Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Av mina goda vänner Peder och Stefan ( som förresten blev pappa i tisdags, stort grattis Stefan ) fick jag en butelj Cadenhead´s Bond Reserve Laphroaig 17 år, 52,7%, jag provade den i kväll och wa ov vicken god dricka detta var, tusen tack killar...

Fick en flarra BenRiach Maderensis Fumosus av farsan idag!!! :drool2:

Supergod whisky!! Rekommenderas

Talisker 30 OB 2007

Grattis i efterskott Mats

Hade nästan glömt :wacko:

Fick en Caol Ila G&M 1997/2009 Sherry Wood Av mor min :rolleyes:

Och en Glengoyne OB 10 av brorsan!

Fyllde visst 45 för ett par dagar sen :blush:

50 årsdagens första gåva en Highland Park 15. Hoppas på mer! :clap:

Blev lite mer, en Yamazaki 12y

Och en Glenmorangie Signet

Redigerad av Christer H

Stort grattis Christer

Grattis på födelsedagen! Fira ordentligt!

Grattis, grattis! Ledig resten av veckan eller :rolleyes:

Tack så mycket whiskykamrater. Jodå ledigt hela veckan. Vill ju dricka god whisky, då kan man ju inte ha oket över sig att man ska gå och jobba.

Lilla Frugan kom hem från Goa idag... trots 9 tim försening( dom äger nog inga plogbilar på Landvetter)

Med sig hade hon en.....

McDowell´s oak matured single malt 42,8%

(på halsen står det 100% pure malt)

Batch no 18/ Dec 2008

Och det står att den är "matures for years" de ni..

Har nog inte råd att hålla andelswhisky på denna, den kostade faktiskt 1,30/cl

Lilla Frugan kom hem från Goa idag... trots 9 tim försening( dom äger nog inga plogbilar på Landvetter)

Med sig hade hon en.....

Batch no 18/ Dec 2008

Om och när du öppnar den, går det att få ett sample? Alltid lika skoj att prova på ny whisky.

Med sig hade hon en.....

Batch no 18/ Dec 2008

Malt Maniacs Johannes van den Heuvel ger MacDowell Single Malt NAS (42.8%, OB, India) 55p....

Malt Maniacs Johannes van den Heuvel ger MacDowell Single Malt NAS (42.8%, OB, India) 55p....

Imponerande.. ungefär som Gold Cock 6yo Czech Malt Whisky då! Gott? Nja... men kul att berätta om. Dock är kanske Gold Cock ett lite tuffare namn då! hehe

Imponerande.. ungefär som Gold Cock 6yo Czech Malt Whisky då! Gott? Nja... men kul att berätta om. Dock är kanske Gold Cock ett lite tuffare namn då! hehe

McDowell är väl tufft. (Annan stavning iofs.) Se Blue thunder, Caligula, Clockwork orange. Malcolm McDowell. Skulle kunna köpa en bara därför.

Inte direkt en gåva, men väl ett vunnet vad. Den glade eller var det den galne McRill'n har gjort det igen, dvs förlorat ett vad. Men jag håvar in och är nu inne i ett stim :rolleyes: (vann samma typ av vad även i fjol)

En styck Laphroaig OB 15 år stod i potten, som nu är min! Vadet var: vilka går längst i slutspelet av Färjestad och Frölunda :whistling:

Inte direkt en gåva, men väl ett vunnet vad. Den glade eller var det den galne McRill'n har gjort det igen, dvs förlorat ett vad. Men jag håvar in och är nu inne i ett stim :rolleyes: (vann samma typ av vad även i fjol)

En styck Laphroaig OB 15 år stod i potten, som nu är min! Vadet var: vilka går längst i slutspelet av Färjestad och Frölunda :whistling:

Som jag brukar säga: Även en blind höna hittar ett korn då och då...

Som jag brukar säga: Även en blind höna hittar ett korn då och då...

Som kanske någon förstår så finns ett gäng Karlstadsbor på forumet. Måste dock klart förtydliga att jag i detta fall inte fungerar som Adbeg67. Jag ingår inga sådana vadslagningsförutsättningar.

Jag stjäl inte godis från barn.....

tommbjor

Som kanske någon förstår så finns ett gäng Karlstadsbor på forumet. Måste dock klart förtydliga att jag i detta fall inte fungerar som Adbeg67. Jag ingår inga sådana vadslagningsförutsättningar.

Jag stjäl inte godis från barn.....

tommbjor

Hahahaha! Vad snällt tänkt av dig!

I detta läget tycker jag hemskt synd om McRill, först åker vårt kära Frölunda på stryk mot HV, och sen blir han tvungen att betala för detta! Samtidigt så skulle jag utan att tveka ställt upp på samma vad, för nog måste det väl vara ren och skär tur att Färjestad är i final!?!? :whistling:

///Karlstadsbo med starkt förankrade rötter på västkusten! :winner: (och kanske även ett barn...)

Redigerad av OscarAdolfsson

Hahahaha! Vad snällt tänkt av dig!

I detta läget tycker jag hemskt synd om McRill, först åker vårt kära Frölunda på stryk mot HV, och sen blir han tvungen att betala för detta! Samtidigt så skulle jag utan att tveka ställt upp på samma vad, för nog måste det väl vara ren och skär tur att Färjestad är i final!?!? :whistling:

///Karlstadsbo med starkt förankrade rötter på västkusten! :winner: (och kanske även ett barn...)

Jag tackar för din medkänlsa.

Vem kunde ana att FBK skulle få glida fram på en räkmacka genom slutspelet och möta rena "bonkegäng"? :g:

Det kostar ibland men är man född i Gbg så är man. Landsortslagen måste få sina 15 minutes of fame de också. :drool2:

Med det sagt så kan jag bara kort konstatera att fotbollssäsongen äntligen börjar nu och med tanke på att GAIS inte haft sina 15 minutes of fame sedan 1954 :doh: kommer jag INTE ingå några vad gällande en ev. serievinst! :)

Jag har nog med den timme övertid jag måste jobba för att täcka "turgubbens" flaska. ;)

Jag tackar för din medkänlsa.

Vem kunde ana att FBK skulle få glida fram på en räkmacka genom slutspelet och möta rena "bonkegäng"? :g:

Det kostar ibland men är man född i Gbg så är man. Landsortslagen måste få sina 15 minutes of fame de också. :drool2:

Med det sagt så kan jag bara kort konstatera att fotbollssäsongen äntligen börjar nu och med tanke på att GAIS inte haft sina 15 minutes of fame sedan 1954 :doh: kommer jag INTE ingå några vad gällande en ev. serievinst! :)

Jag har nog med den timme övertid jag måste jobba för att täcka "turgubbens" flaska. ;)

Håller inte du på BK Röva ... ;)

Ifjol vann jag Ardbeg Ten och i år Laffe 15 år. Vad skall vi ta nästa år Håkan :clap:

Redigerad av ardbeg67

En butelj Glenfiddich Special Reserve 12yo överräcktes till farsgubben idag. Tyckte att han behövde utöka sin samling lite.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...