Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Våra pappor (frugans och min) fick varsin Faomus Groose i farsdags present. (en månad sen)

Givetvis med Famous Dad etikett på!

Själv skall jag ge mig själv en Royal Lachnagar DE idag för det är så synd om mig..

Jag har diskbråck..

Stackars dig, det är inte roligt med ryggproblem

Men det är ju inget dåligt liniment du skaffat, smörj in ryggen rejät så ska det nog hjälpa ;)

Fick en liten flaska Stewart's Finest Scotch Whisky av en arbetskamrat igår.

Gav bort en 70cl flaska Ardbeg TEN, slutlagrad på PX 1827 fat i två månader, till en arbetskamrat som fyller år idag.

Vid våran senaste provning så överaskade en av våra medlemmar med att ge alla på provningen varsin flaska Mackmyra Reserve från sitt eget fat, en kul gåva och en stor överraskning (vi visste inte att han hade nåt fat)

Lånade skåpbil och vagn till en flytt av en kompis. Han fick en speyside. Jag tog bort etiketten och ersatte den med en egen med en bild på kompisen och namnet på whiskyn blev MINDBLOWER. Hans fru skrattade gott.

Själv har jag fått några flaskor som tack för support av datorer av snälla människor.

Idag lämnade jag över tre kluckande paket till pappa innehållandes Laphroaig QC, Aberlour A'bunadh Batch 25 och en Mortlach 16yo Flora & Fauna. Jag räknar med att få provsmaka i jul :)

Det verkar nästan som att julen har kommit till Karlstad redan! Jag firade idag jul med min sambo, eftersom vi kommer fira den riktiga julen på olika håll!

I ett paket låg det en Nikka Yoichi 10 och kluckade! Trevligt värre!

Hoppas alla här på forumet får trevliga, kluckande paket av tomten :drool2:

/Oscar

I morse kom tomten (flickvän) med ett litet paket, Greenore Single Grain 6 Years.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...mp;SokStrangar=

Snygg flaska, skall bli spännande att prova och se vad detta kan vara.

Strålande start på Julafton.

Fick en The Benriach 10yr Curiositas av syster med familj.

Det blev en Amrut av mamma, men den beställningen hann inte komma hem så den får jag i mellandagarna.

Eftersom mamma inte kan nöja sig med en lapp med "Det kommer en flaska innan nyår" så satt den lappen fast på en kartong med MacLeods olika (6X5cl), vilket är en helt ok whisky tycker jag, särskilt om man vill introducera någon till Skottlands olika regioner.

Fick en Ardbeg -74 single cask, svenska släppet, av min fru. :clap: Hon har tydligen tjuvhållt på den i TVÅ ÅR...kan nästan röra en maltgalning som jag till tårar.

Fick en Ardbeg -74 single cask, svenska släppet, av min fru. :clap: Hon har tydligen tjuvhållt på den i TVÅ ÅR...kan nästan röra en maltgalning som jag till tårar.

Wow håll hårt i henne du. Det enda damerna i mitt liv ger mig är arga blickar när jag vill köpa lite dyra malter :angry:

En annan har ju vetat detta i 2 år (stod i kö med ovan's fru när det begav sig)...... har inte varit lätt att hålla tyst alla gånger :whistling:

// Jörgen

En annan har ju vetat detta i 2 år (stod i kö med ovan's fru när det begav sig)...... har inte varit lätt att hålla tyst alla gånger :whistling:

// Jörgen

:g: ...en konspiration alltså....

Mer sådana,tack :)

Lyllos. :winner:

Tappen

Fick en Nadurra CS av mina underbara barn i julklapp..

Och av min (inte så fullt underbare) svåger fick jag en.....

http://www.stock.cz/en/produkty/produktDetail.do?id=5

Kanske ett sample av denna whisky? :whistling: Alltid roligt att prova något annorlunda.

Kanske ett sample av denna whisky? :whistling: Alltid roligt att prova något annorlunda.

vi får väl se hur tokiga vi är den 6/3

Senaste gåvan var faktist presentkort på bolaget och för dem så blir det en Lagavulin Distillers Edition '91. Nàdurra har jag tyvärr inte blivit klar att smaka än, men om den smakar lika bra som 18-åringen får man allt köpa en sådan nästa gång.

Fick en Nadurra CS av mina underbara barn i julklapp..

Och av min (inte så fullt underbare) svåger fick jag en.....

http://www.stock.cz/en/produkty/produktDetail.do?id=5

Haha, ja du, det blir inte alltid fullträffar! Lite googlande på en av mina julklappar gav följande: http://singlemaltclub.blogspot.com/2008/08...12-unknown.html

I ett annat forum framgick det att det handlar om en singelmalt "särskilt" tappad för någon supermarketkedja i Tyskland. :rolleyes:

Jaja, "vad är väl en bal på slottet".... den skall i alla fall korkas upp och smakas!

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...