är busen, inte chauffören.

Kontentan är att det är fritt fram att stjäla och slå sönder all whisky vi skickar.

post-1354-0-03906000-1488068621_thumb.jpg

Redigerad av whiskystore

Det går inte alltid som man vill, köpte den här flaskan av en kille som heter Melin, inte forumbroder Melin utan en annan snubbe, han jobbade på Vattenfall i Sthlm. köpte flaskan 1999 för 8200:- plus frakt

Sålde den i kväll på wa.com och fick 7800:-, en riktigt dålig affär, egentligen är det en av de mest svårfångade destillerierna och dessutom singlecask.

All whisky ökar inte i pris, det kan vara en läropeng för fler.

Kontentan är: ( hade en av de mest svårfångade flaskorna 1999 ) och det visade sig att den var överprisad haha.........skit också...

Den mest svårfångade Ben Wyvisen, endast utgiven i Japan ( trodde jag skulle få 30-40 k ) det är bara att gratulera köparen till ett ( steal )

Ben Wyvis 1972 OB, 27 yo
Cask 745, bottle 68 of 187, 45.9%
Surt sa räven, en krossad flaska och dåligt betalt för en, får nog rikta in mig på andra försäljningsvägar i framtiden.
  • Like 1

Det går inte alltid som man vill, köpte den här flaskan av en kille som heter Melin, inte forumbroder Melin utan en annan snubbe, han jobbade på Vattenfall i Sthlm. köpte flaskan 1999 för 8200:- plus frakt

Sålde den i kväll på wa.com och fick 7800:-, en riktigt dålig affär, egentligen är det en av de mest svårfångade destillerierna och dessutom singlecask.

All whisky ökar inte i pris, det kan vara en läropeng för fler.

Kontentan är: ( hade en av de mest svårfångade flaskorna 1999 ) och det visade sig att den var överprisad haha.........skit också...

Den mest svårfångade Ben Wyvisen, endast utgiven i Japan ( trodde jag skulle få 30-40 k ) det är bara att gratulera köparen till ett ( steal )

Ben Wyvis 1972 OB, 27 yo

Cask 745, bottle 68 of 187, 45.9%

https://www.whiskyauction.com HM149

https://www.whiskybase.com/whisky/10424/ben-wyvis-1972

Surt sa räven, en krossad flaska och dåligt betalt för en, får nog rikta in mig på andra försäljningsvägar i framtiden.

Det var jag som högg den Kjell ;-) Nej då, men trist för dig. Bättre lycka framöver :-)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...