Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Jag fick en Glenmorangie 15 av min granne som tack för att han har fått smaka på ett 20-tal whiskys

pigge

Fick en Aberlour A'bunadh för ett par veckor sedan

i 40 årspresent (och välkomstgåva på nya jobbet) av mina arbetskamrater, bara ett par månader efter jag fått anställning...kommer nog att trivas förträffligt hos sådana trevliga kollegor.

:)

Såna arbetskamrater vill jag också ha!

Har fått i uppdrag att köpa en whisky till en kompis som fyller 30 år! Den skall kosta mellan 600-800! Min första tanke var då HP 6537, men den kostar väl 874! :( Och kan man få hem den innan helgen tro? Har ni nått mer bra tips?

Har fått i uppdrag att köpa en whisky till en kompis som fyller 30 år! Den skall kosta mellan 600-800! Min första tanke var då HP 6537, men den kostar väl 874! :( Och kan man få hem den innan helgen tro? Har ni nått mer bra tips?

En Glenlivet 21 känns lite som en bra ge bort-whisky. Kostar 795, så då får du ju en hel femma över också!

Min bättre hälft har sedan många år fattat att jag gillar whisky. Följdaktligen får jag en flaska för var utlandsresa som damen gör utan mitt sälskap. De senaste har varit..... Glen Grant utan åldersbeteckning, Loch Lommond utan åldersbeteckning samt en Italiensk blend med namnet Old River. Det är svårt att vara helt ärlig när gåvorna är ett resultat av omtanke. Vad gör man? Säga att billigt är inte alltid bäst i detta fallet? Lite positivt är det väl på sätt och vis, eftersom jag förmodligen aldrig skulle ha inhandlat dessa flaskor själv för provsmakning.

The Balvenie Portwood 21 Years, a 799 :- är ju aldrig fel.

Lagavulin 16 är aldrig fel.

Några bra är ju förstås

* Talisker 18 - 499

* Glenfarclas 21 - 739

Och en gammal, men kanske inte så bra

* Glencadam 1974 CC - 750 (finns i VK-butikerna och 5 i Örebrodepån)

The Balvenie Portwood 21 Years, a 799 :- är ju aldrig fel.

Ja det blev Balvenien valde mellan den och Glenlivet! :rolleyes: Hoppas att det blir bra! B)

Ett paket med en flaska av nya batchen av Compass Box Oak Cross damp ner idag.

Tack John!

Ja det blev Balvenien valde mellan den och Glenlivet! :rolleyes: Hoppas att det blir bra! B)

Testade Balvenie 21 yo Port wood i Stockholm och den var riktigt bra tycker jag.

Testade Balvenie 21 yo Port wood i Stockholm och den var riktigt bra tycker jag.

Det är en höjdarwhisky enligt min smak. Tycker att du valde rätt till din kompis.

Hoppas bara att han också tycker det :) .

Det är en höjdarwhisky enligt min smak. Tycker att du valde rätt till din kompis.

Hoppas bara att han också tycker det :) .

Hoppas jag att han gör! :) Men jag hoppas att jag själv får smaka på den imorgon! :P

Gav min kompis, granne och fatdelägare Urban en Skotsk resehandbok och senaste upplagan av Jim Murrays The Complete Guide To Whisky på hans födelsedag.

Ja, gåva eller som straff...!?

Ballentines Finest

Kan väl slinka ner med i sommarvärmen den med kanske :P

Ja, gåva eller som straff...!?

Ballentines Finest

Kan väl slinka ner med i sommarvärmen den med kanske :P

vem har du nu skaffat som fiende? ;)

• Like 1

Fick en Glengoyne 17 av frugan idag! :P (firar bröllops dag idag) Hon har bra koll på vad jag gillar! Tyckte att den såg mörkare ut en den jag har!?

Redigerad av mejparn

Fick en Highland Park 18 i present av min kära mamma idag + en del intressanta whiskyböcker av min sambo och hennes barn så nu har man att göra ett tag. :)

Igår fick jag en flaska Highland Park Private Cellar 1985-2003 43%.

Har letat info men hittar inget - nån som kan hjälpa till?

/Bengt

Jag fick en Blackribbon 10 av mina anställda här om dan! Kanske inte den bästa sorten men jag får väl ha den som bjud whisky! :rolleyes:

En pava Balvenie 1974 har fått ta plats på hyllan därhemma. En liten gåva från David Stewart och gänget på Balvenie Distillery. :rolleyes::lol:

Grattis :D

Tackar!

Här är en bild på underverket:

post-403-1190711094_thumb.jpg

Du är en lycklig man du Bullie!

Ses på fredag

/Bengt

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...