Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Igår tömdes en Laphroaig 15yo OB.

Lite trist, tyckte det var en trevlig whisky...

Japp, den är betydligt godare än den tioåriga.

Tror jag skall börja köpa Makers Mark i kartong i stället för lösa buteljer. Ännu en tompava på hyllan. Bourbon rockar fett som slö-dricka. :whistling: Sen närmar sig slutet för två öppnade Signatory-pavor.

Cragganmore DE 1987 2003-11-21 -> 2010-01-15

Skönt att äntligen ha blivit av med detta skrället... det har tagit specialinsats för att bli av med denna över-omfatade misfit.

Cragganmore DE 1987 2003-11-21 -> 2010-01-15

Skönt att äntligen ha blivit av med detta skrället... det har tagit specialinsats för att bli av med denna över-omfatade misfit.

Hursomhelst så tycker jag att det är roligt att du börjat dricka whisky igen, Björn.

Även om det tydliigen inte smakade så bra biggrin.gif denna gången wink.gif .

Hursomhelst så tycker jag att det är roligt att du börjat dricka whisky igen, Björn.

Även om det tydliigen inte smakade så bra biggrin.gif denna gången wink.gif .

DRUCKIT har jag gjort hela tiden, man jag har inte funderat så mycket på att anteckna, "blogga" eller chatta om det på ett tag. Därför är där tyvärr ett svart hål i mina data... smakat många sorter som jag inte vet varken namn på eller betyg.

Ikväll tömdes Bunnahabhain 26 YO 1979-2005 Cadenhead´s authentic collection bourbon hogshead

Kämpade med min Glengoyne en hel vecka på Tenerife! :whistling:

Men den tog slut till sist, blir nog inget mer inköp av denna!

Var helt ok i sommar värmen men finns ju bättre whisky...

Tömde min gamla Glenfiddich Pure Malt häromdagen. Ingen speciellt rolig historia det där.

Men en helt igenom bra fickpluntewhisky..

Tömde min gamla Glenfiddich Pure Malt häromdagen. Ingen speciellt rolig historia det där.

Men en helt igenom bra fickpluntewhisky..

Har hört ryktas att du tar en hutt ur pluntan varje gång Frölunda nätar (framåt) vilket kanske förklarar varför den räckte så länge :-)

Här dog Jura 16 idag och det funkar nog inte om jag inte beställer hem en ny sån på stuberten...

(Om ingen vill passa på att sälja av sig en Jura som inte är Legacy eller 10).

Tog livet på en riktigt favorit "Balvenie 12yo Double Wood, som tur är har jag fler och det är heller inga problem att köpa mer på SB. Super whisky till super pris!:D

Bowmore Enigma

Den har stått längst in i skåpet länge, länge, men då min nästäppa inte släpper taget riktigt fick den åka fram.

Två drams och så var den slut. Skönt, men den var bättre än jag minns den. Eller kanske snarare att den var rätt okej som nyöppnad, men jag upplevde det som att den blev trött ganska snabbt.

Bowmore Enigma

Den har stått längst in i skåpet länge, länge, men då min nästäppa inte släpper taget riktigt fick den åka fram.

Två drams och så var den slut. Skönt, men den var bättre än jag minns den. Eller kanske snarare att den var rätt okej som nyöppnad, men jag upplevde det som att den blev trött ganska snabbt.

Jag har märkt att vissa sorter blir lite bättre med nästäppa.

Tex. Oban 14 tjänar ett par pinnar när man är täppt i näsan.

Plockade fram hela samlingen och fotade varje flaska i lördags varpå jag bestämde mig för att på ett värdigt sätt avliva ett antal flaskor.

Glenturret 12yo 43% 1992-2005 Signatory Vintage Sherry Butt #820 Btl #231 Of 808

Royal Brackla 1974-1999 G&M CC 40%

Ardbeg 1978-1999 G&M CC 40%

Glenfarclas 15yo 46%

Ben Nevis 15yo 1984-2000 Aberdeen Distillers Sherry Cask 63%

Bowmore 16 Limited Edition 1989 51,8 %

Spirit of Scotland Ardbeg 1996 49,8 %

2 rejäla slättar tog slut i helgen...

Ytterligare en tombutelj till återvinningen...nu var det Isle Of Jura 99/2006 CS Heavily Peated som tömdes på sina sista droppar. En mycket trevlig whisky som påminner en hel del om Laphroaig med lite söta inslag och en hel del tjära. Får nog bli en till när jag springer förbi nån...biggrin.gif

Igår gjorde sista slatten ur en PE 3rd release sitt yttersta för att lysa upp vinterkvällen. Den lyckades riktigt bra! :)

The Glenlivet Nàdurra cask strength 16 år 57,6 %

Tur man har fler flaskor hemma.

The Glenlivet Nàdurra 0109G

En flaska jag köpte som bjudsprit som visade sig vara exellent

Fri rörlighet för varor

Varor ska få röra sig fritt inom EU utan att stoppas. Det är utgångspunkten. EU har gemensam lagstiftning för alla medlemsländer för att åstadkomma den fria rörligheten. Det fria flödet av varor betyder också att det inte finns några tullavgifter mellan EU-länderna, men EU har en gemensam tulltaxa mot länder utanför EU. Alla varor får inte fri rörlighet. EU-länderna har även en rätt att i vissa fall stoppa varor med hänsyn till skydd för miljö, hälsa och säkerhet. Till exempel är konstaterat farliga eller förbjudna varor inte "välkomna".

Har tömt lite slattar den här veckan, följande rad med lik finnes:

Bruichladdich 16 Bourbon Cask OB, tänkbart omköp

Aberlour 21 OMC, skönt

Glengoyne 16 Swedish Oak Wood Finish OB, köper om jag ser den

Ardmore CS 13 G&M, Ardmore CS i tonåren är alltid köpvärd

Igår blev det bk på en kär vän,

Laphroaig 1980 27yo 57,4%

En av dom bästa whiskies jag druckit, hade gärna haft en till, men det kostar...

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...