Gå till innehåll
whiskyforum
perbl526

Just nu drickes...

Recommended Posts

I fredags blev det en liten Cognac's (dock en Brandy) provningen med dalmasen i Rävlanda :rolleyes:

Three Barrels Brandy Raynal & Cie VSOP --> Blev kvällens klara 6:a, en spritig och besk rackare

Moyet Cognac VSOP --> Blev kvällens 5:a, fruktsöt men lågmäld

Hennessy Cognac VSOP (köpt 1986) --> Efter målfoto blev det plats nr 2 för denna överraskning, fyllig sötma och frukt, menthol och viss komplexitet, bottle effect?

Renault Cognac Extra --> Blev kvällens 4:a, fruktig och chokladsöt men också ekbesk och lite torr

Grönstedts Cognac National 2008 --> Blev kvällens 3:a, elegantfruktig i form av citrus och äpple, viss komplexitet och lite menthol friskhet i smaken

Grönstedts Cognac National 2009 --> Efter målfoto kvällens vinnare :winner: , fruktig, söt, ganska fyllig, komplex, lite lakrits och menthol

Avrundar kvällen med en Angostura 1919 medans jag svär lite över att SBs utbud av finare lagrad rom är förjävligt. Varje gång jag tittar in på kategorin Mörk Rom verkar de ha tagit bort något. Nu senast verkar de ha slutat sälja de flesta romer hur Plantation serien. :(

El Dorado 15yo

Smarrig och nu ligger den 21 åriga inför ett köp.

Sapucaia Velha Tradicional 1996

något undrande men har blivit förvånad tidigare

(Rom-Grappa-Tequila-?)

Korkade upp och provade en Diplomatico 12 yo reserva exclusiva tidigare i kväll och det var en riktig godis rom, söt och liköraktig men av riktigt hög kvalite.

Korkade upp och provade en Diplomatico 12 yo reserva exclusiva tidigare i kväll och det var en riktig godis rom, söt och liköraktig men av riktigt hög kvalite.

Jag måste säga att jag var riktigt besviken på Diplomation...

Smakade sockrad ung sprit, och det var inte alls samma kropp som tidigare Diplomatico

Jag var tillbaks till SB med de flaskor jag köpt. Det är likadant med Diplomation som Zacapan tidigare så fort de får lite priser och gott rykte så sjunker kvaliteten :(

Jag måste säga att jag var riktigt besviken på Diplomation...

Smakade sockrad ung sprit, och det var inte alls samma kropp som tidigare Diplomatico

Jag var tillbaks till SB med de flaskor jag köpt. Det är likadant med Diplomation som Zacapan tidigare så fort de får lite priser och gott rykte så sjunker kvaliteten :(

Jo det är riktigt, som rom är den på tok för söt och detsamma gäller Zacapan men som en godisshot var den bra, den påminner om det som är i såna där fyllda romkarameller, man måste ju få sig lite godis ibland haha....

Var borta hos grannen igår kväll och där bjöds det på Cognac. Remy och det var ju lite kul som omväxling!

just nu, en liten Badel prima Brandy,och min sambo dricker sin nya favorit isle of skye coffe(irish coffe) med Talisker De

Var på Thorskogs slott (mitt emot dig Jussi) igår och dinerade i härlig gammal miljö. Som digestif blev det en mogen A.E. Dor XO med härlig smak av eucalyptus. Men fin whisky har allt mera smaker ändå...

Redigerad av ardbeg67

En Château du Breuil Réserve des Seigneurs XO och en Château du Breuil VSOP provades av på mässan, XO:n var en lite tråkig gamling medans VSOP:n var frisk och fräsch, fruktig och äpplig, billigast är bäst haha.

Sprit och sprit ... men det blev lite Roslags Punsch igår till ärtsoppan.

Whiskykvällen är avslutad, men kvällen är inte slut för det. Bottlekill på Ricard Pastis de Marselle får nog kvala in som avslutning.

Aalborg jubileum och lysholms linie aqvavit till sillen, bägge var kanon, det är ju så gott med sill haha

Eftersom jag inte dricker snaps så fick jag offra en Longmorn 1968/2009 till min sill och ostpaj.

Jag måste säga att den fungerade utmärkt, det spännande är att även gubbröran som var medioker

växte rjärt efter denna

Coolt att jag inte börjat tidigare

//T

Eftersom jag inte dricker snaps så fick jag offra en Longmorn 1968/2009 till min sill och ostpaj.

Jag måste säga att den fungerade utmärkt, det spännande är att även gubbröran som var medioker

växte rjärt efter denna

Coolt att jag inte börjat tidigare

//T

ooohhh, hör du vågen från holmsund tappen....

Påskmiddag hos mor och far, lysholms linie och loitens till sillen, goda öl och groggs samt en rysare helt apropå, en special sang-som rom hehe, lite väl söt men helt ok.

Ä du galen karl, har du brännvin kvar osv.

Hä ä som Arboga öl, hä kommer efteråt.

Tja, lite har i alla fall fastnat i kväll, cheers indianer, hick...

Rotade lite i skåpen och hittade min gamla Caroni 1974, 34y som gömde sig i mörkret.

Riktigt god långt lagrad rom.. Mycket kaffe, tobak och även russin och saffran.. En spännande mix. Något bitter så gör sig säkert helt underbar till en lite sliskig efterätt.

Finns över till de som skulle vilja ha ett sample av denna unika dricka.

Plantation rum Trinidad Grand reserve, den nya.

Luktar godis, smakar godis. Jättehäftig och mumsig helt enkelt.

Måste gräva fram min gamla och jämföra.

Norrlands guld, foster Malbeck, Russian Standard, Tanqueray Ten, Sausa Gold, Kristallkummel, Diplomatico, Braastad och 7-8 olika whiskies, faen va skönt att va bakis, eller hur ?

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...