Gå till innehåll
whiskyforum
perbl526

Just nu drickes...

Recommended Posts

Smuttar på min nyligen införskaffade Minttu Black. Den är rätt god den....

Till kaffet efter middagen blev det ett glas Cointreau. Sliskigt god likör. :drool2:

Just hemkommen från jobbet tar jag mig en Smirnoff Ice till frukost, innan jag går och lägger mig.

En G&T blev det medan man tittade på veckans favvoprogram på dumburken.

Kvällen avslutades med en drink bestående av Cointreau, Koskenkorva Lime och Indian Tonic. Duglig avslutning på kvällen för min del!

Angostura 1919 - inte så god som jag hoppades, men mycket bättre än den kunde ha varit. En ok lagrad rom.

Avslutar lördagkvällen med litet Jägermeister. :shock3: Sedan är det dags för lite :sleep3::sleep3::sleep3:

Följer upp med ett äkta destillat;

Absinthe Blanchette (Combier), 60% - Utmärkt blanche, men kanske inte tillräckligt bra för att jag ska köpa en hela.

Kvällen inleddes med Kjells (whiskystore) rompaket:

• Rendsburger Canal Rum 46% - Gräsig, smörig, lätt, eldig, sockersötma, inte alls i min smak - (72p)
  • El Dorado S.R. 21yo 43% - Sherrysötma, vingummin, kiwi, vanilj, bourbonsötma, len, alkoholen är helt insvept i oljig sockervadd, för söt för sitt eget bästa - (83p)
  • Trois Rivieres SC 157 8yo 44,8% - Trevlig, färdig mint julep (mynta, socker och bourbon alltså) - (86p)
  • Cadenhead's Rum 16yo 63,9% - Mäktig smakexplosion av malmedel och lakritspipor, lång uttorkande eftersmak - (82p)

Redigerad av Falcone

Trois Riviéres 1977 - superhärlig rom, känns som om man skulle kunna ta sig en liten dram av denna varje dag, 92p

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...