Gå till innehåll
whiskyforum
WASTERmannen

Har någon smakat denna från Douglas Laing?

Recommended Posts

Ska utomlands om ett par veckor, så nu sitter man och kollar i taxfreekatalogen .. :rolleyes:

Finns här någon som vet hur denna Douglas Laing tappningen är.

http://se.airshoppen.com/produkter/vin_spr...roaig-8442.aspx

Det är som sagt en fifty/fifty av Macallan och Laphroaig, så det känns ju som att det skulle kunna vara ett bra köp.

Men det hade varit bra med ett smakomdömme innan man beställer den.

Hoppas på snabba svar nu

/WASTERmannen

Hr inte smakat denna tappning, vilken säkert kan vara god, men generellt sett är jag misstänksam mot den här typen av vatts. Var inte whiskyn god nog att stå på egna ben var för sig utan tvungen att blandas? Men jag kan ha fel...

Nok et forsøk av MyTravel/Thomas Cook å lure sine kunder. De skriver at du sparer 1000:- men dette er en whisky som kun er laget for dem, og dermed ikke er å få i butikker. Det er det samme med Macallan 1851 Inspiration, den er egentlig kun for duty-free med kan også kjøpes hos TWE for £75. Hadde en prat med importøren av Macallan i Norge og han sa at prisen på denne ville blitt 1000 kroner dersom de fikk importere den, MyTravel/Thomas Cook fortsetter å mene at butikkpris er 1725:-

Dette er en 46%-tapning fra Douglas Laing, samme nivå som dere Provenance-serie. Den serien koster som oftest rundt £30 per flaske.

Kan godt være en god whisky, men ikke la deg lure av deres "butikspris" - den har de satt så høyt for å lure kundene sine.

Hr inte smakat denna tappning, vilken säkert kan vara god, men generellt sett är jag misstänksam mot den här typen av vatts. Var inte whiskyn god nog att stå på egna ben var för sig utan tvungen att blandas? Men jag kan ha fel...

Håller med till 100%, luktar lurendrejeri! och vilken ålder?

Jo det är ju inte utan att man har varit lite skeptisk när man inte har hittat info om den någonstans.

Även som du säger Lazze, vilken ålder har den.

Sen att man skulle spara 1000kr har jag inte hängt upp mig på sådär jättemycket i och för sig.

Det var mest att det var en Douglas Laing tappning, som vad jag har förstått brukar ha mycket bra tappningar.

Man kanske ska satsa på en vanlig islay whisky istället som är säkra kort ju.

Eller kanske en av Glenlivet då man inte smakat deras.

Tack för svaren gott folk

/WASTERmannen

Herregud, det finns väl många whisky utan åldersangivelser..inte drar man öronen åt sig för det...

Är det från Douglas Laing så är det säkert bra grejer. Kanske inte prisvärt, men absolut inget "skumt".

Jag tycker den verkar både rolig och god och bara det faktum att den är ovanlig drar väl upp priset något också?

Redigerad av Pedda

Herregud, det finns väl många whisky utan åldersangivelser..inte drar man öronen åt sig för det...

Är det från Douglas Laing så är det säkert bra grejer. Kanske inte prisvärt, men absolut inget "skumt".

Jag tycker den verkar både rolig och god och bara det faktum att den är ovanlig drar väl upp priset något också?

I princip alla OMC från DL är väl ovanliga, dvs liten serie flaskor från ett fat. De går ändå att få billigare än så här.

Ska utomlands om ett par veckor, så nu sitter man och kollar i taxfreekatalogen .. :rolleyes:

Finns här någon som vet hur denna Douglas Laing tappningen är.

http://se.airshoppen.com/produkter/vin_spr...roaig-8442.aspx

Det är som sagt en fifty/fifty av Macallan och Laphroaig, så det känns ju som att det skulle kunna vara ett bra köp.

Men det hade varit bra med ett smakomdömme innan man beställer den.

Hoppas på snabba svar nu

/WASTERmannen

Köp! Och skicka ett sample till mig sedan ;). Verkar kul (och mycket udda/ovanlig) och ingen jätteinvestering direkt..

mvh, Robert

Köp ett sampel av denna också och skicka till Robert

http://se.airshoppen.com/produkter/vin_spr...hisky-2526.aspx

:rolleyes::rolleyes: Jösses! Jag citerar: "Därifrån har vi hämtat en god allroundwhisky av hög kvalitet och tappat den i praktiska tvåliterskartonger med kran."

Allroundwhisky av högkvalité? Skojar de med oss?

Jodå Pedda .... det e sant att den verkar både rolig, god och även ovanlig.

Men det jag hänger upp mig på är att jag inte hittar info om den ens hos douglas laing, laphroaig eller Macallan.

Den enda infon man hittar är den på airshoppen, men som du säger brukar väl DL göra bra tappningar.

Tollig .... om man söker på Douglas Laing på systemet så hittar man bara en whisky som är billigare än denna och det är en King of scots för 461kr, annars börjar det på 744kr för en speyburn.

Går i och för sig kanske att hitta billigare på nätshoppar.

Sen har jag nu ett svagt minne av att Bunkermania (Magnus Fagerström om jag har fattat det rätt) nämde en fifty/fifty tappning med Laphroaig på en DL OMC whiskyprovning jag var på för länge sen.

Kan ha fel, kanske inte var denna heller ju.

Till sist MacNilsson .... den wiskyn är nog bra ...... att tvätta penslar i ... :P

/WASTERmannen

Jodå Pedda .... det e sant att den verkar både rolig, god och även ovanlig.

Men det jag hänger upp mig på är att jag inte hittar info om den ens hos douglas laing, laphroaig eller Macallan.

Den enda infon man hittar är den på airshoppen, men som du säger brukar väl DL göra bra tappningar.

Tollig .... om man söker på Douglas Laing på systemet så hittar man bara en whisky som är billigare än denna och det är en King of scots för 461kr, annars börjar det på 744kr för en speyburn.

Sen har jag nu ett svagt minne av att Bunkermania (Magnus Fagerström om jag har fattat det rätt) nämde en fifty/fifty tappning med Laphroaig på en DL OMC whiskyprovning jag var på för länge sen.

Kan ha fel, kanske inte var denna heller ju.

Till sist MacNilsson .... den wiskyn är nog bra ...... att tvätta penslar i ... :P

/WASTERmannen

Köp den. Jag vill oxå ha sample.

MVH Emanuel

Går som sagt att hitta billigare utomlands.. Systembolaget är av någon anledning ofta dyra på IB. Vems fel det är diskuteras flitigt då och då på forumet. Huvudmisstänkta är:

A ) importörerna

B ) systembolaget

C ) staten

D ) transportfirmorna

;)

Redigerad av Tollig

Går som sagt att hitta billigare utomlands.. Systembolaget är av någon anledning ofta dyra på IB. Vems fel det är diskuteras flitigt då och då på forumet. Huvudmisstänkta är:

A ) importörerna

B ) systembolaget

C ) staten

D ) transportfirmorna

;)

Men transportfirmorna kan det väl inte vara, för på lastbilar som kommer från utlandet kan man ju ofta köpa billig "importwhisky" från ju ... B)

Jaha .... då var Fifty/Fifty beställd då.

Det blir säkert bra detta.

Kan ju inte vara hur kass som helst när det är Laffe & MacAllan .... hoppas jag :unsure:

Jag köper gärna ett sample av dig när du har öppnat den.. :rolleyes:

Kanske skulle kunna ordnas Pedda.

Vet inte riktigt hur jag ska skicka det bara.

Var kan man få tag på småflaskor, hur skickar jag det t.ex?

Men kan vi fixa ihop detta så är det ju inte omöjligt att ordna ju.

Jag är också gärna med på ett sample.

Småflaskor finns att köpa på måmga olika ställen. Dock för att få bra pris måste man köpa många.

Jag har gott om flaskor hemma till salu för 5:-/st. 4cl rymmer dom.

Jag har köpt dom på flaskor och burkar.

Bor du inärheten av Borlänge kan nog ordna upphämtning/avlämning så slipper du frakten.

Skickar samples gör man enklast i postens färdigrfrankerade maddraserade kuvert.

...Skickar samples gör man enklast i postens färdigrfrankerade maddraserade kuvert....

Som dock bör tejpas igen för att inte gå upp...

Som dock bör tejpas igen för att inte gå upp...

Stämmer, eller ta till häftapparaten. Borde haft det med.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...