Gå till innehåll
whiskyforum
jussi

Laphroaig leveransproblem

Recommended Posts

Det verkar inte bara vara Laphroaig som har leveransproblem.

Detta stod i ett mail till mig från Bruichladdich i dag:

Recently the Swedish post has been returning packages of whisky to us so we hope they will reach you ok.

:angry:

Förmodligen lär vi inte kunna beställa någon Ardbeg Commite utgåva mer............. snyft.

allt jag har att säga är att ge inte upp riktigt än det verkar börja finnas en lösning.. ja jag fick hem en av mina i förra veckan på posten

Fick reda på på mässan att dom börjat smyga ut ett par paket om dagen ifrån en privat adress

Fick reda på på mässan att dom börjat smyga ut ett par paket om dagen ifrån en privat adress

Låter som om det skulle kunna ta några år att rensa backloggen :-)

Fick också den informationen. Representanten ifråga var också vänlig nog att bjuda på en kram och en rejäl ursäkt och

verkade uppriktigt skämmas över hur ärendet har hanterats. Hon skrev upp mitt namn och lovade att skicka paketen diskret när hon kommer tillbaka till Skottland. Nu har jag dessutom en kontaktperson så jag slipper maila till de helt dysfunktionella adresserna som erbjuds på hemsidan...

Det ser alltså ut som om det finns ett ljus i slutet på tunneln. :clap:

Fick också den informationen. Representanten ifråga var också vänlig nog att bjuda på en kram och en rejäl ursäkt och

verkade uppriktigt skämmas över hur ärendet har hanterats. Hon skrev upp mitt namn och lovade att skicka paketen diskret när hon kommer tillbaka till Skottland. Nu har jag dessutom en kontaktperson så jag slipper maila till de helt dysfunktionella adresserna som erbjuds på hemsidan...

Det ser alltså ut som om det finns ett ljus i slutet på tunneln. :clap:

Ja, jag har då inte fått något svar på mitt mail angående krediteringen och inte fått några pengar tillbaka heller. Uruselt helt enkelt. Nu återstår att lyfta luren och få en förklaring! :wacko:

Är där någon som har en email adress som man får svar ifrån?Jag har provat ett par olika adresser via deras hemsida men inte fått något svar överhuvudtaget. :angry:

-------------------

Erland Magnusson

Malmö

Jag är också ute efter en e-mail adress där man kan få ett svar

inom rimlig tid,så om någon vill dela med sig posta här eller pm.

Hej

Jag körde med adressen orders@laphroaig.com och fick svar redan efter fem dagar!

kontaktperson var Emma Boyle.

När hon väl svarade gick allt snabbt.

Lycka till

Hej

Jag körde med adressen orders@laphroaig.com och fick svar redan efter fem dagar!

Lycka till

Samma här! Emma svarade efter ett par dagar och skickade tillbaka pengarna enligt min begäran.

Nu börjar jag dock ångra mig när det börjar skickas ut flaskor så smått igen.

Nåväl, ni som väntat så länge är väl värda de flaskor som ev. kommer.

/Mats

Hej

Lycka till

Har nu provat att skicka till denna adress.Ska bli spännande att se om dom svarar.

Tack för hjälpen.

--------------------------

Erland Magnusson

Malmö

Hej

Lycka till

Idag fick jag äntligen svar! Så nu ska snart mina flaskor vara på väg till min alternativa adress.

Det här minst sagt dragit ut på tiden.Men nu hoppas jag att allt löser sig.Än en gång tack för adressen.

--------------------------

Erland Magnusson

Malmö

Känns det som om vi kommer att känna av den här sortens problem mindre nu eftersom de största "problemen" är lösta? (LFW och TWE) Med lite tur så kanske de lägger mindre fokus på sånt nu när leverantörerna tryggt kan sälja sin stapelwhisky via Systembolaget...

Jag provade också denna adress (orders@laphroaig.com) skickade frågan natten mellan lördag och söndag fick svar idag, så nu känns det bättre.

Men det har inte skötts på ett bra sätt, jag har provat ett flertal mail till den adressen som de sickade ut sitt brev till mig ifrån och inte fått något svar ifrån dem.

Följetongen fortsätter...

Pratade med Vicky på mässan som skamset berättade att flaskorna stod i ett rum brevid hennes kontor. Hon skrev upp mitt namn och lovade att se till att flaskorna kom iväg med diskret avsändare när hon återvände till Skottland.

Jag fick hennes kort och hon sa åt mig att maila henne direkt istället om det var någonting.

Frid och fröjd, det kändes som den snöpliga historien närmade sig ett lyckligt slut.

En månad efter mässan hade inga flaskor dykt upp ännu.

För ungefär 10 dagar sedan mailade jag Vicky, men från henne har jag ännu inte hört ett ljud. Förhoppningsvis finns det en naturlig anledning (man kan ju faktiskt vara sjuk eller ledig), men jag tycker nog att hela historien börjar kännas rätt hopplös nu...

Efter nästan 5 månader så har 2 flaskor äntligen anlänt.

Mailadressen orders@laphroaig.com och Emma Boyle var lösningen.

Pratade med Vicky på mässan som skamset berättade att flaskorna stod i ett rum brevid hennes kontor. Hon skrev upp mitt namn och lovade att se till att flaskorna kom iväg med diskret avsändare när hon återvände till Skottland.

Jag fick hennes kort och hon sa åt mig att maila henne direkt istället om det var någonting.

Frid och fröjd, det kändes som den snöpliga historien närmade sig ett lyckligt slut.

En månad efter mässan hade inga flaskor dykt upp ännu.

För ungefär 10 dagar sedan mailade jag Vicky, men från henne har jag ännu inte hört ett ljud. Förhoppningsvis finns det en naturlig anledning (man kan ju faktiskt vara sjuk eller ledig), men jag tycker nog att hela historien börjar kännas rätt hopplös nu...

Nu har jag också fått hem mina flaskor via ombud i Tyskland.Den där Vicky ger jag inte mycket för, enligt Emma så skulle hon ha skött kontakten med mig när Emma var bortrest men jag hörde inte ett ljud från henne.Det berättade jag för henne när hon var tillbaka på jobb igen och hon bad så mycket om ursäkt.Så pröva att maila Emma istället så får du nog svar. En annan grej jag tyckte var rätt dålig var att jag hade även beställt ett par tröjor men fick besked nu när dom skulle skicka till min kontakt i Tyskland att dom ej fanns längre.Men det sa dom ingeting om när jag beställde och betalade i juni månad! Har dom sålt mina tröjor till någon annan under sommaren?Eller tänkte dom helt enkelt inte berätta,dom har ju inte kontaktat mig över huvudtaget utan jag har fått ta all kontakt.

Hur som helst så är alltihopa väldigt dåligt skött!

---------------------------

Erland Magnusson

Malmö

En god vän tillika forumit har kanske bidragit ntill att det är "seg" behandling av flasklevereandet till Sverige. Forumiten skänkte en present till Vicky.....en present som han själv uppskattar till fullo. En surströmmingsburk!

Kanske detta missuppfattades när burken öppnades back on Islay......

tommbjor

En god vän tillika forumit har kanske bidragit ntill att det är "seg" behandling av flasklevereandet till Sverige. Forumiten skänkte en present till Vicky.....en present som han själv uppskattar till fullo. En surströmmingsburk!

Kanske detta missuppfattades när burken öppnades back on Islay......

tommbjor

Herregud! En sådan present kan ju rasera diplomatiska relationer som tagit flera år att bygga upp lika fort som man kan säga "konservöppnare"!

Herregud! En sådan present kan ju rasera diplomatiska relationer som tagit flera år att bygga upp lika fort som man kan säga "konservöppnare"!

Med gåvan följde rekomendationen att öppna burken under vatten, men sen.......

tommbjor

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...