Gå till innehåll
whiskyforum
beginner

Köpa whiskey i glasgow?

Recommended Posts

Hej hej.

Kommer att få besök från Glasgow på fredag, så undrar om det finns något speciellt som är extra bra att inhandla där?

Pundet ligger ju rätt högt dock..

kanske är det någon sort som finns där men ej säljs i sverige som kan vara aktuell?

Gillar laphroaig och lagavulin tex..

tacksam för tips!

Pundet ligger ju rätt lågt historiskt sett. Finns trådar om Glasgow, testa sökfunktionen.

och tack för ekonomilektionen och det klassiska sökfunktions påpekandet..

för ni som inte är forumpoliser något tips?

och tack för ekonomilektionen och det klassiska sökfunktions påpekandet..

för ni som inte är forumpoliser något tips?

Har du inte redan fått ett bra tips?

jo men förutom det självklara att söka i forumet...

Kan du ge ett enda skäl till att det skulle vara en dålig idé?

Har varit en del i Glasgow och har funnit att detta - trots en del affärer, Whiskylive, the Pottstill m.m. - är ett av de sämre whiskyställena i Skottland. Jagar du något udda finner du det på pubarna (som ex. the Pottstill...) och inte i någon butik. The Whisky Shop till exempel har bra flaskor, men varken någon speciellt udda eller till jättebra pris.

Har varit en del i Glasgow och har funnit att detta - trots en del affärer, Whiskylive, the Pottstill m.m. - är ett av de sämre whiskyställena i Skottland. Jagar du något udda finner du det på pubarna (som ex. the Pottstill...) och inte i någon butik. The Whisky Shop till exempel har bra flaskor, men varken någon speciellt udda eller till jättebra pris.

Ok. Känns väll som att möjligheten att få tag på flaskor är väll rätt bra med tanke på internet. tänkte om det kanske var något som brukar ligga bra i pris tex. HP 18 ligger ju tex högt i pris har jag sett på de sidor jag tittat på.

Ok. Känns väll som att möjligheten att få tag på flaskor är väll rätt bra med tanke på internet. tänkte om det kanske var något som brukar ligga bra i pris tex. HP 18 ligger ju tex högt i pris har jag sett på de sidor jag tittat på.

Förutom kedjebutikerna (Whiskyshop, Oddbins, H. Love, Peckhams och Robert Graham) har jag märkligt nog aldrig hitat ngn sådan där speciell whiskybutik i Glasgow.

På Prestwick och Glasgow International finns också whisky som ofta är lite billigare än i stan.

Generellt gäller att IB oftast är tydligt billigare i Glasgow än i Sverige medan OB sällan är radikalt billigare (ibland tom dyrare)

Om du ändå vill ha OB så är bästa tipset att köpa en standardwhisky som är på kampanj i någon av de större matvarukedjorna.

Redigerad av mosson

Förutom kedjebutikerna (Whiskyshop, Oddbins, H. Love, Peckhams och Robert Graham) har jag märkligt nog aldrig hitat ngn sådan där speciell whiskybutik i Glasgow.

På Prestwick och Glasgow International finns också whisky som ofta är lite billigare än i stan.

Generellt gäller att IB oftast är tydligt billigare i Glasgow än i Sverige medan OB sällan är radikalt billigare (ibland tom dyrare)

Om du ändå vill ha OB så är bästa tipset att köpa en standardwhisky som är på kampanj i någon av de större matvarukedjorna.

Ursäkta min okunskap, men var är IB och OB? =)

Ursäkta min okunskap, men var är IB och OB? =)

OB=Official bottling=tappat av destilleriet själva

IB=Independent Bottler=tappat av oberoende buteljerare

OB=Official bottling=tappat av destilleriet själva

IB=Independent Bottler=tappat av oberoende buteljerare

Ok så min "Provenance Laphroaig" är alltså en IB. Man lär sig något nytt varje dag. :)

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...