Gå till innehåll
whiskyforum
Stian

Aberlour a'bunadh batch 22

Recommended Posts

Hejsan alla glada whiskyälskare? ska ha whisky provning hemma hos mig i morgon. Har därför införskaffat en Aberlour a'bunadh (batch 22)

har någon smuttat på denna innan? tänkte om den skiljer sig från dom andra batcherna? har bara varit med näsan i blöt på batcherna 14 och 19 innan. så e det någon särskillt man kan säga om denna? ni som kan utrycka er bättre i ord?? alltid kul att kunna berätta lite om den.. tjena!

Hejsan alla glada whiskyälskare? ska ha whisky provning hemma hos mig i morgon. Har därför införskaffat en Aberlour a'bunadh (batch 22)

har någon smuttat på denna innan? tänkte om den skiljer sig från dom andra batcherna? har bara varit med näsan i blöt på batcherna 14 och 19 innan. så e det någon särskillt man kan säga om denna? ni som kan utrycka er bättre i ord?? alltid kul att kunna berätta lite om den.. tjena!

Här kommer det jag skrivit om de jag provat.

Aberlour A'bunadh batch # 6 NA NA NA 59,9% OB Speyside 90 Mörka bär, apelsin, fat, kaffe

Aberlour A'bunadh batch # 7 NA NA NA 59,9% OB Speyside 91 Choklad, tobak, sherry, blåa plommon, fyllig

Aberlour A'bunadh batch # 8 NA NA NA 60,2% OB Speyside 88 Apelsin, pomerans, knäck

Aberlour A'bunadh batch # 9 NA NA NA 60,0% OB Speyside 90 Persika, sherry, pomerans, knäck

Aberlour A'bunadh batch #10 NA NA 59,8% OB Speyside 87

Aberlour A'bunadh batch #11 NA NA 2003 59,8% OB Speyside 90 Apelsin, sherry, kakao, lite bränd

Aberlour A'bunadh batch #12 NA NA 60% OB Speyside 88

Aberlour A'bunadh batch #13 NA NA 2005 59,8% OB Speyside 85

Aberlour A'bunadh batch #14 NA NA 59,5% OB Speyside 88

Aberlour A'bunadh batch #15 NA NA 59,3% OB Speyside 87 Kakao, sherry, papaya, pomerans

Aberlour A'bunadh batch #16 NA NA 59,6% OB Speyside 87 Massor av frukt och sherry. Gott.

Aberlour A'bunadh batch #17 NA NA NA 60,2% OB Speyside 88 Citrus, kola, smörig, lite återhållsam

Aberlour A'bunadh batch #18 NA NA 59,7% OB Speyside 88 Aprikos, brända mandlar, fat

Aberlour A'bunadh batch #19 NA NA 2007 59,9% OB Speyside 86 Apelsin, frukt, rom, arrak

Aberlour A'bunadh batch #20 NA NA NA 60,5% OB Speyside 90 Russin, kakao, sherry, apelsin

Aberlour A'bunadh batch #21 NA NA NA 59,5% OB Speyside 86 Citrus, lite möbelpolish, aningen sälta, lite besk, menthol

Aberlour A'bunadh batch #22 NA NA NA 59,3% OB Speyside 89 Apelsin, hallon, choklad

Aberlour A'bunadh no batch NA NA NA 59,6% OB Speyside 89 Choklad, läder, apelsin, sherry, lite beska

Här kommer det jag skrivit om de jag provat.

(....)

Aberlour A'bunadh batch # 9 NA NA NA 60,0% OB Speyside 90 Persika, sherry, pomerans, knäck

Aberlour A'bunadh batch #10 NA NA 59,8% OB Speyside 87

(....)

Måste fråga, finns det någon innebörd av att det står olika många NA i "benämningen" eller är detta bara olika skrivsätt?

Måste fråga, finns det någon innebörd av att det står olika många NA i "benämningen" eller är detta bara olika skrivsätt?

Är jag som inte fyllt i alla.

Age = NA

Year = NA

Bottled year = NA

NA= not available

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...