Gå till innehåll
whiskyforum
whiskystore

Jag söker efter..............

Recommended Posts

Idag gick jag för att hämta ut 2st Urberg och 2st Medvind men döm av min förvåning så hade dom missat att beställa Medvindarna(skyllde på stress).

Nu till min fråga: Finns det någon därute med en Medvind förmycket? Är både intresserad att köpa eller byta mot en Urberg.

MVH patrik

Om någon har för lite att göra :rolleyes: , så söker jag single malt whisky från Skottland samt Japan.

De måste emellertid vara destillerade några specifika datum enligt nedan.

26 april 1994 (en tisdag)

29 september 1997 (en måndag)

Känner du till sådana buteljeringar, vilka inte är alltför svåra att få tag på, tar jag tacksamt emot PM.

Hej.

Jag flög nyligen till Luxemburg från arlanda och där sprang jag på Chieftain's Caol Ila 17 year.

Problemet är ju bara att man inte får handla när man reser inom eu, systembolagets monopol antar jag?

Finns det någon som vet vart man skulle kunna få tag på den här?

Jag hittade den på ett par amerikanska siter, men ingen av siterna verkade vilja skicka till Sverige.

Hej.

Jag flög nyligen till Luxemburg från arlanda och där sprang jag på Chieftain's Caol Ila 17 year.

Problemet är ju bara att man inte får handla när man reser inom eu, systembolagets monopol antar jag?

Jag hittade den på ett par amerikanska siter, men ingen av siterna verkade vilja skicka till Sverige.

< http://cgi.ebay.de/Chieftain-s-Caol-Ila-17-J-Whisky-0-7-L-107-14-Ltr-/150532361522?pt=Spirituosen&hash=item230c6d8d32#ht_2179wt_1135 >

Att du inte får handla beror på att inom EU finns inte taxfree, men i gengäld får man ta med sig så mycket man klarar av att dricka upp på ett år eller två...

Därför brukar man separera butikerna, och flygplatsområdet, mellan inom EU och utanför EU. Så att du ens fick se den men inte fick köpa den var lite underligt...

< http://cgi.ebay.de/C...#ht_2179wt_1135 >

Att du inte får handla beror på att inom EU finns inte taxfree, men i gengäld får man ta med sig så mycket man klarar av att dricka upp på ett år eller två...

Därför brukar man separera butikerna, och flygplatsområdet, mellan inom EU och utanför EU. Så att du ens fick se den men inte fick köpa den var lite underligt...

Tack för länken.

Förhoppningsvis så kan han skicka till Sverige och är det inte lång fram innan den står i hyllan :)

Vad gäller taxfreen så låg butiken i direkt anslutning till säkerhetskontrollen så butiken gick vi igenom direkt.

När vi landade i Köpenhamn så fick vi faktiskt handla, men som du säger, utan något skatteavdrag. Där hade dom delat upp det, de som reste inom EU betalda fullt pris och de som reste utanför EU fick handla tax free.

I Luxemburg var det inte uppdelade priser i butiken, det stod Taxfree men jag vet inte....så billigt var det inte. Handla fick jag göra iaf och det var billigare än danmark.

Jag söker SC/LE/OB for... Benromach OB.

Hör av er om ni har någon/några ni vill släppa.

Söker med ljus och lykta efter en Snow Phoenix.. så är det någon som har en för mycket är det bara att höra av sig :)

Vad bjuder du??

Vet du när? har nämligen hört rykten om att den skulle komma till Sverige men inte hittat någon information

Mvh / Marcus

Har hört Februari/Mars men kolla med Berntson Brands AB för att va helt säker!

Inge fara! Hade ju kunnat slänga iväg frågan själv också men men...

Folk skulle ha lyssnat när jag tipsade om denna för längesen whistling.gif

Jo såg faktiskt tips om den här förra året.. Är bara jag som är lite feg och oerfaren när det kommer till att beställa via nätet!

Ingen som hört något om Arrans "Machrie moor" kommer till bolaget förresten, e lite sugen på den också :)

Jo såg faktiskt tips om den här förra året.. Är bara jag som är lite feg och oerfaren när det kommer till att beställa via nätet!

Om du vill ha hjälp med det nån gång så kan du bara hojta :)

Har hört Februari/Mars men kolla med Berntson Brands AB för att va helt säker!

Jag pratade med David Frances på Berntson Brands idag och han förnekade tyvärr att den kommer in till SB igen. Däremot så finns den fortfarande på Tax Free på Arlanda (fanns gott om dem i torsdags enligt David).

Så, om någon ska ut och resa utanför EU inom det närmaste, så vore jag ytterst tacksam om han/hon skulle vilja ha vänligheten att köpa en eller två till mig. Hör gärna av er via pm i så fall.

/MacLeod

Jag pratade med David Frances på Berntson Brands idag och han förnekade tyvärr att den kommer in till SB igen. Däremot så finns den fortfarande på Tax Free på Arlanda (fanns gott om dem i torsdags enligt David).

/MacLeod

Igen? Det var konstigt, den har väll aldrig ens hittat sin väg dit..

Igen? Det var konstigt, den har väll aldrig ens hittat sin väg dit..

Ja, du, en bra fråga. Jag bara refererar till vad han sa och jag uppfattade att den fanns på SB under senhösten, men det är möjligt att jag missuppfattade (men jag tror inte det :whistling: ).

/MacLeod

Isåntfall slår jag huvet blodigt i väggen att jag har missat... mad.gif

Lyckades norpa 1 flaska iallafall men hade gärna velat haft en till just för att öppna och sampla..

Jag tror inte heller att den har släpps på SB ännu. Kollat bolagsnytt tillbaka till oktober förra

året å den har inte varit med på någon av de listorna.

Jaha ja, då gör jag ett försök här.

SÖKES: St. Magdalene 24 Douglas Laing OMC, 1982/2006, refill hogshead 3222, 329 bottles, 50%

Jaha ja, då gör jag ett försök här.

SÖKES: St. Magdalene 24 Douglas Laing OMC, 1982/2006, refill hogshead 3222, 329 bottles, 50%

Den finns på Soho Whisky/the Vintage house men du måste köpa den på plats för de skickar inte till sverige

Hej.

Den finns här:

https://www.weinquelle.com/artikel/Caol_Ila_Ian_Macleod_Chieftain_s_Chateau_La_Nerthe_Finish_17_Years_7614_e.html

Men då måste du ordna med frakten själv i vanlig ordning.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...