Gå till innehåll
whiskyforum
PGVInvest

Introducing Ardbeg 10

Recommended Posts

Som sagt hittar man bara någon som har samma smak som en själv kan man ju absolut gå efter dennes poäng, bilar som whisky

myran,

Strunt i trådkapningen (kan jag väl säga eftersom jag startade den eller?)

Skönt att se en annan med samma uppfattning som mig vad det gäller smak av whisky.

I mina ögon så är det omöjligt att sätta poäng på en whisky om man inte har exakt samma förutsättningar varje tillfälle.

En Ardbeg smakar bättre en ruggig vinterkväll en en högsommardag.

All whisky smakar bättre om man har haft en bra dag än om man haft en dålig.

Whiskyn smakar annorlunda beroende på vad jag ätit precis innan.

Blindtesning är utan tvekan en förutsättning för att på något sätt kunna sätta poäng och även då tror jag lätt att en whisky kan pendla med minst 5 poäng bara beroende på yttre omständingheter. Däremot litar även jag på personer som jag vet har samma smak som mig själv.

Erkännas skall väl också att jag utan tvekan inte alls är lika smakkänslig som många andra och jag har många gånger svårt att hitta alla de smaker och dofter som andra säger sig urskilja.

Min skala är betydligt enklare:

1. Wow

2. Mycket god

3. Ok

4. Blir stående till andra som tycker om den.

5. Festwhisky (Bryr mig inte om de blandar cola i den)

6. Statesman.

Givetvis pendlar inte en whisky mellan 1 och 6, men mycket väl mellan 1 och 3 beroende på omständigheter.

I början av tråden vill jag minnas att det handlade om Ardbeg Introducing TEN. Den finns att köpa här. Har beställt en gång därifrån. Inget att klaga på.

EDIT: De har även ett bra SC utbud från '72 till '76, samt double barrel om nån är intresserad. 10200 Euro, som hittat! ;)

Redigerad av Tollig

Tollig,

Tack för det tipset. har kollat där tidigare, men har känt att de varit dyra, men jag räknade på Pund och inte Euro.

Vet du vilken transportör de använder (med anledning av andra tråden om Schenker)

Tollig,

Tack för det tipset. har kollat där tidigare, men har känt att de varit dyra, men jag räknade på Pund och inte Euro.

Vet du vilken transportör de använder (med anledning av andra tråden om Schenker)

Minns inte vilken transportör det var tyvär.. :(

I början av tråden vill jag minnas att det handlade om Ardbeg Introducing TEN. Den finns att köpa här. Har beställt en gång därifrån. Inget att klaga på.

EDIT: De har även ett bra SC utbud från '72 till '76, samt double barrel om nån är intresserad. 10200 Euro, som hittat! ;)

Oldwhisky.net är väl ett italienskt företag. Har ju pratats lite om förfalskningar från Italien tidigare.

Kan man lite på detta företag Oldwhisky.net tror ni? Finns det fler med erfarenhet av att handla därifrån?

Tacksam för att höra era erfarenhet och tankar om dem.

Mvh

Matte

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...