Gå till innehåll
whiskyforum
whiskynight

Schönefeld Flygplats (Berlin)

Recommended Posts

Det var ett år sedan jag var där, och utbudet var varken bra eller dåligt. Det var mest det vanliga då. Jag köpte en liter Ardbeg Ten för ca 350 kr.

Det var ett år sedan jag var där, och utbudet var varken bra eller dåligt. Det var mest det vanliga då. Jag köpte en liter Ardbeg Ten för ca 350 kr.

Ok , tackar , har en bekant som ska dit

och han kunde tänka sig att ta med några

flaskor om jag visste vad jag ville ha , nu

vet jag att Ardbeg finns i alla fall.

Valter

Se till att han inte packar ner nån tändare i incheckat bagage, jag hade en blålåge cigarr tändare (en sån där som blir skitvarm)i min incheckade väska och blev i gaten vid bording haffad av "Satzi" på Schönefeld som tog mig till ett rum där jag fick peka ut min bland två andra väskor.

Packa ur osv inför några respektingivande biffar.. sen fick jag skäll för att jag inte hade tändaren i fickan istället för i ett etui i väskan som jag checkat in.

??? tändaren skulle alltså vara med in på planet, väskan åkte ut till planer med nån il transport och sen var det bara att springa som f-n genom massor med dörrar och korridorer för att inte missa flighten, Stazi polisen ville mitt i språngmarchen kolla på min blålåge tändare och när jag öppnade etuiet så föll cigarr snopparen ut..

- Men den här kan du ju inte ha ombord, det är ju rakbladsknviar här i, sa polisen.

- Jaha...och? vad gör vi nu då? planet står ju on hold och väntar bara på mig.

- I look the other way, and you be nice on your flight OK! sa snuten med skärpa i rösten och jag fick borda med alla grejerna i fickan.

Magnus

Her er nettsiden deres: Travel Value, Schönefeld

Alt står nødvendigvis ikke på den siden - be ham bl.a. holde utkikk etter den nye Talisker 57° North

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...