Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

Tömde ikväll min Miltonduff, Original Bottling 12 years oldPure Single Malt 43%

En riktigt trevlig Miltonduff som förövrigt finns med på denna omgång av Whiskyauction och bör landa på ett väldigt humant pris.

Första semesterveckan fick se några dödade flaskor trots värmeböljan. Bladnoch 18yo, Laphroaig 12yo Càirdeas, Mortlach 16yo F&F, När värmen ger mer sig lite blir det till att öppna lite nytt...

I karlstad jobbas det på att döda flaskor så att svetten lackar. Senaste pavorna att få kasta in handduken var dessa:

Port Ellen 18yo McGibbons provenance Winter Distillation 1981-2000 43%

Mortlach 15yo G&M 40%

Glenkinchie 1992-2007 Double Matured In Amontillado Cask-Wood 43%

Lagavulin DE 1991 43%

idag avlivades flaska nummer 4 och 5 bara denna vecka..:

• Benrinnes 1994 Norse Cask Selection Hoggie 601 59% - 84p.
  • Dailuaine 1980 Hart Bros. Finest Collection, sherry cask 43% - 78p.

Ingen av dem kommer jag att sakna.

Till fotboll-VM's sista match ska det bli bk på JD Old No. 7.

Till VM-finalen töms Laffe 2001-2008 for Wernamo whiskyvänner. Trots(eller tack vare?) sin ungdom så var den inte dum alls.

Jag skulle absolut inte köpa den som den är nu. Smakar inte illa men inte mer än godkänt heller.

Det var tråkigt att höra! Jag som var så nyfiken på Bunnahabhain.. Antar att den gamla bättre versionen inte går att få tag på?

Men det är otroligt vad den har fallit ihop under senare tid. 2008 gav jag den 84 pinnar och nyligen bara 76. Men den har väl blivit yngre, dvs den är väl 12 år numera. Vilket år gick den från 43% till 40% eller har det med taxfree att göra?

Jo, 40% har blivit klart sämre, eller är det vi som fått mer goda under rocken? Hursomhelst tycker jag att den är en prisvärd malt som duger finfint till vardagsbruk. Nå, 43%-aren var en taxfree historia, som fanns att tillgå på Scandlines färjorna bl a. För ett par tre år sedan beslöt man att bara köra på 40%-aren, även på tax-free, och i den vevan köpte jag ett par pavor, som nu tyvärr är slut.

Highland Park 18y och Balblair 17y OMC gick hädan' igår! MYCKET trevliga wirrar...skall köpas igen!

Senaste flaskan att få lämna in etiketten här var Ardbeg Blasda. Antagligen inget som nånsin kommer att hamna i mitt skåp igen.

Här går Glenrothes Robur Reserve till återvinningen. Inga fler köp av denna, när det finns andra Glenrothes som är ljusår bättre.

Ännu en flaska har fått lämna in i kväll.

Lagavulin 12yo SR 2007, 56,4%

Det finns fortfarande många flaskor kvar att döda av innan det känns helt ok att öppna några nya. Men man vet ju aldrig semestern är ju i antågande.

BK igår på Miltonduff "Distillery Label" 10yo. G&M. 40%

En trevlig sommarwhisky som inhandlades just hos G&M i Elgin några somrar sedan.

Inget märkvärdigt i sig, (har den på ganska blyga 74p.) men genom att vara väldigt lätt och blommig passade den grymt på sommaren.

Campbeltown Loch 30yo fick lämna in igår kväll. Vilken tur att man har en oöppnad stående.rolleyes.gif

Njöt upp det sista av Kurre-76 igår. Mmm!

Ack och ve! Sista dropparna Glenburgie 25yo BF, cask 9804 gick precis i glaset. sad.gif

Precis när man beslutat sig för tillfälligt köpstopp på Raymonds buteljeringar.doh.gif

Klämde just det sista ur en Port Ellen 25 YO Douglas of Drumlanrig cask 4607. Kommer inte att öppna nån ny PE förrän man får korka upp den nya forumbuteljeringen :drool2:

En stor slatt Longrow CV åkte i slattkaraffen.

Inte för jag tror att slattwhiskyn blir bättre av det, men jag var uppriktigt sagt less på den där flaskan.

(Det var slattkaraff, grogg eller avloppet som var valet :-) )

Eh.

Nä, det blir ingen ny...

Redigerad av paer

Det vart bk på Rosebank ff i går för att mini fira att semestern börjat efter en lång helg med tre 12 timmars nattpass.

/

Bola..........

Mortlach 16yo Flora & Fauna 43% lämnade in igår. En flaska jag mycket väl kan tänka mig att se i mitt skåp igen!

Igår kväll tog Hanyu Full Proof 1988/2006 cask 9204 slut. Mycket trevlig japan, som kommer att saknas.

Igår fick min Mortlach 21yo Sherry Finished G&MacP lämna in... den har tjänat mig gott under året :drool2:

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...