Gå till innehåll
whiskyforum
Benriach1

Sommarwhisky

Recommended Posts

Jag tycker att det är godast med en bourbonlagrad speysidemalt när det börjar bli varmt som nu.

Har fastnat för Balblair, Balvenie, Longmorn och Glen Moray bla. För att dom är lättdruckna och inte alltför smakstarka.

BenRiach och Mortlach tex funkar inte lika bra i värmen, men kommer igen i höst :-)

Lågländare som Littlemill och Bladnoch tex funkar också.

En Rye whiskey som avslutning en sommarkväll är inte helt fel det heller.

Vad gillar ni andra?

Redigerad av Benriach1
  • Like 1

Nåt fruktigt bourbon eller refill sherrylagrat funkar bäst. Däremot gärna nåt rökigt en sen kväll på altanen i sommarstugan.

• Like 1

Det är väldigt beroende på olika saker, tid på dygnet, inne eller ute, solsken eller regn osv, men generellt sett tar jag gärna och njuter av en Speyside med sin fruktighet och elegans. Gärna en anCnoc, Balblair, Balvenie eller liknande.

Annars håller jag med Lazze!!!

• Like 1

Kan nog inte säga att någonting passar bättre eller sämre. En god whisky är alltid en god whisky, givetvis beroende på sinnesstämning ,tid sällskap och plats.

Redigerad av Lunkan

Mackmyra Gruvguld är sommar whiskyen här..

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...