Gå till innehåll
whiskyforum

Recommended Posts

de sista ur en gammal Dalwhinnie 15, dracks upp i da. kommer inte att köpa nån ny.

Fick den och dödade den samma dag....duktig kille :clap:

Springbank Claret är slutt.

Ibland var det bra, men det känns ändå rätt gutt.

För oftast är den rätt trisst.

Så någon mer blir det inte helt visst.

Idag togs en Clynelish 57,3% NAS bottled 2008 Available only at the distillery av daga...

Sörjd och saknad, den var riktigt bra, RIP. Tack än en gång till Per Erixon som köpte den åt mig på destilleriet.

Kommer ni i närheten av Clynelish, titta in och köp en flaska eller tre, det rekommenderar jag.

Idag togs en Clynelish 57,3% NAS bottled 2008 Available only at the distillery av daga...

Sörjd och saknad, den var riktigt bra, RIP. Tack än en gång till Per Erixon som köpte den åt mig på destilleriet.

Kommer ni i närheten av Clynelish, titta in och köp en flaska eller tre, det rekommenderar jag.

Ja den är bra. Smakade den på Clynelish för ett år sen, men köpte bara hem en.(som många andra står den oöppnad än så länge!)

Redigerad av Lemmy

Igår tog Lagga DE 1993 slut. Om plånboken tillåter och man kommer i närheten av SB, så kanske en DE 1994 inhandlas.

Idag blev det en BK till, Nice butt fick säga adjö...

Tråkigt, den var mycket bra, men det är lite nya japaner på ingång i ala fall.

Hällde precis upp de sista dropparna Caol Ila Mackillop's Choice 1979-2006. En sås som kommer att bli saknad. Nåja, det finns ju en hel del stående i hyllan som pockar på uppmärksamhet.

Även Glenburgie Duncan Taylor NC2 11yo 1996-2008 46% har förbrukats ikväll. Undrar vad jag tänkte på när jag köpte flaskan.:doh:

Springbank 1997 Batch 2, 54.9% har legat pyrt till länge, men fick ikväll den Gröna Milen vandra.

Betygmässigt har den hela tiden åkt upp och ner en del, men den har alltid varit en god vän. Dock kommer jag nog inte att sakna den, det finns ju så mycket annat gott...

PC7 med vatten till 45% och det är smaskens. Det gjorde inte så mycket för jag har 3 PC8 som är bättre kvar.

En Hudson baby bourbon dog lite tidigare. Den hade varit värd sina pengar om det var en hel flaska

Ikväll tömdes andra pavan på 3 dagar från Springbank, nämligen CV, 46%.

Inte lika bra som 97:an som gick hädan i lördags.

Ikväll gick sista dropparna av HP 21 YO, den kan jag tänka mig en flaska till av.

Mitt mobila bredband har kraschat, så får låna dator.:angry:

I onsdags tog Caol Ila Clydesdale 14yo 1993-2007 slut. Will be missed.

BK på min första Corryvreckan... tur att man har fler. Helt underbar Ardbeg :winner:

Jag gjorde också BK på min första Corry igår, har också en oöppnad i skåpet som tur är :clap: instämmer att den är helt underbar!!!

HP 16, fick också stryka på foten igår...

Redigerad av drakpack

Benromach 10y has left the building! Trevlig o lättdrucken till ett sjukt bra pris.Den kommer köpas igen!

ps. Bra pris är via nätet, INTE på SB'! ds.

Redigerad av Lemmy

Benromach 10y has left the building! Trevlig o lättdrucken till ett sjukt bra pris.Den kommer köpas igen!

I Sverige är det inte bra pris på denna..

Finns andra sorter som kostar ungefär samma som denna utomlands och som kostar 4-500:- på bolaget.

Ex:

Talisker 10, TWE £29.49, Bolaget 399:-

Benromach 10, TWE £28.95, Bolaget 615:-:shock3::angry:

Kan någon av våra importörer här på forumet berätta varför Benromach så mycket dyrare på Bolaget?

I Sverige är det inte bra pris på denna..

Finns andra sorter som kostar ungefär samma som denna utomlands och som kostar 4-500:- på bolaget.

Ex:

Talisker 10, TWE £29.49, Bolaget 399:-

Benromach 10, TWE £28.95, Bolaget 615:-:shock3::angry:

Kan någon av våra importörer här på forumet berätta varför Benromach så mycket dyrare på Bolaget?

Nu är jag inte importör men.. Svenska skatter, moms, samt transporter kostar tyvär en del. Benromach 10 kostar exemepelvis 780:- med svenska påslag samt frakt så tycker nog vi har ett väldigt bra pris jämfört :)

UK har lägre skatt, moms samt att leveranserna inom UK är väldigt billiga. Tycker våra importörer gör ett mycket bra jobb att hålla priset nere.

Redigerad av Lutfisk

Nu är jag inte importör men.. Svenska skatter, moms, samt transporter kostar tyvär en del. Benromach 10 kostar exemepelvis 780:- med svenska påslag samt frakt så tycker nog vi har ett väldigt bra pris jämfört :)

UK har lägre skatt, moms samt att leveranserna inom UK är väldigt billiga. Tycker våra importörer gör ett mycket bra jobb att hålla priset nere.

Om man köper den från TWE ja, det blir ungefär samma pris på Taliskern om jag köper den via TWE också, det är inte det som är frågan.

Frågan är vad som händer när Bolaget köper in den, någonstans på vägen så får den en prisökning på 50% mer än vad Taliskern får.

Redigerad av Puttriken

Om man köper den från TWE ja, det blir ungefär samma pris på Taliskern om jag köper den via TWE också, det är inte det som är frågan.

Frågan är vad som händer när Bolaget köper in den, någonstans på vägen så får den en prisökning på 50% mer än vad Taliskern får.

Ah, ursäkta jag som misstolkade din fråga. Då låter jag frågan passera vidare.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...